//
کدخبر: ۱۵۹۴۶۹ //

افتتاح اولین بازار بزرگ ماهی و آبزیان در کرمانشاه

مسلما مهم ترین و اساسی ترین آرزوی هر انسانی این است که در سلامت راحت زندگی کند و از گزند بیماری ها در امان باشد

افتتاح اولین بازار بزرگ ماهی و آبزیان در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

گروهی از مواد غذایی که تأثیر مهمی در سلامت انسان و پیشگیری از بیماری ها دارند، ماهی و آبزیان هستند. این مواد غذایی مفید که دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی هستند، چنانچه به مقدار کافی یعنی هفته ای 2 تا 3 بار در برنامه غذایی افراد گنجانده شوند در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و حتی کنترل و کمک به بهبود عوارض و اختلالات مختلف، اثرات مهمی خواهند داشت.

اما متاسفانه مصرف آن در سبد غذایی خانواده ها کمتر دیده میشود؛شاید بالا بودن قیمت و کم بودن مراکز عرضه ؛مزید بر علت کاهش مصرف این گروه از مواد غذایی است.

خوشبختانه در شهر کرمانشاه با تدابیر خوبی که از سوی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری کرمانشاه و همکاری شیلات صورت گرفته مبنی بر  افتتاح اولین بازار بزرگ ماهی و آبزیان در کرمانشاه است که شهروندان بتوانند علاوه بر دسترسی آسان به مرکز عرضه محصولات آبزی  از تخفیف ویژه نیز بهرمند شوند که جای تقدیر دارد.

مهندس فرهودی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری کرمانشاه در خصوص این بازار می گوید : با توجه به اینکه محصولات عرضه شده در این بازار بصورت مستقیم و بدون واسطه  ارائه میشود؛ متقاضیان میتوانند با تخفیف  20 الی 30 درصد نسبت به بازار آزاد محصولات خریداری کنند.

مهندس فرهودی افزود : بازار بزرگ ماهی و آبزیان واقع در بلوار طاق بستان جنب فروشگاه رفاه دایر است و این بازار از ساعت 8 صبح الی 21 آماده عرضه محصولات آبزیان دریایی به همشهریان است.

گفتی است برای رفاه حال همشهریان رستوران دریایی در این بازار دایره میگردد.

خواص مصرف ماهی

 * دارا بودن «امگا ـ 3»؛ در پایین آوردن چربی های نامطلوب خون مانند کلسترول تام و تری گلیسرید ؛ حفظ تعادل فشار خون و نگهداری آن در حد مناسب؛کاهش چاقی؛ افزایش قدرت بینایی ؛پیشگیری از عفونت؛ افزایش قدرت دفاعی بدن، مفید برای زنان باردار و شیرده؛

 * پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی؛  گوشت ماهی و سایر آبزیان سرشار از ویتامین های مختلفی چون گروه A، B، D، K و E ؛دار بودن مواد معدنی موجود در گوشت ماهی نظیر فسفر، کلسیم، آهن، سلنیوم، منیزیوم، فلوئور، ید و سایر ریزمغذی ها از خواص مصرف ماهی است.

* تحقیقات نشان می دهد مصرف ماهی سبب رشد بهتر، هوش بیشتر، سلامت و طول عمر شده و از بیماری گواتر، پوسیدگی دندان و بیماری های قلبی ـ عروقی جلوگیری می کند. گوشت ماهی دارای کلیه اسیدهای آمینه لازم و ضروری برای بدن مانند لیزین، آرژنین و ... است.

* مطالعات امروزه ثابت کرده است که مصرف ماهی اثرات معجزه آسایی در درمان بسیاری از امراض مثل پرفشاری، روماتیسم، ذات الریه، سردردهای میگرنی، بیماری های کلیوی و آسم دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۴۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان