//
کدخبر: ۵۹۲۲۷ //
استاندار کرمانشاه:

مشکلات زیادی در مرزهای استان دیدم

استاندار کرمانشاه گفت: مرز یک فرصت خوب برای توسعه استان است که می تواند بخش زیادی از عقب افتادگی‌های استان را جبران کند و باید از مزیت بهتر استفاده کنیم.

مشکلات زیادی در مرزهای استان دیدم
به گزارش فرتاک نیوز،

 هوشنگ بازوند در در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به بازدیدش از برخی مرزهای استان، اظهار کرد: در بازدیدهای صورت گرفته مشکلات زیادی را در مرزهای استان دیدم و با وجود کارهایی که در گذشته انجام شده، نتوانسته‌ایم تسهیل گری خوبی در مرزهای استان انجام دهیم.

 

وی افزود: این وظیفه ما دولتی‌هاست که با ایجاد زیرساخت ها در مرزها شرایطی را فراهم کنیم که بخش خصوصی و مردم از منافع صادرات بهره مند شوند.

 

بازوند تصریح کرد: باید مشکلات مرزها را دسته بندی و اولویت بندی کنیم و نسبت به رفع آنها اقدام نماییم. در این راستا مدیران مربوطه همچون مدیرکل راه و شهرسازی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر مدیرانی که مرتبط با موضوع مرز هستند باید برای تکمیل زیرساخت‌های مرزهای استان قدم جدی بردارند و از طریق وزارتخانه مربوطه پیگیری لازم را انجام دهند.

 

بازوند افزود: البته باید بدانیم وقتی در خصوص مسائل مرز صحبت می شود باید مد نظر داشت که یک طرف کار ما هستیم و یک طرف دیگر کشوری دیگر قرار دارد و همه چیز دست ما نیست. البته ما باید رایزنی لازم را انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه در نشست با مسئولین وزارت کشور مشکلات مرزهای استان را مطرح کردم، گفت: قرار است شورای توسعه استان کرمانشاه به ریاست وزیر کشور برگزار و در آن مشکلات استان بررسی و تصمیم گیری شود و یکی از مسائل مهمی که باید در این شورا مطرح شود، همین مشکلات مرزهای استان است.

 

بازوند همچنین به پیگیریهای انجام شده جهت بازگشایی مرز پرویزخان اشاره کرد و گفت: بازگشایی مرز پرویزخان با جدیت دنبال می شود و طبق قول هایی که داده شده بزودی این مرز بازگشایی خواهد شد.

 

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را از شوراهای مهم استان دانست که تصمیم گیریهای آن می تواند نقش مهمی در توسعه استان داشته باشد.

 

وی با اشاره به برگزاری اجلاس فرصت‌های سرمایه گذاری ایران در آذرماه امسال، گفت: در این اجلاس بیش از 100 شرکت خارجی و 300 شرکت سرمایه پذیر حضور دارند و از اتاق بازرگانی استان انتظار داریم بصورت جدی در این اجلاس شرکت و فرصت های سرمایه گذاری استان را معرفی کند.

 

بازوند افزود: سهم استان در جذب سرمایه گذاری خارجی بسیار ناچیز است و باید تلاش کنیم این سهم را افزایش دهیم.

 

رضا رحیمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در مرزهای استان، گفت: مرز سومار در این دولت به نتیجه رسید و تا 540 کامیون در روز نیز از این مرز صادرات داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به پیگیری جدی برای رسمی شدن مرز سومار، گفت: قرار شده کارگروهی به این منظور به استان بیایند و وضعیت رسمی شدن مرز سومار را بررسی کنند.

 

رحیمی با بیان اینکه در بازارچه های مرزی استان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: مجوز بازارچه تیله کوه نیز اخذ شده است.

 

احمد صفری نماینده کرمانشاه در مجلس نیز از صادرکنندگان خواست به ارتقاء کیفیت و بسته بندی کالاهای صادراتی توجه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه مرز سومار از ظرفیت صادراتی بالایی دارد، گفت: رفع مشکلات این مرز و رسمی شدن آن باید در دستور کار قرار بگیرد.

 

صفری توریسم درمانی را نیز از بخش هایی دانست که در صورت رونق می تواند درآمد و اشتغال بالایی در استان ایجاد کند.

 

کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز با بیان اینکه با رسمی شدن مرز سومار در آینده دارای سه مرز رسمی خواهیم شد، گفت: کرمانشاه تنها استانی است که هم با بخش کردنشین و هم بخش مرکزی عراق مرز مشترک دارد.

 

وی افزود: باید برای هر کدام از مرزهای استان شرح وظایف و ماموریت خاصی مشخص شود تا نقش آفرینی بهتری در توسعه استان داشته باشند.

 

کاشفی با بیان اینکه در حال حاضر ترانزیت کالا از مرز پرویزخان انجام نمی شود، گفت: باید جهت برقراری ترانزیت کالا از این مرز از طریق گمرک ایران پیگیری کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۲۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان