//
کدخبر: ۱۶۲۷۶۵ //

لایروبی نهرها در گیلان باید با سرعت انجام گیرد

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: با توجه به گزارش‌ها و مشکلات کم‌آبی شالیزارها در استان گیلان، لایروبی نهرها باید با سرعت بیشتری انجام شود.

لایروبی نهرها در گیلان باید با سرعت انجام گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدصادق حسنی جوریابی امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: با توجه به گزارش‌ها و مشکلات کم‌آبی شالیزارها در استان گیلان باید لایروبی انهار به سرعت انجام شود و هر کاری در زمان خودش ارزشمند است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به مساله پیرامون آب و منطقه‌ای استان گیلان و بهره‌برداری سد‌ها گفت: با توجه به اینکه استان گیلان پرباران بوده و امکان ذخیره آب نیز وجود دارد اما با مشکلات کم‌آبی حاد مواجه هستیم و در این راستا برخی از پروژه‌ها هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس با تأکید بر مساله دقت و استفاده مناسب از فضای مجازی و شایعات منتشر شده در مورد برخی مدیران استانی تصریح کرد: دقت و توجه در استفاده از فضای مجازی بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در این جلسه گفت:  اختصاص اعتبار در راستای اشتغال روستایی جزء برنامه‌های کشوری بوده که در این راستا از مقام معظم رهبری نیز اجازه گرفته شده بود و با توجه به تغییر نرخ ارزنیز رقم اعتبار تا حدی تغییر کرد.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه استان گیلان نیز از اعتبار اشتغال روستایی سهم داشت ابراز داشت: با توجه به بند الف تبصره 18 در راستای استفاده از این اعتبارات فرصت‌های اشتغال نیز تا حدی ایجاد شد که باید میزان دقیق‌تر آن بررسی و پیگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ایرادات وام‌های زیر 100 میلیون تصریح کرد: وام‌های زیر 100 میلیون نیز با ایراداتی همراه بوده که باید رفع و سامان‌دهی شود و عده‌ای نیز وام‌ها را گرفتند و هنوز نتوانستند آن را پرداخت کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از پرداخت قبوض برق و آبرسانی روستایی شهروندان که مبلغ زیادی هم بوده و این مبلغ باید بیشتر در راستای خدمات‌رسانی به مردم، تیرهای فرسوده و بافت‌های روستایی هزینه شود.

لاهوتی با تجلیل از برخی شیوه‌ و ابتکار عمل استاندار گیلان در راستای حل مشکلات این استان افزود: کارها و اقدامات بسیار خوبی در بخش تالاب‌ها، رودخانه‌ها و حتی سواحل با ابتکار عمل مناسب استاندار گیلان انجام شده که بنده از ایشان تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت پروژه گردشگری در یکی از شهرستان‌های استان گیلان و آغاز عملیات اجرایی بندر چمخاله گفت: جهت آغاز عملیات اجرایی بند چمخاله نیز اقدامات مناسبی انجام شده و اعتبارات داخلی نیز برای پروژه در نظر گرفته شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۷۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان