//
کدخبر: ۱۷۶۸۳۸ //

ایلام در آماده باش کامل/ ممنوعیت ورود گردشگران به برخی جاذبه ها

ورود سامانه بارشی قوی به استان ایلام، همه دستگاه های اجرایی استان را در حالت آماده باش قرار داده است.

ایلام در آماده باش کامل/ ممنوعیت ورود گردشگران به برخی جاذبه ها
به گزارش فرتاک نیوز،

از امشب و با ورود سامانه بارشی جدید هوای استان بارانی می‌شود، بنا بر اعلام هواشناسی برای برخی مناطق از جمله ایلام, ملکشاهی و شمال آبدانان شکل گیری هسته‌های بارشی با متوسط ۳۰۰ میلی متر و در برخی ۷۰ تا ۱۲۰ میلی متر پیش بینی شده، این یعنی سیلابی شدن معابر دور از انتظار نیست.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اظهار داشت: به منظور تأمین امنیت مناطق پایین دست سدها، رهاسازی آب سدهای دویرج، کنگیر و سیمره آغاز شده و نگرانی وجود ندارد.

علی پوراحمد افزود: اقدامات پیشگیرانه ای را در رودخانه کنجانچم انجام شده، با توجه به این که رودخانه کنجانچم پایین دست حوزه سد مخزنی ایلام است و میان حوزه‌ای زیادی هم دارد با ماشین آلات تجهیزات راهسازی اقدام به احداث دایک های حفاظتی کردیم که اگر احیاناً سیلی در میان حوزه رخ داد تهدیدی برای شهر مهران نباشد.

آمادگی دستگاه‌های نظامی و انتظامی

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام اظهار داشت: سپاه نیز همانند دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در حال آماده باش کامل است.

سرهنگ جمال شاکرمی افزود: تمامی تجهیزات مکانیکی، مهندسی و خودروهایی که می‌تواند در مسیرها از آن‌ها استفاده کرد آماده شده است.

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی ایلام نیز اظهار داشت: یگان‌های انتظامی و امدادی و پلیس راه و نیز یگان‌های امنیتی کاملاً پای کار و در حال آماده باش هستند.

ممنوعیت ورود گردشگران و مسافران به برخی اماکن دیدنی

مدیر کل بحران استان نیز به هم استانی‌ها هشدار داد از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها خودداری و چادرنشینان در مناطق استان به خانه‌هایشان برگردند.

سیعد کریمیان اظهار داشت: عشایر از چرای دام در ارتفاعات خودداری کنند چرا که رعد و برق و صاعقه بر روی اغلب مناطق استان پیش بینی شده است.

وی همچنین از ممنوعیت ورود گردشگران و مسافران به برخی اماکن دیدنی از جمله تنگه کافرین بدره تا روز سه شنبه خبر داد و گفت: مسافران و گردشگران به توصیه‌های مدیریت بحران توجه کنند.

در همین حال رئیس پلیس راه استان نیز به هم استانی‌ها توصیه کرد ضمن پرهیز از سفرهای غیرضرور، در صورت تردد در مسیرهای ارتباطی استان با رعایت ایمنی کامل رانندگی کنند.

سرهنگ رضا همتی عنوان کرد: در برخی مسیرهای ارتباطی همچون سرابله- حمیل احتمال ریزش کوه و بسته شدن مسیر وجود دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۸۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان