//
کدخبر: ۳۱۷۱۵۳ //

آرزوی پسربچه‌های دهه ۶۰ کتاب شد

دفتر نشر معارف کتاب «پوکه» را برای گروه سنی نوجوان در حال و هوای سال‌های دفاع مقدس منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات داستانی قرار داده است.

آرزوی پسربچه‌های دهه ۶۰ کتاب شد
به گزارش فرتاک نیوز،

کتاب «پوکه»، اثر علی بیافرین، در قالب رمان نوجوان توسط دفتر نشر معارف در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات داستانی دفاع مقدس قرار گرفت.

طی سال‌های اخیر نوشتن از سال‌های دفاع مقدس برای گروه سنی کودک و نوجوان وارد فضای جدیدی شده است. هرچند تعداد عناوین منتشر شده در این رابطه برای این گروه سنی در مقایسه با ظرفیت جنگ تحمیلی، محدود است اما انتشار آثاری متفاوت در این زمینه این نوید را می‌دهد که می‌توان با استفاده از ظرفیت هنر، از سال‌هایی گفت که مردم ایران با همدلی توانستند در مقابل رژیم بعث که از سوی کشورهای مختلف حمایت می‌شد، بایستند و از خاک و ارزش‌های خود دفاع کنند.

کتاب بیافرین نیز با این حال و هوا منتشر شده است. نویسنده کوشیده از فضای شعاری که سال‌ها قبل در ادبیات کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس دیده می‌شد، فاصله بگیرد و داستانی را روایت کند که نوجوان امروز را با خود همراه کند.

«پوکه»، اولین اثر از علی بیافرین، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی از دانشکده صدا و سیما  است. این اثر، روایتگر داستان زندگی نوجوانی به نام علی است که در نزدیکی خانه‌شان به خاطر بمباران هوایی توسط نیروهای عراقی، یک پایگاه پدافند هوایی قرار دارد. او به همراه دوستانش برای بسیجیان یخ می‌برند. علی علاوه بر اینکه با مهدی فرمانده این پایگاه دوست شده است، عاشق داشتن یک پوکه ضد هوایی است. در این میان، علی که تحت عمل جراحی قرار گرفته، منتظر است تا مهدی به عیادتش بیاید، اما در این روزها حمله هوایی صورت می‌گیرد و ... .

«پوکه» در عین سادگی در نثر، دارای داستانی جذاب و خوش‌خواش با چاشنی طنز برای مخاطبین است که علاوه بر نوجوان بزرگسالان را نیز با خود همراه می‌کند. 

کتاب «پوکه» به قلم علی بیافرین در 132 صفحه و با قیمت 30 هزار تومان توسط نشر معارف به چاپ رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۱۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان