//
کدخبر: ۲۱۹۲۳۳ //

مرگ ۲ زائر ایرانی اربعین بر اثر سقوط از ارتفاع و ایست قلبی

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از مرگ ۲ زائر ایرانی بر اثر سقوط از ارتفاع و ایست قلبی در دو شهر مقدس کربلای معلی و کاظمین خبر داد.

مرگ ۲ زائر ایرانی اربعین بر اثر سقوط از ارتفاع و ایست قلبی
به گزارش فرتاک نیوز،

علی حیدری عصر جمعه با اعلام این خبر افزود: این دو زائر ایرانی که هر دو زن هستند، «معصومه کشمشون» از  شهر درود استان لرستان و «فاطمه رضایی» از شهر اراک استان مرکزی نام دارند.  
وی با هشدار در خصوص حوادث مرگبار به علت سقوط از ارتفاع در هنگام خواب توضیح داد: زائر ایرانی نخست شب گذشته در پله های یک ساختمان نیمه کاره در حال استراحت و خواب بوده که از ارتفاع سه متری سقوط کرده است و بر اثر ضربه مغزی، فوت شده است.  
معاون عتبات و عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه زائران در انتخاب محل اسکان و استراحت خود دقت کنند و از ایمنی آن مکان اطمینان داشته باشند، اضافه کرد: زائران ایرانی از موکب ها و محل هایی که ایمنی کامل دارند برای استراحت و اسکان استفاده کنند و از خوابیدن در ساختمان های نیمه کار و پله هایی که هیچ گونه ایمنی ندارند، خودداری کنند.
حیدری اضافه کرد: نفر فوتی دوم نیز به علت ایست قلبی و تنفسی در بیمارستان کاظمیه دارفانی را وداع گفته است.
مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

این مرکز پزشکی عهده‌ دار تمامی مسائل بهداشتی و درمانی زائرین ایرانی در سه کشور زیارتی عربستان، عراق و سوریه است که با جذب و بهره­ گیری از کادر بهداشتی و درمانی مجرب کشور در سطوح مختلف با ایجاد بیمارستان و درمانگاه ­های عمومی و تخصصی در کشورهای هدف به زائرین ایرانی این کشورها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می­‌کند.

اربعین مصادف با ۲۰ صفر چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا است.  
هر ساله شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند، این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زایران کربلا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است.
راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.
مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.
برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روز ۱۶ صفر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان