//
کدخبر: ۱۸۲۰۶۴ //
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کمک و مشارکت مردم در امر سلامت ضروری است / هرجا مردم خود وارد فعالیت شوند، موفقیت آن ها تضمین می شود

کمک و مشارکت مردم در امر سلامت ضروری است / هرجا مردم خود وارد فعالیت شوند، موفقیت آن ها تضمین می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز(۲ اردیبهشت ماه) در همایش سفیران سلامت خانوار گفت:

کمک و مشارکت مردم در امر سلامت ضروری است وهرجا مردم خود وارد فعالیت شوند ،موفقیت آن ها تضمین می شود.

وی تغییر الگوی بیماری ها از بیماری های عفونی و‌ واگیر به سمت بیماری های غیر واگیر معضل جامعه دانست و افزود:بهترین حالت آن است که در کنار خدمت نظام سلامت ،مردم از خود شروع کرده و افراد مراقب سلامت خود و خانواده شان باشد.

دکتر مرادی داشتن سواد سلامت را زمینه مناسبی برای خودمراقبتی برشمرد و گفت: بیش از ۶۰درصد بیماری ها با خود مراقبتی کاهش پیدا می کند.

دکتر مرادی افزود: خودمراقبتی در ناخوشی های جزئی اهمیت داشته و  گاهی بی توجهی به این ناخوشی ها برای خانواده و سیستم سلامت هزینه بر بوده و عدم مراجعه به پزشک هم عواقب بدی به دنبال دارد.

وی تصریح کرد:از سال ۱۳۹۳ با ایجاد برنامه سفیران سلامت ،تلاش گسترده ای در جهت آموزش و ایفای نقش محوری سفیران در خانواده ها شکل گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:خطرسنجی سکته های قلبی ، مغزی و سرطان ها از جمله برنامه های سفیران سلامت خانوار  است و می توان با کنترل فشار خون و قند خون ، ایجاد محیط کم استرس و افزایش تحرک بدنی ، نیز ترک یا کم‌کردن مصرف سیگار و کنترل مصرف فست فودها کمک شایانی به سلامت فرد کرد.

وی آموزش سبک زندگی سالم را از برنامه های اصلی وزارت بهداشت بر شمرد و گفت: سفیران سلامت در این زمینه خانواده ها را یاری می دهند.

دکتر مرادی همچنین مراقبت از مادران باردار در مقابل مخاطرات دوران حاملگی را از اولویت های بهداشتی نظام سلامت دانست و افزود:مردم  توصیه های غیر علمی در زمینه بهداشت و درمان را نادیده بگیرند زیرا در اغلب موارد موجب تاخیر در درمان شده و فرصت را از پزشک و عالمان برای کمک به بیمار و مراقبت از سلامت می گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۰۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان