//
کدخبر: ۱۶۴۴۹۷ //
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

کشورهای دنیا بنیاد اقتصادشان بر بنیاد سینماست

استقلال سیاسی افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

کشورهای دنیا بنیاد اقتصادشان بر بنیاد سینماست
به گزارش فرتاک نیوز،

سی‌وهفتیمن جشنواره فیلم فجر و ششمین جشنواره فیلم فجر استانی با حضور میرطاهر مظلومی هنرمند نام آشنا کشور در سینما آزادی کرمانشاه کلید خورد.

DSC_0018

19فیلم و پنج فیلم کودک و 14 فیلم عمومی به مناسبت اولین روز دهه مبارک فجر در سینما آزادی کرمانشاه اکران خواهد شد و 13 فیلم به کرمانشاه اختصاص یافته است که هزینه آنها را همراه اول پرداخت کرده است.

حجت‌السلام والمسلیمن رحیم جعفری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: استقلال سیاسی افتخار جمهوری اسلامی ایران است و این بر مبانی تحقق صحبت مقام رهبری است که فرموده جمهوری اسلامی ایران پیرو شرق و غربی نیست و در طول این 40 سال انقلاب اسلامی نتیجه آن حاصل شده است.

او افزود: مشکلات ساختاری و مدیریتی داریم در بخش بهداشت درمان، آبادانی وعمرانی خوب بوده است و عدد 40 عددی مبارکی است بدون هیچ تردیدی ما از نظر قدرت از ابعاد مختلف اول است در منطقه اما در دنیا باید کار شود و رتبه آن فرق می‌کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: برخی کشورهای دنیا بنیاد اقتصادشان بر بنیاد سینماست و این باید ما هم در این ضمینه کار کنیم.

جعفری ادامه داد: زیرساخت‌هاست که اولویت پردیس‌هاست دارد در کشور انجام می‌گیرد، هرچند در زیرساخت‌ها مشکل داریم که در غرب کشور هشت سینما آن تا به امروز تعطیل می‌باشد و یکی از آنان سینما استقلال کرمانشاه است که در صدد آن هستیم بازگشایی نمایم و مشکلات حل شود

او افزود: در هر کشوری سرانه رفاه آن بالا باشد از سینما استقبال می‌شود این به غیر از کشور هندوستان  که در شرایط ممکن همه اهل سینما هستند و فقیرترین و ثروتمندترین به سینما خواهند رفت.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: سومین عنصر بحث سلایق سینمایی است که در کشورما در این بخش هم مشکل دارد یا کمدی است.

جعفری ادامه داد: ما سینمای موزیکال نداریم و نیازمند سنمای کودک و انیمشین هم هستیم که برخی کشورها دنیای اقتصاد خود را از این طریق دگرگون کرده‌اند زیبا فکری که این پنج بخش اصلی که ما حال با دو محور درگیر هستیم.

او افزود: ما از لحاظ سینما اساس‌ترین مشکل در کشور داریم که کشورها  در ازای هر 10هزار نفر جمعیت یک سینما وجود دارد  در حالی در کشومان ایران عزیز به ازای هر  200 تا 230 هزار نفر تنها یک سینما وجود دارد.

حجت‌السلام والمسلیمن رحیم جعفری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: آمار فروش فیلم‌های سینمایی اکران شده در پارسال  145 میلیارد تومان بود ولب امسال تا اکنون 300 میلیارد تومان فروش در کشور است و هفت فیلم تا حالا 100 میلیارد تومان فروش داشته است.

 جعفری ادامه داد: فیلم اول امسال تاکنون بیش از 37 میلیارد فروش داشته و وقت‌شام، مغزهای کوچک و  شش‌ فیلم  اولی بالا 300 میلیارد تومان فروش داشته است که برخی یک هفته در حال اکران هستند.

او افزود: برای محتوای فیلم ایجاد شده اگر توسعه اقتصادی و گردش سینما و عرصه فرهنگ می‌تواند این ظرفیت را تغییر دهد و در 40 سال انقلاب یعنی تعالی یعنی رشد و دیگر نباید اشتباه کنیم در تعالی و پیشرفت کشور گام بر داریم.

خبرنگار : سمانه امیری

عکاس: محمد حقیقی‌راد

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۴۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان