//
کدخبر: ۱۷۶۳۰ //

اقامت مسافران نوروزی در مازندران از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران آمار اقامت مسافران نوروزی در این استان تا یازدهم فروردین را 10 میلیون و 156 هزار و 121 نفر شب اعلام کرد.

اقامت مسافران نوروزی در مازندران از مرز 10 میلیون نفر گذشت

به گزارش فرتاک نیوز، دلاور بزرگ نیا جمعه شب که بیشترین آمار اقامت ثبت شده در دور دوم سفرهای نوروزی مربوط به هشتم و نهم فروردین هر شب با بیش از 800 هزار نفر بوده است.

وی همچنین از سوم فروردین به عنوان پرمسافرترین روز در دور اول سفرهای نوروزی به مازندران یاد کرد و آمار ثبت شده در آن روز را هم حدود 800 هزار نفر اعلام کرد.

تعطیلات نوروزی با فعالیت رسمی ستاد خدمات سفر در مازندران از 25 اسفند سال 95 آغاز شد و تا 16 اسفند ادامه دارد .

ثبت آمار تردد خودروئی و اقامت شبانه گردشگران از جمله فعالیت های این ستاد است .

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران همچنین از استقبال زیاد مسافران نوروزی برای اقامت در روستاها به عنوان ویژگی مهم استان مازندران یاد کرد و مهم ترین عامل در این زمینه را در کنار جاذبه های بکر طبیعی ، مهیا شدن امکانات اقامتی ارازن قیمت برشمرد.

مازندران بیش از سه هزار روستا دارد که بیشتر آنها در مناطق جلگه ای میان جنگل و دریا واقع هستند. این روستاها هم اکنون در آغاز راه کشت و کار برنج قرار دارند که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان به شمار می رود.

وجود مزارع کلزا با گل های زردرنگ در مناطق جلگه ای و کوهستانی هم در ماه فروردین زیبائی های روستاهای مازندران را دوچندان کرده و مناظر خاطره انگیزی را برای ثبت خاطرات گردشگران در لنز دوربین ها فراهم می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اعلام این که آمار اقامت مسافران نوروزی در روستاهای استان از مرز 2 میلیون و 500 هزار نفر فراتر رفته ، از روستاگردی هم به عنوان یک بسته جدید گردشگری در مازندران یاد کرد.

وی گفت که از 25 اسفند سال پیش تاکنون یک میلیون و 544 هزار مسافر نوروزی با انتخاب روستاگردی ، از جاذبه های طبیعی و تاریخی روستاهای مازندران بازدید کردند .

** نظارت تشویقی و تنبیهی بر اصناف

بزرگ نیا بازدید نظارتی بر واحدهای اقامتی ، پذیرایی و صنوف عرضه مواد غذایی ، مراکز بهداشتی ، درمانی و حمل و نقل را به عنوان بخشی از فعالیت های کمیته اسکان ، خدمات رسانی و امور رفاهی ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندارن نام برد .

وی تعداد بازدید هایی را که از 25 اسفند سال گذشته تاکنون ازاین مراکز انجام شد ، چهار هزار و 301 مورد اعلام کرد و گفت که نتیجه این بازرسی ها تشویق 208 واحد صنفی و دادن اخطار به 164 واحد دیگر بوده است.

پیش از این ستاد خدمات سفر مازندران اعلام کرده بود که 37 واحد صنفی در این استان به خاطر بی توجهی متصدیان آن به اخطارها و احتمال در خطر قرار دادن سلامت مسافران نوروزی پلمب شدند.

همچنین در این مدت دستکم 9 تن مواد غذائی فاسد و غیربهداشتی از واحدهای صنفی متخلف جمع آوری و از سفره مسافران نوروزی حذف شد.

مازندران ، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون با ثبت بیش از 30 میلیون تردد خودرویی ، رتبه دوم کشور را داشته است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان