//
کدخبر: ۶۲۳۶۸ //
استاندار کرمانشاه:

اشتغال کاغذی به درد کرمانشاه نمی‌خورد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید نرخ بیکاری استان به 14 درصد برسد، گفت: مدیرانی که نتوانند میثاق نامه اشتغالی که امضا کرده‌اند را محقق کنند، باید استعفا دهند.

اشتغال کاغذی به درد کرمانشاه نمی‌خورد
به گزارش فرتاک نیوز،

بیکاریهوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (9 آذر) برگزار شد، اظهار کرد: نرخ بیکاری 22 درصدی که امروز داریم ماحصل عملکرد خود ما است و اکنون نباید قول کاهش نرخ بیکاری خارج از حد توان به مردم بدهیم.

 

وی ادامه داد: مدیران میثاق نامه‌هایی برای ایجاد اشتغال در استان امضا کرده اند که اگر محقق نشود به منزله استعفای آنها خواهد بود.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال کاغذی به درد ما نمی‌خورد و نمی‌توانیم روی کاغذ شغل ایجاد کنیم، تاکید کرد: ایجاد شغل یکی از سخت‌ترین کارهای یک مدیر است و اگر مدیران قولی برای ایجاد شغل بدهند، هیچ اما و اگری در آن پذیرفته نیست.

 

  مدیر ارشد استان کرمانشاه افزود: نمی‌توانیم به افکار عمومی قولی بدهیم که محقق نمی‌شود، زیرا اعتماد مردم که تمام سرمایه اجتماعی ما است را از دست می دهیم.

 

بازوند، تامین سرمایه و تسهیل گری در ساختارهای اداری و بانکی را از زمینه‌های مورد نیاز برای ایجاد شغل دانست و خاطرنشان کرد: با شعار و به دور از واقع بینی نمی‌توان شغل ایجاد کرد.

 

وی افزود: برای ایجاد اشتغال فقط نباید به پول محدود شویم، برنامه ریزی و تسهیل گری امور برای پای کار آمدن خود مردم هم از زمینه‌های اشتغال است که متاسفانه خیلی پررنگ دیده نمی‌شود.

 

بازوند یادآوری کرد: وضع منابع مالی کشور هم خوب نیست و از 320 هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که برای سال داریم نزدیک به 90 درصد آن صرف هزینه‌ها می‌شود.

 

استاندار کرمانشاه معتقد است، با مجموعه عوامل و زمینه‌هایی که در استان کرمانشاه داریم می‌توانیم برای کاهش نرخ بیکاری استان تا 14 درصد برای پایان برنامه ششم توسعه برنامه ریزی کنیم.

 

وی به دستگاه ها 15 روز فرصت داد که دستورالعمل مورد نیاز برای تحقق نرخ بیکاری 14 درصد را اعلام کنند.

 

بازوند گفت: در این برنامه باید هم برای حدود 145 هزار نفر جمعیت بیکار کنونی برنامه‌ریزی داشته باشیم، همه برای ورودی بیکاران و هم افرادی که ممکن است در این مدت فرصت شغلی خود را از دست بدهند.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه از سهم 4.19 درصدی کرمانشاه از منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در نواحی روستایی هم یاد کرد و ادامه داد: باید سهم یک درصدی که در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مناطق زلزله زده اضافه شد، با جدیت پیگیری و تعیین تکلیف شود.

 

بازوند این اعتبار که در نهایت بین 460 تا 570 میلیارد تومان خواهد بود را فرصتی مهم برای استان دانست و گفت: کمیته‌ای زیر مجموعه کارگروه اشتغال باید پیگیر این بودجه باشد و هر هفته نیز گزارش عملکرد خود را ارائه دهد.

 

وی تاکید کرد: سهم هر دستگاه و شهرستان نیز باید از این بودجه مشخص شود.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه از تصویب 600 میلیارد تومان تسهیلات از محل همین 1.5 میلیارد دلار اعتبار صندوق توسعه ملی برای کمک به مناطق زلزله زده استان خبر داد و اظهار کرد: از این میزان 200 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی آسیب دیده، 200 میلیارد تومان برای سرمایه ثابت این واحدها و 200 میلیارد تومان برای جبران خسارت واحدهای کشاورزی آسیب دیده است.

 

بازوند با بیان اینکه همه شهرستان‌های آسیب دیده می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، روانسر، جوانرود و پاوه را نیز جزو این شهرستان‌ها اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه پیگیری برای کمک 65 میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی هم انجام شد، یادآوری کرد: متاسفانه با این اعتبار موافقت نشد و البته نیاز به پیگیری بیشتر مسئولان مربطوه داشت.

 

به گفته استاندار کرمانشاه، می‌توان از همین تسهیلات 600 میلیارد تومانی برای کمک به واحدهای صنعتی دستی خصوصا صنایع دستی کرندغرب که ظرفیت بسیار بزرگی است، استفاده کرد.

 

بازوند مسئولیت پیگیری این تسهیلات 600 میلیارد تومانی را نیز به ستاد تسهیل سپرد.

 

وی سپس از حدود 150 میلیارد تومان تسهیلات با بازپرداخت پنج ساله (15 هزار و 500 فقره وام 10 میلیون تومانی) برای افرادی خبر داد که خانه‌های آنها 100 درصد تخریب شده و وسایل آنها زیر آوار مانده است و با کمک این تسهیلات می‌توانند وسایل مورد نیاز زندگی خود را تهیه کنند.

 

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه تکلیف این تسهیلات نیز باید با کمک فرمانداران و بنیاد مسکن در مدت یک هفته مشخص شود.

 

بازوند گفت: به علاوه با پیگیری خوب رئیس مجلس و مجمع نمایندگان استان، چند مورد اصلاح نیز در قانون بودجه به نفع مناطق زلزله زده کرمانشاه انجام شد.

 

وی با بیان اینکه دولت در هیچ زلزله‌ای مانند زلزله کرمانشاه تمام قد پای کار نبوده است، اظهار کرد: دولت برای کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه در کوتاهترین زمان مصوبه داد، ابلاغ کرد و نقدینگی داد که این سرعت عمل قابل توجه بود.

 

به گفته استاندار کرمانشاه، حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده نیز باعث تسریع در انجام امور و دلگرمی همه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۳۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان