//
کدخبر: ۷۳۷۹۹ //

اجرای سند توسعه شیلات با نگاه اقتصاد و اشتغال در سیستان و بلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اسناد مهمی که در سیستان و بلوچستان با نگاه اقتصاد و اشتغال اجرا شده سند توسعه و چشم انداز شیلات است.

اجرای سند توسعه شیلات با نگاه اقتصاد و اشتغال در سیستان و بلوچستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 هدایت الله میرمرادزهی در بازدید مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور از ظرفیت های شیلاتی و کشاورزی سواحل مکران در چابهار افزود: طبق مطالعات دریایی انجام شده، سواحل استان ظرفیت ایجاد هفت شهرک شیلاتی را دارد که انتظار می رود مطالعه، ایجاد و راه اندازی حداقل یک شهرک پایلوت شیلاتی در این سواحل انجام شود.

 

وی بیان کرد: با وجود همه مشکلات امسال صید در استان نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است و اکثر شناورهای لنج آب‌های دور استان با بیش از 70 درصد ظرفیت صید خود به ساحل بر می‌گردند و شاهد تخلیه ماهی بسیار خوبی در همه بنادر صیادی استان هستیم.

 

وی ادامه داد: صیادان استان با پیمودن مسیر طولانی و تحمل سختی و خطرهای این سفر دریایی به عنوان سربازان اقتصادی کشور سبب اشتغال زایی و تولید برای کشور می‌شوند.

 

میرمرادزهی خاطرنشان کرد: شیلات سیستان و بلوچستان امروزه ۷۰ درصد ماهیان صنعتی کشور را تأمین می‌کند و علاوه بر آن محصولات ما به کشورهای روسیه، امارات و چین صادر می‌شود و ما علاوه بر اینها برداشت ماهیان غیر مأکول مثل‌ ماهی نعل اسبی، سلطان ابراهیم و ماهی مرکب و ...را هم در برنامه داریم که بیشتر صادر می‌شود. از این رو بخش شیلات در سیستان و بلوچستان یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهم در توسعه و اشتغال است که در زمینه صادرات‌، غذای سلامت و تأمین مواد اولیه کارخانجات منطقه کاربرد دارد.

 

مدیرکل شیلات استان اظهار کرد: توجه به مزارع پرورش میگو، توسعه پرورشگاه‌های ماهی در قفس، توسعه و تکثیر آبزیان، ایجاد و توسعه بنادر ماهیگیری، صیادی و تخلیه صید، کارخانه‌های تون و پودرماهی طرح‌هایی هستند که در چشم انداز برنامه ششم توسعه پیش بینی شده ‌و می‌توانند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۷۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان