//
کدخبر: ۷۲۴۳۶ //

رفع مشکل اشتغال کرمانشاه منوط به بهبود فضای کسب و کار است

استاندار کرمانشاه گفت: تا فضای کسب و کار استان بهبود نیابد، مشکل اشتغال استان مرتفع نخواهد شد.

رفع مشکل اشتغال کرمانشاه منوط به بهبود فضای کسب و کار است
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند در نشست شورای اشتغال استان با انتقاد از فضای کسب و کار استان، اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار تا 65 درصد مشکل اشتغال استان را برطرف می کند.

 

وی با بیان اینکه در استان نیاز به جذب منابع و سرمایه گذاری داریم، گفت: تا از بروکراسی حاکم بر دستگاه های دولتی کاسته نشود نمی توانیم منابع برای توسعه استان جذب کنیم.

 

بازوند اظهار کرد: باید تا مهر سال آینده 1552 میلیارد تومان منابع(تسهیلات مناطق زلزله زده و اشتغال روستایی) در استان جذب کنیم که لازمه این کار رفع موانع موجود خصوصا در نظام بانکی است.

 

وی با انتقاد از پایین بودن اختیارات بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات، گفت: اگر نتوانیم این منابع را جذب کنیم و برگشت بخورد، فرصت سوزی کرده‌ایم.

 

استاندار کرمانشاه به تسهیلات توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز اشاره کرد و گفت: سهم استان از این تسهیلات 352 میلیارد تومان است که باید تا مهرماه جذب شود.

 

وی همچنین با اعلام اینکه تاکنون 88 میلیارد تومان از این منابع به استان ابلاغ شده، 20 اسفند را آخرین مهلت برای پرداخت این تسهیلات اعلام کرد.

 

کریم یاوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار کرد: 340 میلیارد تومان طرح جهت برخورداری از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان رسیده که پس از پالایش انجام شده به 338 طرح با اعتبار 124 میلیارد تومان و اشتغال 1636 نفر رسیدیم.

 

وی افزود: در مرحله اول ابلاغ این تسهیلات 88 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۴۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان