//
کدخبر: ۱۸۲۱۷۲ //

کشاورزان سرمازدگی باغ ها را جدی بگیرند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از کشاورزان البرزی به خصوص باغداران خواست تا به توصیه های لازم برای جلوگیری از خسارات سرمازدگی توجه کنند

کشاورزان سرمازدگی باغ ها را جدی بگیرند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدتاج الدینی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از کشاورزان البرزی به خصوص باغداران خواست تا به توصیه های لازم برای جلوگیری از خسارات سرمازدگی عمل کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان نسبت به کاهش دما، افزود: براساس این پیش بینی دمای کمینه و بیشینه هوای امروز عصر بین صفر تا 16 درجه بالای صفر است که با ادامه این وضعیت فردا نیز شاهد وزش باد شدید و یخبندان خواهیم بود.

تاج الدینی با بیان اینکه دمای فردا بین صفر تا 12 درجه می باشد، اظهار داشت: بر اساس همین پیش بینی، پیامک های ترویجی به کشاوزان فرستاده شده است.

وی اظهار‌کرد: در این پیامک های اطلاع رسانی، به کشاورزان گلخانه دار توصیه شده تا سوخت مورد نیاز، دمای گلخانه ها را کنترل و دریچه های کنترل هوا را بسته نگه دارند.
تاج الدینی افزود: در این فصل باغات بیشتر در معرض تهدید سرمازدگی قراردارند به همین لحاظ به آن ها توصیه شده تا از سیستم های گرمایشی سنتی و یا مکانیزه برای بالابردن دمای باغات خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: آتش زدن کاه و کلش و دود دادن علوفه های نیمه خیس در باغات روش سنتی بالابردن دمای باغات است و همچنین استفاده از بخاری های سیار و ثابت باغی نیز یکی دیگر از راه های افزایش دمای باغات برای جلوگیری از سرمازدگی است.

معاون جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: محصولات زراعی که در این فصل در معرض تهدید قرار می گیرند بیشتر اراضی کلزا است که در فصل گلدهی و ریزش بذر قرار دارند و یا اراضی کشت جوی زودرس ولی افت دما در گندم خسارت زیادی نمی زند.
وی گفت: همچنین پیش از این به کشاورزان توصیه های لازم برای استفاده از یکسری کودها همچون کود پتاسه برای بهبود تغذیه گیاهان و بالابردن مقاومت آن ها شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان