//
کدخبر: ۱۷۵۹۸ //

آغوش دریاچه برای جنگل باز است + تصاویر

شهرستان نور جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که هرساله افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود به این مکان سفر می کنند.

آغوش دریاچه برای جنگل باز است + تصاویر

به گزارش فرتاک نیوز، شهرستان نور، که تا مدت ها پیش«سولده»نامیده می شد، از شهرستان های مهم مازندران بوده است.شهری گردشگری که محبوبیت زیادی میان گردشگران داخلی و خارجی دارد.شهرستان نور جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که هرساله افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود به این مکان سفر می کنند.

 

 

آغوش دریاچه برای جنگل باز است
 

 

قلعه پولاد بلده
این قلعه مربوط به دوره سلجوقیان می باشد و در شهرستان نور شهر بلده قرار دارد.قلعه پولاد یا بلده که در کتاب های تاریخی از آن بعنوان قلعه«نور» یاد می کنند، از سه سمت شمال، جنوب و شرق به دره های پرشیب و عمیق ختم می شود.قدمت این قلعه، طبق برآورد باستان شناسان به هفتصد سال پیش می رسد.این اثر در تاریخ نهم بهمن ماه 1383 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
 آغوش دریاچه برای جنگل باز است
 

 

روستای لاویج
لاویج، آبادی تاریخی ناشناخته ای است که از تاریخی کهن حکایت ها در دل نهفته دارد.تاریخ این آبادی تلفیقی از اسطوره و واقعیت است و قدمت تاریخ غیر مکتوب آن به دوره ساسانیان می رسد.آبگرم لاویج از دل زمین به بیرون می جوشد و دارای املاح معدنی است که برای بسیاری از امراض مفید است.این روستا جاذبه های بسیاری دارد که گردشگران بسیاری را متعجب کرده و هرساله با خود همراه می کند.
 
آغوش دریاچه برای جنگل باز است

 

 
دریاچه الیمالات 
دریاچه سد الیمالات در هشت کیلومتری نور قرار دارد.اهالی جاده و سفر می توانند برای رسیدن به یک رویای بهاری به این مکان سفر کنند.این دریاچه آنقدر زیباست که گویی جنگل را در آغوش گرفته است.این مکان در ایام تعطیلات و فصل بهار یکی از مکان های توریستی در سرتاسر مازندران است.
 
آغوش دریاچه برای جنگل باز است

 

 
پارک جنگلی رویان
پس از گذر از نوشهر و پارک جنگلی سی سنگان، به شهر رویان می رسیم که به دلیل بازار های فصلی بسیار شلوغ است.این جنگل درختان بسیار بلندی دارد که فضای بکر و دست نخورده ای را ایجاد کرده است.در اطراف این پارک جنگلی بسیار مکان های باز برای اطراق کردن وجود دارد که هر گردشگری را به خود جذب می کند.
 
آغوش دریاچه برای جنگل باز است

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان