//
کدخبر: ۱۷۹۰۱۵ //

نماینده خبرگان: هشدار به موقع مسئولان باعث کاهش تلفات جانی در سیل شد

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هشدار به موقع مسئولان در سیل اخیر و هشدارپذیری به موقع مردم از عوامل تاثیرگذار در کاهش تلفات جانی بود.

نماینده خبرگان: هشدار به موقع مسئولان باعث کاهش تلفات جانی در سیل شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت الله احمد مبلغی روز سه شنبه در نشست ستاد بحران شهرستان دلفان اظهار داشت: برخی از مردم خانه و برخی زمین های کشاورزی خود را به طور کامل از دست داده اند که با همفکری و تلاش مسئولان باید به آنها توجه شود. 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انجام فعالیت های اساسی در مرحله پساسیل اهمیت بسیار قائل است و ایشان در دیدار با ستاد بحران کشور فرمودند اینجور نباشد که بعد از سیل فراموش شود باید دنبال گیری کرد. 
وی گفت:: بعد از سیل، نباید کار را رها کنیم و بدانیم پا به پای فعالیت برای رفع بحران سیل، ارائه خدمات ماندگار به مردم است. 
آیت الله مبلغی بیان کرد: دین اسلام در زمینه های مختلف از جمله برای زمان بحران اصولی را ارائه کرده که شناخت آنها می تواند ما را در مسیر درست قرار دهد. 
وی ادامه داد: در جریان این سیل مشکلات اندوه باری ایجاد شد و باید با تمام وجود در راه خدمت رسانی به مردم آسیب دیده و همدردی ها با آن ها تلاش و کوشش کرد، اما از طرف دیگر باید توجه کنیم باران بسیاری از مشکلات را برطرف می کند. 
وی گفت: از این پس مهندسی شهر را به گونه ای آسیب ناپذیر در برابر سیل قرار بدهیم، دیگر در مسیر رودخانه ها منزل بنا نکنیم و شهرداری مجوز ساخت در حریم رودخانه ها را به هیچ وجه صادر نکند. 
آیت الله مبلغی اضافه کرد: همچنین پل ها را مستحکم و بلند بسازیم، عرض رودخانه ها را بر اساس احتمالاتی که نسبت به جریان سیل می‌دهیم عریض ایجاد شود و برای رودخانه ها حریم قائل شویم. 
وی ادامه داد: خدماتی که به مردم سیل زده ارایه می کنیم خدماتی با کیفیت باشد و کشاورزی کسانی که متضرر شده اند به صورتی سودمند و شبیه آنچه از دست رفته است یا نزدیک به آن اعاده شود. 
وی بیان کرد: هشدار به موقع مسئولان در سیل اخیر و هشدار پذیری به موقع مردم از عوامل تاثیرگذار در کاهش تلفات جانی بود. 
آیت الله مبلغی افزود: اکنون در لرستان نیروهای سپاه، ارتش و مسئولان استان و نیروهای مردمی به صورت لحظه ای و شبانه روزی مشغول فعالیت هستند که شایان تقدیر است. 
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۰۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان