//
کدخبر: ۱۷۴۱۷ //

چند خبر از آمار بازدید از اماکن تاریخی

معاون گردشگری ادار‌ه‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان و معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان از افزایش آمار استقبال مسافران نوروزی خبر دادند.

به گزارش فرتاک نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر،معاون گردشگری ادار‌ه‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان و معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان از افزایش آمار استقبال مسافران نوروزی خبر دادند.

 

معاون گردشگری ادار‌ه‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان:

افزایش 15 برابری ظرفیت اقامتی استان اصفهان در ایام نوروز 96

محسن یارمحمدیان با اشاره به رشد 30 درصدی افزایش بازدید از بناهای تاریخی اظهار داشت: امسال به نسبت سال گذشته شاهد رشد خوبی از بازدیدها در اماکن تاریخی و فرهنگی در اصفهان هستیم که در کنار آن‌ها سعی شده با برپایی نمایشگاه‎‌های صنایع دستی و نوروزگاه‌ها در 16 شهرستان و 40 نقطه در شهر اصفهان فضای شاد و مفرحی را برای گردشگران فراهم کنیم.

وی با اشاره به روند نظارت‌ بر کیفیت صنایع دستی و جلوگیری از عرضه صنایع دستی خارجی عنوان کرد: حدود70 غرفه با هدف عرضه صنایع دستی ایرانی در چهل ستون برپا شده و در بازرسی‌های به عمل آمده سعی شده هرگونه اجناس خارجی و قاچاق در نمایشگاه جمع‌آوری شود تا جایی که می‌‌توان ادعا کرد امروز هیچ کالای غیرایرانی در این نمایشگاه‌ها عرضه نمی‌شود.

معاون گردشگری ادار‌ه‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به افزایش ظرفیت تأسیسات اصلی گردشگری تصریح کرد: ظرفیت اماکن اقامتی در استان اصفهان در طول سال، حدود 25 هزار نفر شب اقامت است که در طول ایام نوروز با احتساب اماکنی که آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در اختیار مسافران قرار می‌دهند، این میزان به 370 هزار نفر شب افزایش یافته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان مطرح کرد

افزایش 38 درصدی بازدید از اماکن تاریخی زنجان/ مس و چاقوی زنجان رکودار فروش صنایع دستی شد

 

یحیی رحمتی با اشاره به وضعیت جوی استان زنجان اظهار داشت: به رغم شرایط جوی نامناسب زنجان در روزهای ابتدایی سال جدید، شاهد افزایش مسافران در حوزه اقامت و بازدید از اماکن تاریخی و باستانی زنجان بودیم.

وی افزود: در مجموع از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در حوزه اقامت مسافران 21 درصد و در زمینه بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی 38 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم و با توجه به بهبود شرایط جوی پیش‌بینی می شود حجم سفرها در روزهای آتی افزایش پیدا کند.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به ضرورت محقق شدن شعار سال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری با عنوان نوروز متفاوت تصریح کرد: در راستای تحقق این شعار و زمینه سازی برای رشد و ماندگاری مسافر در زنجان، درصدد ارتقاء کیفیت خدمات رسانی در حوزه نظارت برآمدیم به گونه ای که هم‌اکنون جزء استان های با کمترین شکایت هستیم.

رحمتی با اشاره به ویژه  برنامه های نوروز متفاوت در زنجان گفت: مراسمی که با عنوان نوروزگاه  و آیین های میراث معنوی در پایگاه های ثبت جهانی زنجان برگزار شده، چهره متفاوت از جاذبه های زنجان را به نمایش گذاشت.

وی با بیان بدیع بودن اکثر برنامه های نوروزی 96،  عنوان کرد: استفاده نظامند از راهنمایان گردشگری متخصص در تمام جاذبه های گردشگری، زمینه رضایتمندی نسبی مسافران نوروزی را به همراه داشته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به اینکه این استان جزء چهار استان اصلی در تولید صنایع دستی کشور است، خاطرنشان کرد: زنجان رتبه اول در تولید مس، چاقو، ملیله نقره کشور و چاروق را دارد.

رحمتی با اشاره به قابلیت های گسترده و خاص زنجان در تولید صنایع دستی عنوان کرد: در کنار بازارچه های دائمی، به واسطه حجم گردشگر در ورودی و کرانه جاذبه های گردشگری بازارچه های موقتی صنایع دستی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: 130 فروشگاه صنایع دستی در طول ایام نوروز به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند که در این زمینه در این بازارچه ها فروش مس و چاقوی زنجان در صدر فروش قرار گرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان خبر داد

رشد 30 درصدی بازدید از اماکن تاریخی همدان/ اجرای مستمر نوروزخوانی در آرامگاه بوعلی سینا

علی خاکسار با اشاره به ظرفیت های گردشگری همدان اظهار داشت: همدان از جاذبه های متعدد تاریخی، طبیعی و صنایع دستی و نیز شهرت جهانی سفال لالجین برای جذب گردشگر برخوردار است که در این راستا در ایام نوروز با هماهنگی های انجام شده، مقرر شد تا 176 برنامه فرهنگی در 9 شهرستان استان و نیز شهر جهانی سفال لالجین اجرایی شود.

وی افزود: از دوم تا هشتم فروردین با اجرای برنامه های نوروزگاه و همچنین ویژه برنامه های آئینی فرهنگی، جنگ های شادی و برپایی نمایشگاه و جشنواره شاهد  افزایش جذب گردشگر به این استان بودیم که حاصل این موضوع نیز رشد 30 درصدی بازدید از اماکن و جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به احیای سنت ها و برنامه های آیینی و باستانی همدان تصریح کرد: در راستای احیای سنت ها امسال نمایش «کوسه بر نشستن» یا «کوسه گردی» در همدان برگزار شد، که در این نمایش از گریم با صورتکی استفاده می شود که نوید بهار را می دهد و ریشه آن به  دوران ساسانی یا پیش از این خاندان برمی گردد.

خاکسار ادامه داد: برنامه نوروزخوانی هم توسط شاهنامه خوانان مطرح کشور درآرامگاه بوعلی سینا همه روز انجام می شود.

وی در زمینه اسکان مسافران عنوان کرد: در کنار اقامتگاه های رسمی و هتل ها جهت اقامت فرهنگیان، آموزش و پرورش استان همدان نیز کلاس هایی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اشاره به ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به مسافران نوروزی گفت: تاکنون کیفیت خدمات رسانی بسیار خوب بوده و مشکلی در این زمینه نداشتیم، ضمن اینکه هیچ شکایتی از اماکن اقامتی و پذیرایی و ...  هم دریافت نشده که حکایت از کیفیت خدمات رسانی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان