//
کدخبر: ۱۶۳۹۰۶ //

برف گردنه «گله بادوش»لرستان را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه باید همه کمک کنند تا ضعف و کمبودهایی که در حوزه تجهیزات و امکانات داریم رفع شود، گفت: بارش برف گردنه گله بادوش را مسدود کرده‌است.

برف گردنه «گله بادوش»لرستان را مسدود کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامرضا آقامیرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: بر اثر اولین بارش سوم آبان ماه 20 روستای شهرستان خرم‌آباد دچار آب‌گرفتگی شدند، اما با اقداماتی که انجام دادیم با بارش‌های بعدی مشکل خاصی به‌جز آب‌گرفتگی در روستای ناصروند را نداشتیم، به‌علت حجم بارش‌های زیاد پل این روستا تخریب شده‌بود، دلیل تخریب پل به شورای فنی برمی‌گردد، سازمان برنامه و بودجه استان به‌طور جد پیگیر تمام پل‌هایی که در سیلاب اخیر دچار خسارت شدند است،  اگر پیمانکار و مشاور کوتاهی کرده باشند با آن‌ها به‌شدت برخورد می‌شود.

 وی افزود: بارش باران در الیگودرز زیاد نبوده، ولی بارش برف را در این شهرستان داشتیم، مشکل شهرستان الیگودرز مسدودشدن جاده زز و ماهرو به مرکز این شهرستان است که راه ارتباطی 140روستا را هم با مرکز شهرستان قطع کرده‌است؛ هم‌چنین به‌دلیل بارش برف در 29آبان‌ماه و رانش شدید زمین راه‌شکافی در مسیر قبلی امکان‌پذیر نبود و راهداری از روز اول کار را شروع کرده‌بود، اگر بارش برف نبود تا پنج روز آینده می‌توانستند راه را باز کنند، بارش برف گردنه گله بادوش را مسدود کرده‌است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان عنوان کرد: تردد مردم زز و ماهرو به خرم‌آباد از محور سپیدشت برقرار است و این مسیر از لحاظ نیروهای خدمات‌رسان و امدادرسان تقویت شده‌است.

وی بیان کرد: از سه روز قبل از بارش باران از طریق صداوسیما اطلاع‌رسانی مناسب انجام‌شده، اگر مشکلی وجود دارد برای این است اکثر مردم به اخبار توجه ندارند انتظار داریم مردم در این زمینه همکاری کنند.

آقامیرزایی گفت: روستای ناصروند و پل ارتباطی این روستا قطع شده‌بود و دچار آب‌گرفتگی شدیدی به‌دلیل بارش‌های زیاد بود، ما نمی‌خواهیم بهانه بیاوریم که همه چیز مهیاست نه این‌گونه نیست، زیرساخت‌ها مشکل دارند منابع طبیعی به‌طور جد پیگیر طرح‌های آبخیزداری است ولی محدودیت‌های اعتباری دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان تصریح کرد: برخی تجهیزات را نداریم که ریز نیازمندی خود را مشخص و اعلام کردیم که بستگی به تأمین اعتبار دارد، به این خاطر باید بگوییم آمادگی لازم را نداریم یکی از ضعف‌های ما این است که انتظار سیلاب با این شدت را نداشتیم، شهرداری و آتش‌نشانی از خودگذشتگی کردند و آتش‌نشانان جان برکفان این سیلاب بودند که از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

آقامیرزایی اظهار داشت: در بحث تجهیزات مشکل داریم شب گذشته با شهردار خرم‌آباد صحبت‌شده و او هم بحث اعتبار را مطرح کرد که باید همه کمک کنند تا ضعف و کمبودهایی که در حوزه تجهیزات و امکانات داریم رفع شود، چون اگر بارندگی ادامه داشت حادثه پیش می‌آمد.

وی درباره آب‌گرفتگی شهر خرم‌آباد افزود: پل‌های موقت بی‌تاثیر نبودند، شدت بارش زیاد و آب از روزنه پل‌ها روان بود، هم‌چنین پل‌های موقت باز بوده‌است، پل‌های در حال احداث هم بی‌تاثیر نبودند اگر دو پل در حال ساخت به نتیجه برسند این مشکلات را در آینده نخواهیم داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۹۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان