//
کدخبر: ۱۵۸۹۳۷ //

استاد حوزه و دانشگاه: توجه به معنویات باعت سلامت و سعادت جامعه می شود

استاد حوزه علمیه قم و دانشگاه گفت: از نظر قران کریم هر جامعه ای زنده نیست و تنها جامعه ای زنده و سعادتمند است که حیات ایمانی و معنوی در زندگی مردم ان جریان داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه:
توجه به معنویات باعت سلامت و سعادت جامعه می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام علیرضا اکبر پناهی مقدم عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی خطباء و وعاظ شاخص استان کردستان که با محوریت بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی در سنندج برگزار شد, اظهارداشت: کردستان در زمان جنگ و اوایل انقلاب همواره مورد هجمه دشمنان قرار داشت و دشمنان نظام در قالب گروهک های مختلف به کسی رحم نمی کردند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از گذشته قوی تر شده و طرح و رنامه های خود را تغییر داده است, افزود: دشمن وقتی دید اگر به مردم حمله کند و روحانیون و شخصیت های مورد قبول جامعه را ترور کند, مورد تنفر مردم قرار می گیرد, روش خود را تغییر داد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دشمنان در این چهار دهه نشان داده اند که با اصل اسلام و دین مشکل دارند چرا که از یک انقلاب اسلامی سیلی محکمی خوردند و امروز هر کجا که می خواهند توطئه ای به راه بیاندازند دین مردم را هدف می گیرند.

حجت الاسلام پناهی مقدم یاداور شد: امروز اگر جوانان ما از مسیر انقلاب فاصله گرفته اند به این خاطر بوده که ما اصل فلسفه انقلاب را برای انان بازگو نکرده ایم و به همین دلیل دستاوردهای انقلاب گم شده و باید به جوانان امروز و نسل های اینده نشان دهیم که امام راحل با چه رویکردی بدنبال شکل گیری این انقلاب بود.

وی بیان کرد: امام امت اسلامی را احیا کرد و حیات ایمانی را به جامعه تزریق کرد تا مردم احساس زنده بودن در جامعه را حس کنند چرا که از نظر قران کریم هر جامعه ای زنده نیست و تنها جامعه ای زنده است که حیات ایمانی در ان جریان داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آثار حیات ایمانی اراده است و این چیزی است که ملت ایران و امت اسلامی تا پیش از انقلاب از ان بی بهره بودند و در هیچ کاری در سطح جامعه خود اراده ای نداشتند و به تعبیری جامعه ای که از خود اراده نداشته باشد, مرده است.

حجت الاسلام پناهی مقدم اظهارداشت: احیاگری اسلام و دین, اراده و پای انقلاب ایستادن مردم, جامعه ایران و امت اسلام را زنده کرد و جامعه بی اراده را به جامعه ای عزتمند مبدل ساخت.

وی افزود: امروز دشمنان انقلاب دیگر به دنبال جنگ های نظامی نیستند و به خانه های جوانان ما خزیده اند و با حربه بحث مادیات به جوانان ما القا می کنند که جوانان دنیا از همه چیز دارند لذت می برند و ما در مقابل باید به جوانان بفهمانیم که انها در مقابل ان لذت دنیوی, عزت دارند و این عزت را نباید با هیچ چیزی عوض کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز جوانان ما به دنبال چرایی فلسفه احکام هستند و ما باید به انها بگوییم این احکام در قران به ان تاکید شده و فلسفه و مغز دین را برای جوانان بشکافیم تا دوباره به سمت اسلام و دین بازگردند.

حجت الاسلام پناهی مقدم یاداور شد: اگر این کارها را نکنیم و همچون گذشته به مسائل دینی و مذهبی بی تفاوت باشیم به دوران پیش از انقلاب باز خواهیم گشت و از این رو باید فعالیت در حوزه فرهنگ را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۹۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان