//
کدخبر: ۳۸۸۶۲۲ //
کوکی پرتقالی

کوکی پرتقالی به روش مجلسی رو این طوری درست کن/ طعمی فوق العاده داره!

کوکی پرتقالی با بافتی نرم و لطیف یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ایرانی است که با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و مناسب است.

کوکی پرتقالی به روش مجلسی رو این طوری درست کن/ طعمی فوق العاده داره!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی پرتقالی همراه ما باشید.

کوکی پرتغالی

طرز تهیه کوکی پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کوکی پرتقالی ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی با همزن بزنید تا پف کند و حجم آن زیادتر شود بعد پودر قند را به آن اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید تا بافت مواد کمی کشدار و کرم رنگ شود.

مرحله دوم

سپس روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط شود و بافت مواد نرم و خامه‌ای شکل شود، حالا اطراف ظرف را با لیسک تمیز کنید تا خشک نشود.

مرحله سوم

بعد یک پرتقال را تمیز بشورید و با رنده ریز پوست نارنجی آن را رنده کنید، به طوری که به قسمت سفید پوست پرتقال نرسید چون این قسمت کوکی را تلخ می‌کند.

مرحله چهارم

سپس پوست پرتقال رنده شده را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا عطر آن در مواد پخش شود بعد آب پرتقال را هم روی مواد بریزید و هم بزنید تا کاملا به خورد مواد رود.

نکته: اگر دوست دارید رنگ کوکی‌ها نارنجی شود می‌توانید مقداری رنگ خوراکی هم به مواد اضافه کنید‌

مرحله پنجم

حالا آرد را در یک ظرف دیگر خوب الک کنید و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و دوباره با هم الک کنید تا بافت آرد سبک و یکدست شود.

مرحله ششم

سپس ترکیب آرد و بکینگ پودر را کم‌کم و در چند مرحله به مخلوط اضافه کنید و در یک جهت به شکل دورانی هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند و بافت خمیر نرم و لطیف شود.

مرحله هفتم

این خمیر کمی حالت چسبندگی دارد پس لازم نیست آرد بیشتری به آن اضافه کنید فقط روی ظرف را با سلفون بپوشانید و نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا چسبندگی آن از بین برود.

مرحله هشتم

حالا کف سینی فر یا قالب را با کره یا روغن مایع کمی چرب کنید، سپس مقداری از خمیر به اندازه یک گردو کوچک را بردارید و با دست فرم دهید و گرد کنید.

مرحله نهم

بعد خمیر‌ها را که فرم داده اید در پودر قند بغلتانید تا کاملا سطح آن را بپوشاند و بعد از آن چون این شیرین کمی پف می‌کند خمیر‌ها را با فاصله در سینی فر بچینید.

نکته: هر چقدر بیشتر در پودر قند بغلتانید در آخر ترک روی کوکی‌ها بیشتر می‌شود.

مرحله دهم

سپس کمی شیرینی‌ها را فشار دهید تا پهن شوند و یک بادام پوست کنده وسط آن قرار دهید، به دلخواه خودتان می‌توانید از مغز گردو یا پسته استفاده کنید و روی کوکی بگذارید.

مرحله یازدهم

بعد سینی را در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید و دمای ان را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا کوکی‌ها بپزند و رنگ آن‌ها طلایی شود.

مرحله دوازدهم

بعد از ۱۰ دقیقه در فر را باز کنید و بادام‌ها را کمی در کوکی‌ها فشار دهید چون بعد از پف شیرینی، بادام‌ها بیرون می‌زنند بعد دوباره در فر را ببندید تا خوب پخته شوند.

مرحله سیزدهم

بعد از این‌که کوکی‌های پرتقالی خوب پخته شدند و لبه‌های آن‌ها طلایی شد سینی شیرینی‌ها را از فر دربیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله چهاردهم

سپس چند کوکی پرتقالی را در ظرف مناسب بچینید و با شکلات صبحانه و پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو و چند برش پرتقال تزئین کنید و همراه با چای داغ سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۶۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان