//
کدخبر: ۱۸۱۶۶۳ //

خسارت ۷ میلیارد ریالی وزش شدید باد در اصفهان؛ آغاز سرمازدگی دیررس بهاره در باغات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزش شدید باد طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۷ میلیارد ریال خسارت به شهرستان‌های استان وارد کرده است.

خسارت ۷ میلیارد ریالی وزش شدید باد در اصفهان؛ آغاز سرمازدگی دیررس بهاره در باغات
به گزارش فرتاک نیوز،

منصور شیشه فروش پیرامون اینکه براساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان وزش شدید باد در مناطق مختلف استان اصفهان از 30 فروردین آغاز شده و تا روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار داشت: براساس سامانه‌های ثبت، سرعت وزش باد در مناطق غرب، جنوب، شرق و مرکزی استان اصفهان بین 50 تا 80 کیلومتر در ساعت است.

وی با بیان اینکه بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان‌های نایین، خوروبیابانک و مناطق شرق اصفهان ثبت شده است، افزود: در پی وزش باد شدید در این مناطق، همچنین اردستان و بخش‌های مختلف سمیرم سقف بسیاری از کارگاه‌های تولید و دامداری‌ها تخریب و شاخه‌های درختان شکسته و قطع شده‌ است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خسارت وارده به مناطق مختلف اسنان اصفهان را در پی وزش شدید باد 7 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی در ادامه وزش باد شدید تا دوم اردیبهشت به شهروندان توصیه می‌شود از پیاده‌روی زیر درختان فرسوده که احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود شهروندان از سفرهای غیرضروری بین استانی و جاده‌ها به دلیل وزش شدید باد و کاهش دید رانندگان خودداری کرده و سفر خود را روزهای آتی موکول کنند اما در صورت ضرورت هنگام افزایش سرعت باد در مکانی امن توقف کنند.

شیشه‌فروش پیرامون توصیه‌ به شهرداری‌‌های مناطق مختلف اصفهان و شهرستان‌ها در خصوص تثبیت داربست‌های فلزی در سطح شهرها، اظهار داشت: شهروندان در زمان وزش شدید باد از رفتن به مناطق مرتفع یا پشت‌بام خانه و اداره‌ها خودداری کنند، زیرا وزش باد هرچه از سطح زمین دور باشد شدت گرفته و حوادثی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان اصفهان دمای هوای استان از سه‌شنبه هفته آینده بین 6 تا 7 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، بیان کرد: از روز سوم اردیبهشت کاهش دمای هوا را در اکثر مناطق به‌ویژه شمال، جنوب و غرب استان اصفهان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون اینکه با کاهش دمای هوا در استان اصفهان از هفته آینده شاهد سرمازدگی دیررس بهاره در باغات و مزارع استان هستیم، افزود: کشاورزان استان باید توصیه‌ها و پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات باغی و زراعی خود را براساس ابلاغیه سازمان جهادکشاورزی از این لحظه انجام دهند تا مزارع آنها دچار خسارات کمتری شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۶۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان