//
کدخبر: ۱۶۵۰۷۹ //

علت عقب‌ماندگی فارس در حوزه ارتباطات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس دلایل عقب‌ماندگی این استان نسبت به استان‌های کوچک‌تر در حوزه ارتباطات را تشریح کرد.

علت عقب‌ماندگی فارس در حوزه ارتباطات
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرداد سهرابی امشب در جمع خبرنگاران و در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای 40ساله انقلاب اسلامی در بوستان آزادی شیراز، با اشاره به پیشرفت‌های این حوزه در طول این 40 سال، اظهار داشت: امروز بسیاری از خدماتی که در بحث پست داشتیم، به شکل الکترونیکی انجام می‌شود و خدمات در تمام عرصه‌ها قابل‌مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

وی در رابطه با سخنان فوق، افزود: برای نمونه در حوزه ارتباطات زمانی فکر نمی‌کردید که تصویر را به‌صورت زنده داشته باشید اما امروز کاملاً این امکانات در دسترس تمام مردم است.

این مقام مسئول با اشاره به توسعه شبکه پهن باند و فیبر نوری در این عرصه خاطرنشان کرد: با رشد فناوری، تغییرات وسیعی در ارتباطات به وجود آمد، تغییراتی که در تجارت، بانک داری، سلامت و گردشگری الکترونیکی کاملاً محسوس و در دو دهه قبل اتفاق افتاده است.

سهرابی همچنین گفت: امروز دسترسی به اینترنت پرسرعت در استان فارس و در 102 شهر و 1800 روستا فراهم‌شده است که همین مسئله زمینه را برای کسب‌وکارهای نوپا نیز فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درصدد این است تا در حوزه زیرساخت، شکاف دیجیتالی رابین شهر و روستا کاهش دهد، افزود: این مسئله موجب خواهد شد تا از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز از قبل رشد فناوری در کشور، استارت آپ ها رشد کرده و کسب‌وکارهای نوین ایجادشده‌اند اما باید توجه داشته باشیم که متناسب با رشد تکنولوژی، نیاز به تغییر قوانین و مقررات نیز می‌باشد.

سهرابی افزود: رشد فناوری موجب شده که گاهی کسب‌وکارهای نوین با موانعی برخورد می‌کند که دستگاه‌های اجرایی آن را نمی‌شناسند یا اینکه قوانین ضعف دارد و باید در این زمینه کار کرد.

وی در مورد جایگاه استان فارس در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: در حوزه ارتباطات در مقایسه با استان‌های کوچک‌تر وضعیت خوبی نداریم و این به دلیل وسعت زیاد استان فارس است که ارائه خدمات را سخت کرده است گرچه در مقایسه با استان‌های هم‌طراز وضعیت مطلوب است و می‌توان گفت ما در کشور رتبه 15 تا 17 را داریم.

وی تصریح کرد: سیاست ما این است که با پر کردن شکاف‌ها بین روستا و شهر، این رتبه را کم کنیم.

سهرابی افزود: ما در استان فارس حدود 4 هزار و اندی روستا داریم و باید در حوزه زیرساخت آن کار کرد تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در حوزه فناوری وضعیت استان فارس مطلوب است، خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای مختلف، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها، رشد مراکز بخش خصوصی و... در استان فارس موجب شده که رتبه سوم یا چهارم را پس از تهران و خراسان رضوی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: استان فارس در حوزه کسب‌وکار و نرم‌افزارهای تولیدشده، رتبه دوم یا سوم و در حوزه اشتغال رتبه دوم را دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۰۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان