//
کدخبر: ۳۸۹۲۹۱ //
کیک کاستلا

کیک کاستلا مجلسی و خوشمزه رو این طوری درست کن/ آموزش مرحله به مرحله

کیک کاستلا یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌هایی است که بافت خاص و لطیفی دارد و به راحتی می‌توانید این کیک لذیذ را تهیه کنید و به عنوان یک میان وعده شیک و خوش طعم استفاده کنید.

کیک کاستلا مجلسی و خوشمزه رو این طوری درست کن/ آموزش مرحله به مرحله
به گزارش فرتاک نیوز،

برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کاستلا در ادامه همراه ما باشید.

کیک کاستلا

طرز تهیه کیک کاستلا

مرحله اول

برای تهیه کیک کاستلای خوشمزه ابتدا کره را در ظرفی به روش بن ماری روی بخار کتری ذوب کنید تا نرم شود بعد شیر را که از قبل به دمای محیط رسانده‌اید به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم

بعد آرد را در ظرفی الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و سپس آرد را کم‌کم و در چند مرحله به مخلوط شیر و کره اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا بافت مواد صاف و یکدست شود.

مرحله سوم

سپس زرده‌ تخم مرغ‌ها را در چند مرحله به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و کاملا با مواد ترکیب شود، بعد وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود.

مرحله چهارم

بعد نسکافه را که از قبل با آب جوش ترکیب کرده و هم زده اید و حالا به دمای محیط رسیده است را روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا عطر و بوی نسکافه کاملا به خورد مواد رود.

مرحله پنجم

در این مرحله سفیده‌های تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با دور تند همزن، هم بزنید تا بافت آن پفکی و حجیم شود بعد شکر را کم‌کم به آن اضافه کنید و همزمان و مداوم هم بزنید.

مرحله ششم

وقتی بافت سفیده‌ها سفت و خامه ای شکل شد، مقداری از آن را به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا بافت مخلوط سبک شود و بعد باقی سفیده‌ها را هم روی مواد بریزید.

مرحله هفتم

بعد با لیسک کاملا هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند وقتی بافت مخلوط صاف و یکدست شد آن را کنار بگذارید تا کمی استراحت کند و عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله هشتم

سپس قالب را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغنی در قالب قرار دهید و مواد را در آن بریزید و به آرامی چند بار به سطح ضربه بزنید تا هوای داخل مخلوط خمیر خارج شود.

مرحله نهم

بعد با یک سیخ چوبی یا خلال دندان روی سطح خمیر بکشید تا گلوله‌های باقی مانده در آن از بین برود، سپس قالب را در یک ظرف بزرگتر یا سینی لبه دار قرار دهید و در سینی آب جوش بریزید.

مرحله دهم

بعد سینی و قالب کیک را با هم در فر که از چند دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و درجه آن را روی ۱۷۰ تنظیم کنید و به مدت ۶۰ تا ۷۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک بپزد.

مرحله یازدهم

بعد از این زمان فر را خاموش کنید و به مدت ۳۰ دقیقه دیگر کیک را در فر بگذارید بماند تا پخت آن تکمیل شود، سپس از فر در بیاورید و یک ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوازدهم

کیک کاستلا به خاطر بافت خاص و لطیفی که دارد بعد از این‌که آن را از فر در بیاورید پف آن کم می‌شود و کیک کمی جمع می‌شود، سپس به آرامی کیک را از قالب در بیاورید تا خرد نشود.

مرحله سیزدهم

بعد کیک کاستلا را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب قرار دهید و با پودر قند، پودر پسته یا پودر نارگیل و خرده‌های گردو تزئین کنید و همراه چای و قهوه سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۲۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان