//
کدخبر: ۶۵۹۴۳ //
استاندار کرمانشاه:

باید لابی‌گری بیشتری برای بودجه سال ۹۷ کرمانشاه انجام می‌دادیم

استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش بودجه استان در لایحه بودجه 1397، گفت: باید لابی‌گری و پیگیری بیشتری برای بودجه انجام می‌دادیم.

باید لابی‌گری بیشتری برای بودجه سال 97 کرمانشاه انجام می‌دادیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 هوشنگ بازوند در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که امروز (دوم دی) برگزار شد، با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر کاهش بودجه سال 97، اظهار کرد: در شرایطی که حدود 400 هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی کشور مورد نیاز است، اما در لایحه بودجه سال 97 اعتبارات عمرانی حدود 60 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از این میزان هم فقط ممکن است 50 درصد تخصیص داشته باشیم.

 

استاندار کرمانشاه از هزینه‌های بالای دولت از جمله حقوق کارکنان، پرداخت یارانه و ... یاد کرد که باعث می‌شود سهم زیادی برای اعتبارات عمرانی باقی نماند.

 

بازوند با اشاره به کاهش قابل توجه سهم کرمانشاه در لایحه بودجه سال 97، ادامه داد: اگرچه بودجه کل کشور کم شده، اما نباید کاهش بودجه برای استان ما بیشتر ار میانگین کشور باشد، ضمن اینکه کاهش بودجه کشور نباید به معنای عدم پیگیری ما برای جذب بودجه بیشتر باشد.

 

استاندار کرمانشاه عمده ساختار بودجه کشور را بر اساس چانه زنی و لابی گری دانست و افزود:شاید زلزله باعث شد که مدیران نتوانند آنطور که باید پیگیری لازم را انجام دهند.

 

وی معتقد است، این کاهش بودجه کرمانشاه آن هم با نرخ بیکاری 22 درصدی استان، عین ناعدالتی در بودجه است.

 

بازوند با بیان اینکه هنوز هم فرصت و احتمال تغییر در این سهم از بودجه وجود دارد، یادآوری کرد: از آنجایی‌که در مجلس نمی‌توان تغییر چندانی بر این بودجه اعمال کرد، باید اصلاحیه از طرف سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

 

وی گفت: از بخش ردیف‌های متفرقه نیز می‌توان برای بودجه استان کرمانشاه استفاده کرد که به هنر مدیران ما بستگی دارد.

 

بازوند در ادامه به درآمد حدود 600 میلیارد تومانی که برای استان کرمانشاه در بودجه 97 پیش بینی شده هم اشاره کرد و افزود: این میزان درآمد قطعا محقق نمی‌شود.

 

وی معتقد است، تلاش برای تحقق این میزان درآمد به معنای فشار به مردم، صنعت و بخش تولید است که با روح ستاد تسهیل تضاد دارد، آن هم برای استان کرمانشاه با این شرایط و این میزان نرخ بیکاری.

 

 وی ادامه داد: اما در مجموع نباید فراموش کنیم که در بخش زلزله اعتبارات خوبی برای استان در نظر گرفته شد.

 

بازوند از ردیف 350 میلیارد تومانی که قرار بود در بودجه 97 برای مناطق زلزله زده کرمانشاه باشد یاد کرد و افزود: متاسفانه این ردیف با نام "بافت فرسوده و کمک به مناطق زلزله زده" درج شده و نه تنها نام کرمانشاه در آن نیامده، بلکه بافت فرسوده نیز به ابتدای آن اضافه شده که امکان دخل و تصرف در این بودجه را زیاد می‌کند.

 

به گفته استاندار کرمانشاه، لازم است اصلاحیه‌ای در خصوص این ردیف از رییس سازمان برنامه و بودجه گرفته شود، در غیر این صورت اصلاح این ردیف در مجلس و توسط نمایندگان دشوار خواهد بود.

 

شورای توسعه استان کرمانشاه تشکیل می‌شود

مدیر ارشد استان کرمانشاه در ادامه از پیگیری و رایزنی با وزیر کشور برای تشکیل شورای توسعه استان کرمانشاه با هدف جبران عقب ماندگی‌های گذشته تاکنون کرمانشاه که ناشی از جنگ تا زلزله بوده خبر داد و افزود: این شورا به ریاست وزیر کشور در تهران تشکیل می‌شود.

 

وی افزود: دستگاه‌ها باید پیش از شروع به کار این شورا که به زودی خواهد بود جلساتی در داخل استان برگزار و مطالبات و خواسته‌های خود را مشخص کنند.

 

به گفته استاندار کرمانشاه، یکی از مهمترین موضوعاتی که در مکاتبه با وزیر کشور نیز به آن اشاره شده بحث "بندرخشک" است.

 

مصمم باشیم کرمانشاه را دوباره بسازیم

بازوند در ادامه به زلزله و تحت تاثیر قرار گرفتن 70 درصد مساحت استان اشاره کرد و گفت: همه باید مصم باشیم کرمانشاه را دوباره بسازیم.

 

وی با بیان اینکه از این پس به جای ستاد مدیریت بحران ستاد بازسازی مناطق زلزله زده برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این ستاد از هفته آینده کار خود را به صورت هفتگی آغاز می‌کند.

 

استاندار کرمانشاه از مدیران هم خواست اولویت خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده بگذارند، اما در کنار بازسازی اشتغال را هم فراموش نکنند.

 

بازوند از مجموع 2105 میلیارد تومان تسهیلات و کمک‌هایی که برای مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده، خصوصا 600 میلیارد تومان  تسهیلات صندوق توسعه ملی یاد کرد که باید به عنوان فرصتی برای ایجاد شغل در استان باشد.

 

وی افزود: به علاوه 350 میلیاد تومان اعتبارات عمرانی از محل اصلاح قانون بودجه سال 96 برای استان در نظر گرفته شده که زمان آن تا پایان سال مالی است و مدیران باید آماده جذب این اعتبارات باشند تا فرصت آن از دست نرود.

 

استاندار کرمانشاه در خصوص استمهال وام مناطق زلزله زده نیز تاکید کرد: شهرهای کنگاور، سنقر، صحنه، هرسین و بخشی از کرمانشاه (به جز ماهیدشت و کوزران) مشمول این طرح نیستند.

 

به گفته این مسئول، برآورد تسهیلات همه این مناطق به جز کوزران و ماهیدشت 4500 میلیارد تومان است که سود آن را دولت تقبل می‌کند.

 

وی ادامه داد: برای سایر شهرستان‌ها هم اگر  منزل یا واحد صنعتی خسارت دیده باشد، به صورت موردی حمایت‌ها انجام خواهد شد.

 

  بازوند در خصوص پرداخت تسهیلات برای بازسازی نیز عنوان کرد: نباید اجازه دهیم این تسهیلات دچار انحراف شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۹۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان