//
کدخبر: ۱۸۲۶۹۴ //

اجرای طرح‌های بوم‌گردی باید در گیلان سرعت بگیرد

استاندار گیلان گفت: باید بیشتر تسهیلات را به سمتی ببریم که اجرای طرح‌های بوم‌گردی در گیلان سرعت گیرد.

اجرای طرح‌های بوم‌گردی باید در گیلان سرعت بگیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی سالاری امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری صومعه سرا با اشاره به برنامه‌های استان گیلان در سال جدید اظهار داشت: امسال تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های تدوین شده، سطح اقتصادی استان گیلان را ارتقا بخشیم و وضعیت اشتغال جوانان را سامان دهیم و امیدوارم اقدامات خوبی در این زمینه انجام گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تلاش داریم تا به اهداف مشخص شده برای توسعه استان برسیم گفت: در سال گذشته اجرای برنامه‌هایی مانند ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و بهره‌برداری اقتصادی از آب بندان‌ها با همکاری همه مسئولان ذی‌ربط در شهرستان صومعه سرا موجب شکل گیری اتفاقات خوبی شد که امیدوارم امسال نیز ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه اجرای درست برنامه‌های مذکور موجب حل مشکل منابع آب کشاورزی استان گیلان می‌شود افزود: طبق پیش‌ بینی‌ها تا یکسال آینده اگر بر اساس برنامه پیش برویم، 450 میلیون متر مکعب یعنی بیش از 2.5 برابر ظرفیت سد شفارود به ظرفیت منابع آبی گیلان اضافه خواهد شد که این اتفاق، بسیار مبارک و ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: می‌توانیم با اجرای شیوه‌نامه آب بندان‌ها، از ظرفیت خوب آنها در ایجاد فرصت‌های شغلی مانند پرورش ماهی، ایجاد سازهای چوبی، گردشگری، پرورش پرندگان و سایر موارد بهره بگیریم و همه مسئولان باید تلاش کنند که اقدامات لازم برای رسیدن به این منظور را انجام دهند.

سالاری با تأکید بر اهمیت توجه به مباحث بوم گردی و اجرای طرح‌های بوم گردی در سطح استان گیلان به عنوان یکی از محورهای توسعه گفت: باید بیشتر تسهیلات را به سمتی ببریم که اجرای طرح‌های بوم‌گردی در گیلان سرعت گیرد و ایجاد گیل پارک‌ها و مراکز خدمات بین راهی را نیز در دستور کار خود قرار دهیم تا بتوانیم به اهداف تعیین شده برسیم.

استاندار گیلان با اشاره به وجود تالاب‌ها در شهرستان صومعه سرا و مشکلات زیست محیطی برای حاشیه نشینان آن گفت: باید لایروبی این حوزه در شهرستان صومعه سرا به صورت سودآور و خودگردان انجام شود و از مشاغلی که سبب ایجاد معضل برای تالاب می‌شوند جلوگیری به عمل آید زیرا رفاه و آسایش مردم در اولویت ما برای اجرای طرح‌های مختلف است.

وی به ظرفیت زراعت چوب در شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای امسال توسعه در استان گیلان توجه به ظرفیت زراعت چوب است و ضروری است مسئولان شهرستان صومعه سرا پیشنهادات خود در این زمینه را سریعاً به ما ارجاع دهند تا مسئولان مربوطه بتوانند با برنامه‌ریزی درست اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه در بخش‌های ورزشی و اجرای طرح هادی اقدامات خوبی در شهرستان صومعه سرا صورت گرفته است خاطرنشان کرد: ما از هیچگونه حمایتی در این زمینه دریغ نمی‌کنیم و از مسئولان خواهشمندم که همه توان خود را برای پیشرفت برنامه‌ها به کار گیرند.

سالاری با تاکید بر لزوم رونق حوزه گردشگری شهرستان صومعه سرا تصریح کرد: از چند روز آینده، 12 شیوه‌نامه دیگر  تهیه و در بخش‌های مختلف به مدیران شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در این 12 حوزه اقدامات خوبی را رقم بزنیم و از مسئولان نیز می‌خواهم که از این تفویض استفاده حداکثری کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه امیدوار است امسال در حوزه اقتصاد و اشتغال در استان گیلان گام‌های خوبی برداشته شود اظهار داشت: تلاش داریم که از همه فرصت‌های موجود در هرگوشه از استان در راستای رسیدن به اهداف توسعه گیلان استفاده حداکثری کنیم و امیدوارم با تلاش همه مسئولان بتوانیم به این مهم دست یابیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه جلسه امروز جهت قدرداتی از خدمات و زحمات فتح‌اللهی به عنوان فرماندار شهرستان صومعه سرا برگزار شده است خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها و ارزیابی‌ها عملکرد ایشان در میان مردم خوب بوده است و لازم می‌دانم از تمامی تلاش‌ها و زحمات ایشان در این چند وقت قدردانی کنم.

وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم نوعی توفیق الهی است تصریح کرد: سیدمحمدی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری صومعه سرا نیز موظف است با جدیت پیگیر امورات شهرستان باشد و امیدوارم با همگرایی و تلاش همه مسئولان و مدیران شهرستان صومعه سرا بتوانند عملکرد خوبی را در چارچوب وظایف محوله از خود بر جای بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۶۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان