//
کدخبر: ۱۳۷۲۵۱ //

نخستین کمپ یک هفته ای کارآفرینی کشور در آمل برپا شد

نخستین کمپ یک هفته‌ای کارآفرینی کشور عصر جمعه با حضور حدود یکصد دانشجو و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان های شمالی در آمل آغاز به کار کرد.

نخستین کمپ یک هفته ای کارآفرینی کشور در آمل برپا شد
به گزارش فرتاک نیوز،

شرکت کنندگان در این کمپ کارآفرینی که از دانشجویان فعال در کسب و کارهای جدید هستند، در پنج کارگاه تخصصی با حضور مدرسان مطرح و بنیانگذاران استارت آپ های کشوری تئوری های ایجاد کسب و کارهای نوین را آموزش می بینند.

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه شمال آمل در این مراسم گفت که شرکت کنندگان در این دوره در کارگاههای مدیریت کسب و کار استارت آپی، کارگاه استارت آپی، کارگاه استراتژی، تولید محتوا دربازار، کارگاه ساخت ربات های نرم افزاری و رویدادهای کارآفرینی شرکت می کنند.

وی جذب واحدهای فن آور، پیگیری تاسیس شرکت های بازرگانی دانش بنیان در رشته های مختلف تخصصی به منظور انتقال فناوری شرکت های دانش بنیان مراکز و برقراری تعامل با بخش خصوصی و نیز سرمایه گذاران و تجار و کارخانه داران را از اهداف مهم برگزاری کمپ یک هفته ای اعلام کرد.

خراسانی افزود: همکاری دانشگاهها با پارک های علم و فناوری و حضور مراکز رشد در کنار دانشگاههای بزرگ، فرایندی را شکل می دهد که به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران هم در این مراسم گفت: نسل چهارم دانشگاهها در کشورهای همتراز ایران در سال های اخیر به سمت درآمدزایی از طریق ایجاد کسب و کار و کارآفرینی گام برداشتند و بی توجهی به این امر مهم به تعطیلی دانشگاهها خواهد انجامید.

حسنعلی آقاجانی با اعلام این که انتظار درآمد شهریه ای از دانشجو برای پیشبرد امور جاری و دیگر فعالیت ها جوابگو نخواهد بود، افزود: متاسفانه از میان 150 دانشگاه معتبر درمازندران هیچ یک کیفیت کار و خلق ثروت و ایجاد کارآفرینی ندارند.

مدیرسابق مرکز رشد دانشگاه مازندران ادامه داد: شاید دیدگاه درآمدی با تکیه بر شهریه در کوتاه مدت دارای سود و صرفه باشد، اما در دراز مدت هم برای کشور و هم خود دانشگاهها آسیب زا خواهد بود.

آقاجانی گفت: اکنون دانشگاهها باید در کنار مسایل تئوری، دانشجویان را به گونه ای تربیت کنند تا آنان در تولید علم سهیم شوند و اینگونه نباشد که اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی به مهم ترین دغدغه دولت تبدیل شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه مازندران بر ضرورت برقرار ارتباط میان صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود: همچنان دیوار بلند و کاملا ضخیم میان این دو وجود دارد و دانشگاه صنعت را قبول ندارد و در مقابل صنعتی ها نیز یافته های دانشگاهها را پذیرا نیستند.

آقاجانی با بیان این که رتبه ایران در سال میلادی جاری 124 در میان 189 کشور دنیا در زمینه راه اندازی کسب و کار است، گفت: متاسفانه فرایند ایجاد کسب و کار از جمله اخذ مجوز از مدیران مربوطه دولتی و استعلام ها طولانی و بعضا خسته کننده است و این وضعیت باعث دلسرد شدن نسل جوان می شود که به دنبال این نوع کسب و کارها برای ایجاد شغل هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۲۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان