//
کدخبر: ۲۹۰۶۸۴ //

جزئیات ترور شهید فخری‌زاده به روایت سردار فدوی

جانشین فرمانده کل سپاه جزئیات بیشتری از ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان را مطرح کرد.

جزئیات ترور شهید فخری‌زاده به روایت سردار فدوی

 سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه عصر امروز(یکشنبه) در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران طی سخنانی، اظهار داشت:  دشمن تاب تحمل دانشمندان و مجاهدان ما در عرصه علم را نداشت و آنها را ترور کرد که آخرین آنها شهید فخری زاده است.

وی با اشاره به شهادت سردار شهید استوار نیز، گفت: این شهید بزرگوار در عراق ماموریت فرهنگی داشت و در آنجا به کرونا مبتلا شد که بعد از ۶۵ روز به شهادت رسید.

سردار فدوی با بیان اینکه این مسیر تمام شدنی نیست زیرا مبارزه تمام شدنی نیست، عنوان کرد: در جهان تنها دو مسیر حق و باطل وجود دارد و حزب خدا و حزب شیطان در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و خداوند اراده کرده است که حزب خدا پیروز باشد.

جانشین فرمانده سپاه افزود: ما باید دائم حواسمان جمع باشد که خودمان را مورد ارزیابی قرار دهیم تا از مدار حق خارج نشویم و این هم دستور خداوند است. ما همواره باید حواسمان باشد که در حزب خدا باشیم زیرا خداوند پیروزی پیروان این حزب را تضمین کرده است.

سردار فدوی ادامه داد: برخی می گویند ما نه در حزب خدا هستیم و نه در حزب شیطان اما در حقیقت اینطور نیست، افراد یا در حزب خدا هستند یا در حزب شیطان. خدا را شکر که همه دلدادگان انقلاب اسلامی در مسیر حق قرار دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: از روز ۲۴ بهمن سال ۵۷ درگیری فیزیکی بین جبهه حق و باطل در کشور ما شروع شد و حالا ۴۱ سال است که بزرگترین دشمنی که بعد از صدر اسلام صورت گرفته با انقلاب اسلامی بوده است و در طول تاریخ نمی توان چنین دشمنی را مشاهده کرد. این دشمنی توسط یک جبهه متحد که شیطان بزرگ رئیس آن است صورت گرفته و همه کسانیکه می توانستند در این جبهه قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: البته آنها نتوانستند از پس انقلاب اسلامی برایند و هر روز ما قوی تر از گذشته شدیم. ما یک روند رو به رشد بسیار سریعی را داشته ایم که با قاعده های الهی وارد میدان نبرد شدیم و سخت ترین کار عالم هم این است که انسان از جانش بگذرد. ما در این کار سخت پای کار بودیم و خدا هم به وعده اش عمل کرده و پیروزی را برای ما رقم زده است.

سردار فدوی با بیان اینکه اگر ما به دستورات الهی عمل کنیم، پیروزی الهی هم نصیب ما می شود، گفت: قاعده های الهی در همه موضوعات صدق می کند و در صورت پیروی از این قواعد، خدا هم به وعده اش عمل می کند.

وی ادامه داد: امروز در برخی عرصه ها مردم هم لمس می کنند که ما دچار مشکل هستیم و این بدان دلیل است که از قاعده های الهی پیروی نکردیم و به قاعده های دشمن عمل کردیم. نمی شود ما در حوزه اقتصاد که یکی از اساسی ترین موضوعات هر کشوری است بر اساس قاعده دشمن عمل کنیم و پیروز هم بشویم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه از همان روزهای اول انقلاب حضرت امام بر عدم خام فروشی نفت تاکید داشتند اظهار داشت: دولت وقت به توصیه امام عمل نکرد و ما مشاهده می کنیم هنوز هم بودجه ما وابسته به نفت است. این بدان معنی نیست که ما نمی توانستیم بلکه به این دلیل است که ما نخواستیم.

سردار فدوی با بیان اینکه در یک سال و نیم آخر جنگ با آمریکایی ها به صورت مستقیم جنگیدیم، گفت: دشمن اگر با ما وارد جنگ سخت نمی شود بدلیل آن است که جرات آن را ندارد. از سال ۱۳۳۲ بیشترین ضربات آمریکا به ما در زمان دموکرات ها وارد شده است و تحریم های اساسی ما در زمان آنها بوده است.

سردار فدوی در پاسخ به یکی از دانشجویان درباره انتقام شهادت سردار سلیمانی گفت: شیوه انتقام را ما تعیین می کنیم. ما آمریکایی ها را به خاک مذلت نشاندیم. از سال ۶۵ به بعد آمریکایی ها با ما مستقیما وارد جنگ شدند و این هم در عکس العمل به اقدامات ما در دفاع مقدس  بود و از آن زمان تا کنون همیشه همینطور بوده است و آنها هم نتوانستند پیروز شوند.

وی ادامه داد: یکی از وزرای دفاع آمریکا در پایگاه الظفره امارات گفته بود که ما می خواهیم در برابر ایران بازدارندگی ایجاد کنیم. در واقع آنها در ازای اقدامات ما دست به کارهایی می زند که ضعیف ترین انسانها این کار را می کنند و جرات ندارند که مسئولیت آن را قبول کنند و ترامپ اولین فردی بود که این کار را کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی دیگری درباره اینکه اگر انتقام سخت از شهادت سردار سلیمانی گرفته می شد ترور شهید فخری زاده اتفاق نمی افتاد، گفت: ما امروز در مرحله ای هستیم که دشمن به دنبال بازدارندگی در مقابل ما است. ما در دهه ۶۰ در مرزهای خودمان با آمریکا می جنگیدیم و امروز در جایی که خانه آمریکایی ها بود با آنها می جنگیم.

سردار فدوی در پاسخ به سوال دیگری درباره چرایی صدور پیام برخی فرماندهان نیروهای مسلح از جمله سردار جعفری در پی انعقاد برجام و تناقض این موضوع با مواضع امروز این فرماندهان گفت: برخی مواقع یک کاری به صورت جمعی صورت می گیرد. در زمان دولت اصلاحات هم جمعی از فرماندهان جنگ نامه ای نوشتند اما به معنای موضع همه سپاه نبود بلکه نامه جمعی از فرماندهان جنگ بود. در این مورد هم همین طور است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نتیجه تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: این موضوع به عهده مسئولان قضایی است. مسئولان قضایی به ما گفتند که کارها تمام شده و فقط حکم قاضی مانده است. تاکید ما این است که هم حکم قاضی و هم تکلیف دیه شهدای این سانحه قبل از سالگرد آن مشخص شود. ما به همه خانواده شهدا سر زدیم و دل جویی کردیم و غم و غصه ما در این موضوع کمتر از بقیه نبوده است. ما هم در سپاه پیگیر مشخص شدن نتیجه پرونده هستیم.

سردار فدوی ادامه داد: سیستم قضایی 4 گروه متخصص حتی خارج از نیروهای مسلح برای تحقیق این پرونده انتخاب کرد و حتی این کار شبیه سازی هم شد و در شرایطی مانند یک رزمایش، سامانه دوباره شلیک کرد تا سیستم قضایی به همه ابعاد قضیه پی ببرد. اوایل آبان بود که از دادستانی سازمان قضایی نیروهای مسلح دوباره پیگیر شدیم که گفتند همه کارها انجام شده و فقط انشا حکم توسط قاضی مانده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی درباره فعالیت سیاسی سپاه اظهار داشت: در این باره پشت پرده ای وجود ندارد. ما خیلی صریح می گوییم جبهه حق، انقلاب اسلامی است و جبهه باطل هم یعنی آمریکا. سپاه در صف اول این درگیری قرار دارد و ۴۰ هزار پاسدار در این لباس شهید شده اند و این فعالیت ها برای زد و بند و پشت پرده نیست.

به گزارش فرتاک نیوز، وی درباره شهادت سردار فخری زاده عنوان کرد: ۱۱ پاسدار همراه شهید فخری زاده بوده اند و انفجار نیسان هم به خاطر از بین بردن پاسداران بود. آدمی در صحنه ترور نبود و ۱۳ تیر کلا شلیک شده و همه از تیربار داخل نیسان بوده است و بقیه تیرها توسط محافظان شلیک شده است. تیربار داخل نیسان هم مجهز به یک سیستم هوشمند ماهواره ای بوده که روی شهید فخری زاده زوم کرده بود و از هوش مصنوعی بهره می برده است. سرتیم حفاظت هم که  تیر خورده بدلیل آن است که خودش را روی شهید انداخته است. شهادت سردار فخری زاده هم به دلیل تیری بوده که به کمر ایشان اصابت کرده و موجب قطع نخاع وی شده است.

فدوی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود در قضیه شهادت سردار سلیمانی سپاه گزینه هایی را مطرح کرده و با مخالفت دولت مواجه شده است، گفت: اینطور نبوده است. سپاه تابع سیاست های دولت نیست و تابع فرمانده کل قوا است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۶۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان