//
کدخبر: ۱۷۳۰۵۰ //

جان بولتون: «کیم جونگ اون» نظر ترامپ در خصوص آزمایش‌های موشکی را می‌داند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان این که «دونالد ترامپ» اشتباه دولت قبلی آمریکا در قبال کره شمالی را مرتکب نمی‌شود تاکید کرد که رهبر کره شمالی از نظر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص آزمایش موشکی آگاه است.

جان بولتون:
«کیم جونگ اون» نظر ترامپ در خصوص آزمایش‌های موشکی را می‌داند
به گزارش فرتاک نیوز،

 مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آمریکایی  به  لزوم عدم انجام آزمایش موشکی از سوی کره شمالی در آینده  و توجه ویژه واشنگتن  به این موضوع اشاره کرد.

به نوشته وبگاه «هیل»، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه در گفت ‌وگو با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» با اشاره  به  موضع  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  در زمینه  برنامه موشکی کره شمالی گفت که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به خوبی از موضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص آگاه است.

بولتون در این مصاحبه درباره از سرگیری فعالیت در یک سایت موشکی کره شمالی گفت: «ترجیح می‌دهم که وارد جزئیات نشوم. همواره فعالیت‌های زیادی در کره شمالی انجام می‌شود و من قصد ندارم نسبت به تصاویر یک ماهواره‌ تجاری گمانه‌زنی کنم.»

کارشناسان بر این باورند که تصاویر اخیر یک ماهواره تجاری نشان می‌دهد که  کره شمالی در حال مهیا شدن یک پرتاب موشکی در یک سایت موشکی در حومه شهر «پیونگ یانگ» است.دو روزنامه‌ کره جنوبی نیز پنجشنبه گذشته با استناد به گزارش‌ سازمان جاسوسی این کشور در جمع  قانونگذاران نوشتند که تحرکاتی در اطراف یک کارخانه موشکی در کره شمالی صورت می‌گیرد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز همان روز گزارش کرد که ارتش کره جنوبی در حال رصد فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی  در شمال این کشور است.

به نوشته هیل، بولتون در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: «کاملا روشن است که ترامپ قصد ندارد اشتباهات دولت پیشین را انجام دهد.»

به گفته وی، یکی از این اشتباهات باور این مسئله بود که وقتی آمریکا به وظایف خود عمل کند، کره شمالی به طور خودکار تعهدات خود را انجام می‌دهد. 

بولتون در باره پیامد‌های انجام یک آزمایش موشکی از سوی پیونگ یانگ گفت: «رئیس جمهور آمریکا بارها گفته که احساس می‌کند عدم انجام آزمایش‌های اتمی و موشکی یک نشانه مثبت است.»

بولتون در خاتمه اظهار داشت: «همانطور که رئیس جمهور گفت، در صورت تداوم حرکت کیم جونگ اون در همان مسیر گذشته، او بسیار ناامید خواهد شد.»

 دونالد ترامپ و کیم جونگ اون دومین نشست خود در شهر «هانوی» در ویتنام را هفته گذشته بدون دستیابی به توافقی پایان دادند. اولین نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور و در 22 خردادماه برگزار شد و با با توافق بر سر یک سند چهار بندی درباره موضوعاتی از قبیل «خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره» به پایان رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان