//
کدخبر: ۱۷۳۹۶۰ //

ترامپ برای نخستین بار مقابل کنگره از وتو استفاده می کند

رئیس جمهوری آمریکا لحظاتی پس از تصویب قطعنامه رد وضعیت فوق العاده در مرزهای جنوبی این کشور در سنا، گفت که این قطعنامه را وتو می کند.

ترامپ برای نخستین بار مقابل کنگره از وتو استفاده می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری گفت که قطعنامه تازه تصویب شده در کنگره این کشور برای رد وضعیت فوق العاده در مرز با مکزیک را رد می کند.
سنای آمریکا امشب قطعنامه ای را با 59 رای در مقابل 41 رای تصویب کرد که اعلام وضعیت فوق العاده از سوی ترامپ در مرز با مکزیک را رد می کند.
این قطعنامه ماه گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا با 245 رای در مقابل 182 رای تصویب شد که به معنای حمایت بخشی از جمهوریخواهان هم حزبی ترامپ با این قطعنامه بود.
این قطعنامه برای اجرایی شدن باید به امضای ترامپ برسد اما او در این پیام توئیتری اعلام کرد که با خودداری از این کار نخستین وتو را مقابل کنگره کشورش استفاده می کند.
کنگره برای رد وتوی ترامپ نیاز به دو سوم آرا دارد اما با حمایت نه چندان چشمگیر جمهوریخواهان هیچ یک از دو مجلس قانونگذاری آمریکا در حال حاضر امکان این اقدام را ندارند.
رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه نتوانست بودجه ساخت دیوار در مرز کشورش با مکزیک را از طریق کنگره به تصویب برساند، اعلام وضعیت فوق العاده کرد تا از بتواند از بودجه بخش های دیگر برای ساخت آن استفاده کند.
درگیری ترامپ با دمکرات های کنگره برای تصویب بوده ساخت دیوار منجر به طولانی ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا شد که از 28 دسامبر تا 2 فوریه به مدت 35 روز ادامه داشت.
با مختل شدن بخش های مختلف در آمریکا از جمله برخی فرودگاه های بین المللی، ترامپ مجبور شد از موضع خود کوتاه آمده و توافق بین سران جمهوریخواه و دمکرات کنگره را بپذیرد.
ترامپ پیش از رای گیری برای این قطعنامه در سنا اعلام کرد که از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و با این اعلام این موضوع می تواند به بن بستی دیگر میان کاخ سفید و کنگره تبدیل شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۹۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان