//
کدخبر: ۳۹۰۶۱۷ //

شیرینی خونگی عید؛ روش آسان و لذیذ بدون استفاده از فر

شیرینی‌های عید با تنوع فراوانی در دسترس هستند و با بهره‌گیری از دستورهای پخت شیرینی‌های عید، خانم‌های کدبانو می‌توانند انتخاب‌های بی‌نظیری را برای جشن نوروزی خود داشته باشند.

شیرینی خونگی عید؛ روش آسان و لذیذ بدون استفاده از فر
به گزارش فرتاک نیوز،

بزرگترین بخش های تدارکات عید نوروز پختن شیرینی های خانگی است که تنوع بسیار بالایی دارد و همین امر باعث شده است که یک کار هیجان انگیز محسوب شود. جالب است بدانید اغلب شیرینی جات عید نوروز از نوع خشک هستند و مواد اولیه کم هزینه و نیاز دارد.

حتما بخوانید:کفش‌های راحت زنانه / بیا تا چند مدل راحت بهت معرفی کنم!

 

چنانچه میخواهید تهیه شیرینی عید نوروز از نظر هزینه برایتان به صرفه باشد پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید چرا که لیستی از انواع شیرینی جات عید نوروز را دراختیارتان قرار خواهیم داد.

شیرینی ماکارون 

از جمله شیرینی های فرانسوی که با رنگ بندی جذابی تهیه می شود و بسیار خوشمزه است شیرینی‌ ماکارون نام دارد. در تهیه این شیرینی خوشمزه سفیده تخم مرغ، پودر قند، وانیل، بادام بدون پوست و... به کار برده می شود.

شیرینی ماکارون

شیرینی چرخی

از شیرینی های سنتی خوشمزه استان قزوین که بسیار محبوب است و طرفداران بسیاری مخصوصاً در ایام عید به خود اختصاص داده است می توان به شیرینی چرخی اشاره کرد که با استفاده از موادی همچون آرد برنج، آرد سفید، ماست، پودر هل، بیکینگ پودر، گلاب و... تهیه می شود. پیشنهاد می کنیم طعم متفاوت و بی نظیر این شیرینی خوشمزه را برای یکبار هم که شده تست کنید.

شیرینی نخودچی 

از خوشمزه ترین شیرینی هایی که بافت نرم و لطیفی دارد و در مناسبت های مختلف مخصوصاً عید نوروز بیشتر تهیه می شود شیرینی نخودچی می باشد که بسیار محبوب و پرطرفدار است. جالب اینجاست که بدانید مواد اولیه آن قابل دسترس و کم هزینه می باشد. هل، شکر، کره، آردنخودچی از جمله مواد تشکیل دهنده این شیرینی خوشمزه میباشد.

شیرینی مشهدی

شیرینی مشهدی با مربای خوشمزه ای که در وسطش دارد معروف است و از قدیم الایام تا به امروز طرفداران خاص خود را حفظ کرده است. این شیرینی در ایام عید مصرف زیادی دارد و به عنوان دسر سرو می شود. در تهیه این شیرینی خوشمزه موادی همچون وانیل، پودر قند، شکلات شیری، زرده تخم مرغ، مارمالاد، پودر نارگیل، شیر و... به کار برده می شود.

شیرینی مارمالادی

یکی دیگر از شیرینی های سنتی و مناسبتی ایرانی که بسیار خوشمزه و خوش طعم است شیرینی مارمالادی نام دارد که با استفاده از موادی همچون آرد، پودر بادام، شکر، زرده تخم مرغ و... درست می شود. تقریباً 30 دقیقه زمان نیاز است که این شیرینی پخته شود.

شیرینی مارمالادی

شیرینی پادرازی

شیرینی پادرازی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه ای است که در پذیرایی مجالس مختلف بسیار پر کاربرد است و مهمتر از همه طرز تهیه بسیار آسانی نیز دارد. برای اینکه یک شیرینی پادرازی ایده آل و خوشمزه درست کنید نیاز به موادی همچون آرد گندم، آرد نخودچی، پودر شکر، کره، تخم مرغ، آرد برنج و... دارید.

شیرینی اتریشی

طعم بی نظیر و ماندگار شیرینی اتریشی زبان زد خاص و عام است و ضمن این که طرز تهیه بسیار آسانی دارد، از شکل و مدل جذابی نیز برخوردار است. آرد، پودر قند، مارگارین نرم شده، پودر نارگیل، شکلات تخته ای و... از جمله مواد تشکیل دهنده این شیرینی خوشمزه می باشد.

شیرینی گردویی

شیرینی گردویی خشک به واسطه گردویی که در آن به کار برده شده است بسیار مفید و مقوی است و طرفداران بسیار زیادی دارد. این شیرینی در زمان بسیار کوتاهی آماده می شود و مواد تشکیل دهنده آن زرده تخم مرغ، وانیل، گردو، پوست لیمو رنده شده، شکر یا پودر قند می باشد.

شیرینی ونیزی 

شیرینی ونیزی یکی دیگر از جذاب ترین شیرینی های مخصوص ایام عید است که می توانید با استفاده از آن یک پذیرایی دلچسبی از میهمانان خود داشته باشید. از این شیرینی به عنوان دسر و میان وعده استفاده می کنند. برای درست کردن این شیرینی موادی همچون پودر قند، آرد، نشاسته ذرت، شکلات چیپسی و... نیاز است.

شیرینی ونیزی

شیرینی ملکه بادام

شیرینی ملکه بادام جزو شیرینی های قدیمی به شمار می رود و یکی از خاص ترین شیرینی ها برای پذیرایی در مجالس و میهمانی ها به شمار می رود. این شیرینی در ایام عید و همچنین در ماه رمضان به عنوان افطاری مصرف می شود. از جمله مواد تشکیل دهنده این شیرینی می‌توان به آرد شیرینی، پودر شکر، تخم مرغ، خامه، شیر، وانیل، خلال بادام و... اشاره کرد.

شیرینی دانمارکی 

شیرینی ثابت بسیاری از میهمانی ها شیرینی دانمارکی می باشد چراکه این شیرینی با تمام شیرینی های خشک فرق دارد و به خاطر اینکه خیلی زیاد خشک نیست محبوبیت خاصی پیدا کرده است. برای تهیه این شیرینی خوشمزه به موادی همچون شیر، آرد، روغن، تخم مرغ، آب ولرم و... نیاز دارید.

لوز پسته ای

از شیرینی های دلچسب و خوشمزه ای که در اکثر مهمانی های ایرانیان سرو میشود لوز پسته ای نام دارد. این شیرینی خوشمزه سرشار از پسته و پودر هل می باشد و همین امر باعث خوشمزگی بیش از حد آن شده است. علاوه بر پسته موادی همچون شکر، آب، گلاب در تهیه آن استفاده می شود.

باسلوق

شیرینی و دسر دیگری که از گذشته تا به امروز پای ثابت سفره های هفت سین و میزهای پذیرایی است باسلوق می باشد. این شیرینی خوشمزه از سوغاتی های معروف ملایر و مراغه به شمار می‌رود و از ساده ترین دسرهای ایرانی محسوب می شود. در تهیه این شیرینی موادی همچون نشاسته، گلاب، شکر، مغز گردو... بکار برده می شود.

باسلوق

قطاب

یکی دیگر از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین شیرینی ها در بین مردم که می توان به آن اشاره کرد قطاب می‌باشد. تقریباً 40 دقیقه زمان برای تهیه این شیرینی خوشمزه نیاز است. آرد، شیر، روغن جامد، پودر گردو، هل و... از جمله مواد تشکیل‌ دهنده این شیرینی خوش عطر می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۶۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان