//
کدخبر: ۱۶۳۱۵۱ //

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دارایی های بلااستفاده دولت ۱۰ برابر حجم نقدینگی کشور است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت اکنون اطلاعات جامع و کامل از دارایی های خود ندارد، دارایی های بلااستفاده دولت ۱۰ برابر حجم نقدینگی در اقتصاد کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دارایی های بلااستفاده دولت ۱۰ برابر حجم نقدینگی کشور است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای اداری شهرستان کرمان در محل فرمانداری اظهار داشت: سال ۹۸ به دلیل شرایطی که در حوزه تحریم ها به وجود آمده سال خاصی است و از همین الان باید برنامه جامع و کامل خود را در چارچوب مشخص برای اینکه بتوانیم با کمترین میزان مشکلات عبور کنیم، داشته باشیم.

وی بیان داشت: سال ۹۷ در مسائل بوجه ای با مشکل خاصی مواجه نیستیم و درآمدهای مازاد هم داشتیم، در حوزه نفت نمی توانیم مانند قبل حساب کرد و از جریان نفت باید خارج شویم.

پورابراهیمی افزود: تحریم های آمریکا برای ما فرصت استثنایی برای جدا شدن از نفت است، تا زمانی ذخایر نفتی داریم آن را می فروشیم اما منابع ناشی از این فروش را در بودجه عمومی کشور نمی آوریم و سرمایه ای برای کشور می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، درآمدهای مالیاتی را ظرفیتی برای ساماندهی منابع کشور دانست و گفت: این مسئله به معنی افزایش نرخ مالیات نیست، ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان امکان وصول مالیاتی داریم که فرار مالیاتی است.

وی ساماندهی بخش مالیات و ایجاد پایه های مالیاتی جدید را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: الان ۵۰ هزار میلیارد تومان در ایران معافیت های مالیاتی قانونی است.

پورابراهیمی تصریح کرد: از سویی تهدید هم جدی است و سال آینده باید با مدیریت دقیق و صحیح نظام اجرایی کشور را اداره کنیم، پرداخت ها و رویکرد مرتبط با تعهدات دولت در سال آینده با شرایط خاصی رو به رو می شود و استفاده از ظرفیت های جدید در این حوزه ضروری است.

وی تصریح کرد: دولت اکنون اطلاعات جامع و کامل از دارایی های خود ندارد، دارایی های بلااستفاده دولت ۱۰ برابر حجم نقدینگی در اقتصاد کشور است.

پورابراهیمی ادامه داد: ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه های پنهان و غیرپنهان اقتصاد ایران است که تقریبا دو تا سه برابر بودجه عمومی کشور میشود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حوزه سوخت استان می توانستیم با صرفه جویی بخش عظیمی از درآمدهای ناشی از هدفمندی مصرف سوخت را به جریان فعالیت اقتصادی بر گرداند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان