//
کدخبر: ۱۷۹۵۲۷ //

آب شرب یک سال اصفهان در یک شبانه روز به دریای شور وارد می‌شود

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس با بیان اینکه انتظار داشتیم دولت پیشنهاد متمم بودجه بیاورد که متاسفانه نیاورده است، گفت: احتمال استیضاح وزیر نیرو و اقتصاد وجود دارد، حتی طرح شکایت از وزرای قبلی نیرو را نیز مطرح کرده‌ایم.

آب شرب یک سال اصفهان در یک شبانه روز به دریای شور وارد می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسینعلی حاجی دلیگانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در سطح جامعه به خوبی تبیین شود، اظهار داشت: اجرایی شدن محورهای آن نیز بسیار مهم بوده به ویژه اینکه 7 محور آن بزرگ و مهم و برای جامعه یک ضرورت است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان رونق تولید افزود: اقتصاد قوی می‌تواند نقطه قوت و عامل نفوذ ناپذیری کشور باشد و برعکس نیز اقتصاد ضعیف می‌تواند شرایط را برای نفوذ دشمن مهیا کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه 2 چالش بیرونی و درونی را مطرح کردند، تصریح کرد: ایشان کلید اصلاح و راهکار برطرف شدن چالش بیرونی مربوط به اقتصاد را در داخل کشور می‌دانند نه خارج، 2 اقدام در این راستا باید صورت گیرد، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد اشکالی است که باید برطرف شود و وابستگی اقتصاد به نفت نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پایان این بیانیه به نکته بسیار مهمی اشاره کردند، خاطرنشان کرد: اینکه مشکلات اقتصادی را صرفاً ناشی از تحریم و علت تحریم را مقاومت در مقابل استکبار و تسلیم نشدن در مقابل دشمن بدانیم و برخی افراد به این جمع بندی برسند که راه حل آن زانو زدن مقابل دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ است یک خطای استراتژیک و نابخشودنی است از طرفی هم کانون این توطئه‌ها منشاء خارجی دارد.

آمریکایی‌ها از قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی هدف سیاسی و انتخاباتی داشتند

حاجی دلیگانی پیرامون قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گرو‌ه‌های تروریستی از سوی آمریکا بیان کرد: اینکه آمریکایی‌ها در این زمان این کار را انجام دادند جهت‌گیری و گزینه نظامی روی میز ندارند و همه می‌دانند از نظر نظامی هیچ چیزی کشور را تهدید نمی‌کند البته جمهوری اسلامی تمام احتمالات را پیش‌بینی کرده است و آمادگی کامل دارد اما به نظر می‌رسد این حرکت آمریکایی‌ها بیشتر هدف سیاسی و انتخاباتی دارد و یکی دیگر از اهدافشان در این راستا اقتصادی است.

وی با اشاره به پوشیدن لباس سپاه پاسداران توسط نمایندگان مجلس گفت: با توجه به تجربه‌ای از جنگ داشتیم چنین برنامه‌ای را در دستور کار داشتم و به روسای فراکسیون‌های مجلس نیز پیشنهاد کردم که همگی استقبال بسیار خوبی کردند و تمام نمایندگان لباس سپاه پاسداران را پوشیدند، اگر آمریکایی‌ها می‌دانستند این کارشان سبب وحدت بیشتر در کشورمان می‌شود شاید این کار را نمی‌کردند، آثار این کار را در آینده نیز خواهید دید، اشتباه دیگر آمریکایی‌ها این بود که در حال حاضر که سپاه به کمک سیل زدگان شتافته است این حرکت را کردند و این کار احمقانه‌شان سبب محبوبیت بیش از پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد شد.

نماینده مردم  شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر جا که مسئولان خواستند و ایستادند آن کار به سرانجام رسیده است، افزود: نمونه این کار بانک مرکزی است، در 5 ماه گذشته اگر مدیریت خوب بانک مرکزی نبود مشکلات اکنون بیشتر از گذشته بود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی کشور علاوه بر اقتصاد موضوع سیلاب است، خوشبختانه در حال حاضر سیل مددرسانی در کشور قابل محسوس است و فرصت خوبی برای انسجام مردم است اما از یک طرف ضعف مدیریت در بخش آب مشهود و چرا پیش‌بینی‌های لازم را نکرده‌اند، یک طرف با سیل و یک طرف با خشکسالی مواجه هستیم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه تا کنون در کوهرنگ بیش از 2 هزار میلی متر بارندگی شده و نسبت به سال گذشته 5 برابر شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این سیلاب خسارت‌های زیادی به لرستان و خوزستان وارد کرده است، حجم 14 میلیارد متر مکعبی سدهای خوزستان چند بار تخلیه و مجدد پر شده است اما سد زاینده رود تنها 402 میلیون متر مکعب آبگیری شده است چرا این آب به داخل زاینده رود نیامده است.

آب شرب یک ساله اصفهان در یک شبانه روز به دریای شور وارد می‌شود

وی بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر 3 هزار و 100 متر مکعب آب شیرین در هر ثانیه از کشور وارد دریای شور می‌شود به عبارتی در یک شبانه روز بالغ بر 267 میلیون مترمکعب، این در حالی است که میزان آبی که قرار بود از پروژه بهشت‌آباد وارد اصفهان شود سالیانه 260 میلیون متر مکعب بود، آب شیرین یک ساله اصفهان در یک شبانه روز وارد دریای شور می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این امر مشکل مدیریتی وزارت نیرو است، گفت: وزیران نیرو نمی‌خواهند یک مسئله را ریشه‌ای حل کنند باید در این راستا یک گفتمان به درستی بیان شود مردم اصفهان و خوزستان و چهارمحال و بختیاری با  یکدیگر هیچ مشکلی ندارند اما وقتی مدیریت مشکل داشته باشد این امر برای برخی افراد توهم ایجاد می‌کند و رفتارهای خاصی از خود نشان می‌دهند، هیچ خوزستانی راضی نیست استان اصفهان تشنه بماند و هیچ اصفهانی هم راضی نیست خانه‌های خوزستانی‌ها و لرستانی‌ها تخریب شود، وزارت نیرو در هر دوره باید پاسخگو باشد.

وی افزود: قرار بود دولتی‌ها در مجلس حاضر شوند و مطالب استان‌های سیل زده را بشنوند که نیامدند اما مجلس نیز کوتاهی کرد و باید این جلسه را زودتر برگزار می‌کرد، متاسفانه برخی مدیران بقای خودشان را در این گونه اختلاف‌ها می‌بینند، به هر حال به مردم اصفهان و چهارمحال و بختیاری ظلم می‌شود.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه باید از این فرصت استفاده کرد و این موضوع را پیگیری کنیم، تصریح کرد: رسانه‌ها هم باید در جهت شفاف‌سازی و شکسته شدن فضای کاذب گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: باید یک زمان دیگری برای کنکور و دیگر آزمون‌های سراسری تعیین شود مردمی که در نقاط سیل زده گرفتار هستند آرامش لازم برای درس خواندن را ندارند.

مسئولان به آب با دید ملی نگاه کنند نه استانی و شهرستانی

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرای نیرو باید مورد سوال قرار بگیرند که چرا کوتاهی کرده‌اند که چنین وضعیتی پیش بیاید، بیان کرد: متاسفانه برخی نمایندگان در گذشته و شاید هم اکنون بخشی نگری داشته و دارند، در طرح بهشت‌آباد که مطالعات آن در سال 81 کلید خورد برخی از نمایندگان استان دیگر سبب متوقف شدن آن شدند و این نمایندگان در این امر بی گناه نیستند و این اشکال نیز به خود مجلس برمی‌گردد، تا قبل از این داستان در فضای مجلس و دولت یک نوع اصفهان ستیزی وجود داشت و به یک برند برای برخی افراد تبدیل شده بود امیدوار هستیم این موضوع سبب شود که افراد بدانند با مسائلی همچون آب باید با دید ملی نگاه کنند نه استانی و بخشی.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه موافق با مخالف فیلترینگ هستید، گفت: یک عده معتقدند به هیچ وجه نباید در فضای مجازی حضور داشت و از شبکه‌های داخلی باید استفاده کرد و برخی نیز معتقدند باید در آن بمانیم و اگر نباشیم ضرر آن بیشتر است، این کار باید توسط شورای عالی کشور حل شود و موافق و مخالف بودن بنده چیزی را حل نمی‌کند.

حاجی دلیگانی با اشاره به پروژه کنار گذر شرق اصفهان افزود: آن بخشی که مربوط به حوزه ما می‌شود بیش از 98 درصد آن انجام شده و آماده افتتاح ولی بخش دیگر کامل نشده است.

وی تصریح کرد: به تمام واحدهای تولیدی 2 شهرستان‌مان و شوراهای شهر و روستا نامه نوشتیم که موانع تولیدشان را در 3 سطح ملی، استانی و شهرستانی ارائه دهند تا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

دولت هنوز برای سیلاب کشور متمم بودجه نیاورده و اعلام نیاز نکرده است

نماینده مردم  شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با توجه به سیلاب اخیر برنامه‌هایی در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم دولت پیشنهاد متمم بودجه بیاورد که متاسفانه نیاورده است و هیچ اعلام نیازی نکرده است.

احتمال استیضاح وزیر نیرو و اقتصاد وجود دارد/ طرح شکایت از وزرای قبلی نیرو

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه با توجه به شرایط فعلی کشور آیا نمایندگان مجلس استیضاح وزرای نیرو، کشور و اقتصاد را در دستور کار خود قرار داده‌اند؟ بیان کرد: در حقیقت بین نمایندگان موضوع استیضاح وزیر نیرو مطرح است و حتی طرح شکایت از وزرای قبلی نیرو را نیز مطرح کرده‌ایم، برای وزیر کشور چنین چیزی مطرح نشده است، برای وزیر اقتصاد نیز امکان استیضاح وجود دارد، وزیر اقتصاد انتظارات را برآورده نکرده است و از لاک خودش نیز بیرون نمی‌آید و تحرک لازم را نمی‌بینیم.

حاجی دلیگانی گفت: در دولت تقسیم‌بندی‌هایی که وجود دارد رئیس دفتر رئیس جمهور را مسئول دیپلماسی کشور می‌دانند نه وزیر امور خارجه، نوبخت را بجای وزیر اقتصاد مسئول اقتصاد کشور می‌دانند و این جریان سبب کاهش انگیزه مسئولان و ناهماهنگی می‌شود و وزرا خیلی محدود هستند و هیچ معاونی را بدون اجازه رئیس دفتر رئیس جمهور تغییر نمی‌دهند، اینکه معاون اول رئیس جمهور می‌گوید نمی‌توانم رئیس دفتر خودم را تغییر دهم بی جهت نیست.

وی افزود: بیش از 45 درصد مردم کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و تاخیر یک روزه در پرداختی آنان سبب مشکلاتی برای کشور خواهد شد اما چگونه چنین سازمان بزرگ و مهمی حدود 4 ماه با سرپرست اداره می‌شود، یک سرپرست نمی‌تواند دید بلند مدت داشته باشد و برنامه جدید ارائه دهد، این روحیه منحصر به دولت‌ها نیست در مجلس نیز وجود دارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه جو بسیار خوبی در کشور حاکم شده است، تصریح کرد: یکی از پیشنهاداتمان در طرح تقویت سپاه این است که تا زمانی که نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی قرار داشته باشد کلیه روند مربوط به پالرمو و CFT و غیره در کشور معلق بماند، امیدوار هستیم این طرح رای بیاورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۵۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان