//
کدخبر: ۱۶۴۴۰۸ //

وزیر نیرو: راه حل مشکل آب کشور داشتن یک طرح آمایش است

وزیر نیرو گفت: راه حل بخش عمده ای از مشکلات کشور در حوزه آب، داشتن یک طرح آمایش سرزمینی مورد وفاق است.

وزیر نیرو: راه حل مشکل آب کشور داشتن یک طرح آمایش است
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا اردکانیان پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: براساس این طرح خواهیم دانست که مسیر توسعه هر منطقه چگونه است و برنامه ریزی ها باید به چه صورت تدوین و اجرا شود.
وی اظهار داشت: نبود یک طرح واحد مصوب آمایش سرزمین به این معنا نیست که ما هیچ طرح آمایش سرزمین در کشور نداریم، بلکه به این معناست که به تعداد مسئولین سیاستگذاران، استانها، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و همه کسانی که دل در گرو توسعه کشور دارند، یک طرح آمایش وجود دارد و هر کس در ذهن خود تصویری برای توسعه ترسیم کرده است.
وی گفت: نبود یک طرح آمایش سرزمینی به این معناست که هیچ توازن و تعادلی بین منابع و مصارف ما وجود ندارد، اگر به عنوان مثال، طرحهای توسعه استان را کنار هم بگذاریم، ممکن است منابع مورد نیاز برای اجرای آن طرحها چند برابر منابع موجود کشور باشد.
اردکانیان افزود: دستگاه اجرایی مسئول در زمینه نهایی کردن طرح آمایش سرزمین، سازمان برنامه و بودجه است و براساس آخرین وعده این سازمان، به میمنت 40 سالگی انقلاب این طرح تا فصل تابستان آماده خواهد شد.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام گرفته، سعی خواهیم کرد موضوع آب را بخشی نبینیم و همه دستگاه های اجرایی در دولت و خارج از آن که در موضوع آب تاثیرگذار و از موضوع آب تاثیرپذیر هستند، با هم همکاری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۴۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان