//
کدخبر: ۳۶۳۱۷۴ //

شیرینی گردویی مجلسی فوق العاده خوشمزه رو این طوری درست کن!

شیرینی گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که بافت نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی گردویی همراه باشید.

شیرینی گردویی مجلسی فوق العاده  خوشمزه رو این طوری درست کن!

Screenshot 2022-08-10 at 20-33-10 طرز تهیه شیرینی گردویی مجلسی با طعم بسیار عالی

طرز تهیه شیرینی گردویی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی گردویی خوشمزه در ابتدای کار پودر گردو را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خرده کیک را به همراه شیر به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا سفیده تخم مرغ را به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه مواد درون کاسه را هم زده و ۲ مرتبه چرخ می کنیم تا مایه شل حاصل شود. حالا مایه کوکی را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و با قاشق چوبی به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله سوم

در ابتدا مایه شل تر شده و پس از هم زدن مداوم حالت کش داری پیدا می کند. زمانی که مایه بخار کرد بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید مایه درون قابلمه نجوشد در حد گرم شدن کفایت می کند.

مرحله چهارم

زمانی که قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشتیم، فورا سرکه، جوش شیرین و وانیل را به قابلمه افزوده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا اجازه می دهیم مایه کوکی در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود. زمانی که مایه کوکی کاملا با دمای محیط یکی شد، آنرا درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره ساده می ریزیم و سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا مایه کوکی را با فاصله از هم درون سینی پایپ کرده و روی آنها مقداری مغز گردو خرد شده می ریزیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که روی کوکی ها ترک برداشت، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت کوکی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۱۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان