//
کدخبر: ۲۸۱۹۵۳ //

اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا با چه کسانی است؟

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا سهمیه بهداشت توزیع شده و در اختیار گروه های هدف قرار گرفته و در حال تزریق به افراد هستیم و امیدواریم تا پایان هفته آینده تمام واکسن گروه هدف به آنها رسانده شود.

 اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا با چه کسانی است؟

دکتر "مهدی شفیعی" در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که چه کسانی امسال در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند؟ اظهار کرد: گروه های هدف واکسیناسیون آنفلوانزا کسانی هستند که اگر در فصل شیوع آنفلوانزا در صورتی که مبتلا به این ویروس شوند، احتمال اینکه به فرم های شدید و فرم هایی که عوارض بیشتری دارند مبتلا شوند، بیشتر است.

وی ادامه داد: این گروه ها شامل کودکان زیر ۶ سال و بالای ۶ ماه، سالمندان بالای ۶۰ سال، مادران باردار،افرادی که بیماری زمینه ای دارند که سیستم ایمنی آنها را ضعیف کرده است مثل HIV و انواع سرطان هایی که تحت درمان شیمی درمانی هستند، بیماران مزمن قلبی عروقی، دیابت، فشار خون، بیماری های مزمن ریوی و کادر پرسنلی بهداشت و درمان که در مواجهه با بیماران هستند و به سایر گروه های جامعه ارایه خدمت دارند، می شود.

به گزارش فرتاک نیوز،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که امسال برای چه گروه هایی واکسن آنفلوآنزا رایگان است؟ افزود: واکسن رایگان امسال شامل پرسنل با اولویت پرسنلی که در بخش های با خطر بالا کار می کنند، مادران باردار، سهمیه سازمان بهزیستی که تحویل سازمان بهزیستی می شود و گروه هدف آنها نیز مشخص است، سهمیه برای اداره زندان ها و گروه هدف آنها که کاملا مشخص بوده و تحویل آنها داده می شود و همچنین سهمیه ای نیز برای بیماران خاص شامل افراد سرطانی، تالاسمی، هموفیلی و افراد پیوند عضو در نظر گرفته شده که با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه به مراکزی که پرونده های فعال پزشکی دارند تحویل و بیماران فراخوان شده و واکسن به آنها تزریق می شود.

وی با بیان اینکه سالمندان، کودکان زیر ۶ سال، بیماران قلبی، دیابتی، فشار خون و بیمارهای مزمن ریوی نیز شامل دریافت رایگان واکسن آنفلوانزا خواهند شد گفت: این افراد باید پزشک برای آنها نسخه نوشته و در این راستا هم می توانند واکسن را از داروخانه ها و بخش خصوصی دریافت کنند که در همین راستا این افراد باید منتظر باشند تا به محض اینکه واکسن به بخش خصوصی توزیع شود مراجعه کرده و واکسن را دریافت کنند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر واکسن سهمیه بهداشت توزیع شده و دراختیار گروه های هدف قرار گرفته و در حال تزریق به افراد هستیم و امیدواریم تا پایان هفته آینده تمام واکسن گروه هدف به آنها رسانده شود.

شفیعی خاطر نشان کرد: بقیه افراد و گروه های هدف که باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند باید منتظر بمانند تا سهمیه بخش خصوصی به آنها رسیده و اطلاع رسانی شود که این افراد چگونه می توانند این واکسن را تهیه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۹۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان