//
کدخبر: ۲۷۷۸۷۵ //

امروز،آغاز غربالگری دانشجویان

رییس سازمان امور دانشجویان از تعیین تکیلف نرخ ژتون تغذیه و اجاره بهای خوابگاه دانشجویی برای ترم تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در هفته جاری خبر داد.

امروز،آغاز غربالگری دانشجویان

دکتر مجتبی صدیقی در گفت و گو با خبرنگار، ضمن بیان این مطلب به آخرین تصمیمات وزارت علوم برای افزایش نرخ تغذیه و اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویان برای نیم سال تحصیلی جاری اشاره کرد و اظهار کرد: هنوز در این زمینه تصمیم گیری نشده است و در هفته جاری هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان تصمیمات نهایی را در خصوص ژتون تغذیه و اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،معاون وزیر علوم از غربالگری دانشجویان در از امروز و در بدو ورود به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت:‌ از همان بدو ورود دانشجویان کنترل خواهند شد و یکی از طرح‌های مراکز مشاوره ما نیز همین است که از امروز شنبه ۱۵ شهریورماه دانشجویان به شکل غیرحضوری کارنامه سلامت خود را تکمیل کنند، البته معاینات جسمی در این کارنامه حذف شده اما یکسری سئوالات درباره اینکه در ماه‌های گذشته در چه شرایطی بودند و آیا تجربه بیماری داشتند یا خیر؟ از آنها پرسیده خواهد شد.

رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: این سنجش کمک خواهد کرد که ما دانشجویان محتمل، مشکوک و قطعی بیماری را شناسایی کنیم تا در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شود. بنابراین وضعیت ابتلای دانشجویان به کروناویروس در کارنامه سنجش سلامت روان دانشجویان مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی گفت:‌ مراکز بهداشت در دانشگاه‌ها موظف هستند در بحث خوابگاه‌ها پیش‌بینی‌های لازم را انجام بدهند که ممکن است پزشک یا پرستار مستقر وجود داشته باشند و با در نظر گرفتن یک اتاق مستقل افراد مشکوک در آن مکان اقامت می کنند و در صورت لزوم به مرکز درمانی انتقال داده می‌شوند.

صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: همه دانشگاه‌ها در سطح استان‌ها می‌توانند از دانشگاه علوم پزشکی استان خود به عنوان پشتیبان استفاده کنند و برای آنها هماهنگ می‌شود تا از خدمات این دانشگاه‌ها به شکل جدی‌تر برای کنترل بیماری استفاده شود و هر دانشگاهی باید با یک دانشگاه علوم پزشکی استان هماهنگ باشد تا سرویس‌های بهتری به دانشجویان ارائه دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۸۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان