//
کدخبر: ۱۴۹۵۰۲ //

تامین ۷۰ درصد ماهیان صنعتی کشور توسط شیلات سیستان و بلوچستان

‌مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: شیلات سیستان و بلوچستان ۷۰ درصد ماهیان صنعتی کشور را تأمین می‌کند و علاوه بر آن محصولات استان به کشورهای روسیه، امارات و چین صادر می‌شود.

تامین ۷۰ درصد ماهیان صنعتی کشور توسط شیلات سیستان و بلوچستان
به گزارش فرتاک نیوز،

‌هدایت الله میرمرادزهی افزود: برداشت ماهیان غیر مأکول مثل‌ ماهی نعل اسبی، سلطان ابراهیم و ماهی مرکب و ...را هم در برنامه داریم که بیشتر صادر می‌شود.

وی بیان کرد: از این رو بخش شیلات در سیستان و بلوچستان یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهم در توسعه و اشتغال است که در زمینه صادرات‌، غذای سلامت و تأمین مواد اولیه کارخانجات منطقه کاربرد دارد.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: توجه به مزارع پرورش میگو، توسعه پرورشگاه‌های ماهی در قفس، توسعه و تکثیر آبزیان، ایجاد و توسعه بنادر ماهیگیری، صیادی و تخلیه صید، کارخانه‌های تون و پودرماهی طرح‌هایی هستند که در چشم انداز برنامه ششم توسعه پیش بینی شده ‌و می‌توانند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشند.

وی ادامه داد: صیادان استان با پیمودن مسیر طولانی و تحمل سختی و خطرهای این سفر دریایی به عنوان سربازان اقتصادی کشور سبب اشتغال زایی و تولید برای کشور می‌شوند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون بیش از ۷۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت شیلات سیستان و بلوچستان مشغول کار هستند.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان قطب صید و صیادی و آبزی‌پروری ایران است و بنا به مطالعاتی که انجام‌شده، مستعد پرورش و صید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس و میگو در سال است‌.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر صیادان سیستان و بلوچستان با صید سالانه بیش از ۲۳۰ هزار تن صید ماهی از آب‌های آزاد رتبه اول میزان صید را در بین بنادر کشور دارند و عمده صید تجاری و صنعتی ایران از سیستان و بلوچستان تأمین می‌شود.

میرمرادزهی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۴ هزار صیاد به‌صورت مستقیم و بیش از ۵۰ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در صنعت صید و صیادی سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند و حدود یک هزار نفر هم در بخش تولید و فرآوری میگو مشغول‌ هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان