//
کدخبر: ۱۷۹۸۵۹ //

تغییر عادت استقلال، هرچند کمی دیر

برد استقلال در اصفهان زمانی اتفاق افتاد که شاید آبی‌ها دیگر فرصتی برای قهرمانی نداشته باشند.

تغییر عادت استقلال، هرچند کمی دیر
به گزارش فرتاک نیوز،

 با این برد فاصله استقلال با صدر جدول به 4 امتیاز رسید، در حالی که پرسپولیس صدرنشین یک بازی کمتر دارد و جبران این اختلاف پنج هفته به پایان لیگ غیرممکن به نظر می‌رسد، مگر اینکه اتفاقات مختلف به نفع آبی‌ها رقم بخورد. با این حال این برد برای استقلال و به‌ویژه مربی آلمانی‌اش شیرینی زیادی دارد. استقلال در بازی رفت با وجود برتری نسبی به سپاهان باخت و مصمم بود که در اصفهان جبران کند. البته انتقام تنها انگیزه استقلال در این بازی نبود. پس از شکست در شهرآورد و تساوی مقابل سایپا که استقلال را از کورس عقب انداخت، گرفتن سه امتیاز این بازی برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان حیاتی بود.
هرچند بازی حساس نقش‌جهان انتظارات را برآورده نکرد و لغزنده بودن زمین هم روی کیفیت بازی دو تیم اثر گذاشته بود، با این حال باز هم برتری نسبی با استقلال بود و برنامه بهتری برای گرفتن سه امتیاز داشت. استقلال در دقایق پایانی روی کرنر پاتوسی و ضربه سر علی کریمی به گل رسید که داور در تصمیمی عجیب آن را مردود اعلام کرد. در بررسی تصاویر آهسته هم خطایی به نظر نمی‌رسید و استقلالی‌‌ها بعد از این سوت احساس یک تیم قربانی را داشتند، بخصوص اینکه بعد از بازی رفت هم به تصمیمات داور معترض بودند. گل دیدنی پاتوسی در ثانیه‌های آخر استقلال را به سه امتیازی رساند که حق خودش می‌دانست و کمک کرد این تیم بالاتر از سپاهان به رتبه سوم برگردد.
این برد اما برای شفر اهمیت خیلی زیادی دارد. گفته می‌شد که پس از دو نتیجه ضعیف استقلال در لیگ برتر، باشگاه به مربی آلمانی اولتیماتوم داده بود که باید در دو بازی الهلال و سپاهان نتیجه بگیرد. کمتر هواداری می‌توانست تصور کند که استقلال بحران‌زده بتواند در این دو بازی نتایج خوبی بگیرد. از طرفی تیم هنوز گرفتار شوک باخت دربی و حواشی آن بود و از طرف دیگر آمار ضعیف شفر در بازی‌های بزرگ جایی برای امیدواری نمی‌گذاشت. آخرین برد مهم استقلال به بازی رفت تراکتورسازی برمی‌گشت و این تیم در ادامه لیگ نتوانسته بود هیچ‌کدام از حریفان مستقیمش را شکست دهد. با این حال استقلال موفق شد در پنج روز دو بازی بزرگ را ببرد و شفر و تیمش این پیچ خطرناک را پشت سر بگذارند.
مربی آلمانی تیمی را برد که به‌عنوان سرمربی یکی از مدعیان نیمکت استقلال را دارد. باخت شفر در این بازی احتمال بازگشت قلعه‌نویی به استقلال را در پایان فصل بیشتر می‌کرد. مربی آلمانی هرچند یک سال دیگر قرارداد دارد، ولی شکست در این بازی و از دست دادن سهمیه ممکن بود باشگاه را مجبور به برکناری‌اش کند، ولی این دو برد مهم یک بار دیگر موقعیتش روی نیمکت آبی را تثبیت کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۸۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان