//
کدخبر: ۱۷۹۲۸۶ //

کشف ۲ تن ماده غذایی غیر قابل مصرف در منطقه جنوب غرب خوزستان

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از کشف ۲ تن ماده غذایی غیر قابل مصرف در منطقه جنوب غرب خوزستان (محدوده فعالیت این دانشکده) خبر داد.

کشف ۲ تن ماده غذایی غیر قابل مصرف در منطقه جنوب غرب خوزستان
به گزارش فرتاک نیوز،

آرش یلالی با اعلام پایان طرح سلامت نوروزی محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در این طرح که از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین در ساعات اداری و غیراداری و ایام تعطیل به اجرا درآمد؛ ۲۰ اکیپ ۲ و ۳ نفره نسبت به کنترل و پایش بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی در منطقه جنوب غرب خوزستان اقدام کردند.

وی افزود: ۴۴ کارشناس حاضر در طرح مذکور، در امر تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی با اولویت مراکز حساس را آغاز و به انجام رساندند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به انجام بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در ایام نوروز، اظهار کرد: این حجم از کار انجام شده به طور تقریبی ۲ برابر حد انتظار تعریف شده بود.

یلالی گفت: در این بازرسی‌ها یک هزار و ۸۰۰ اقدام قانونی صادر و ۲۰ واحد صنفی متخلف نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی از پایش بیش از هفت هزار و ۸۰۰ مورد کلرسنجی و ۷۰۰ مورد نمونه برداری میکروبی آب شبکه توزیع که به طور تقریبی معادل یک و نیم برابر حد انتظار بود، خبر داد و افزود: از آنجایی که کار نانوایی‌ها در این طرح از اهمیت ویژه ایبرخوردار بود، تعداد ۳۴۰ مورد پایش و بازرسی در این باره انجام شد و برای ۱۵۲ مورد، اقدامات قانونی اعمال شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره بر استفاده از دستگاه‌های پرتابل کنترل و پایش موادغذایی در اکیپ‌های نظارتی اظهار کرد: با بهره گیری از دستگاه‌های یاد شده ۲ هزار و۵۰۰ نمونه‌برداری انجام شد که شامل کنترل کیفی روغن‌های مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی و میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزار کار و دستهای کارگران بود.

یلالی تصریح کرد: همچنین مقدار ۲ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی به همت کارشناسان بهداشت محیط این گروه کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: در بروز بحران سیل که مصادف با طرح سلامت نوروزی بود تیم‌های عملیاتی به تشدید مراقبت‌های بهداشتی از جمله اقداماتی چون کنترل کیفی آب، ارزیابی و بررسی وضعیت منابع آبی، کلرسنجی، نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی، بازدید از مراکز بهداشتی درمانی، نمونه‌برداری از مواد غذایی و تشدید آموزش‌های چهره به چهره و منزل به منزل در رابطه با ایمنی و سلامت آب شرب، موادغذایی، پسماند و غیره به جمعیت آسیب‌دیده و در معرض آسیب پرداختند و این خدمات همچنان ادامه دارد.

یلالی در ادامه گفت: ۱۴۵ مورد بازدید از محل‌های عرضه موادغذایی در یادمانهای والفجر۸ اروندکنار و شلمچه، ۴۲ مورد نمونه برداری میکروبی آب و ۱۳۳ مورد کلرسنجی و توزیع ۷۰۰ عدد ماسک تنفسی بخشی دیگر از خدمات بهداشتی ارائه شده به زائرین مناطق جنگی (راهیان نور) در طرح سلامت نوروزی بود که به انجام رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان