//
کدخبر: ۴۰۱۵۸۱ //

با مرد متاهلی وارد رابطه شده ام| میدانم رابطه‌ام با مرد متاهل اشتباه است اما نمی‌توانم دل بکنم، چکار کنم؟

چرا دوست دارم با زن یا مرد متاهل در رابطه باشم؟ (دل کندن از رابطه با فرد متاهل)

با مرد متاهلی وارد رابطه شده ام| میدانم رابطه‌ام با مرد متاهل اشتباه است اما نمی‌توانم دل بکنم، چکار کنم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

برخی از افراد به دلایلی جذب افراد متاهل می‌شوند و دوست دارند با آنها وارد رابطه عاطفی و جنسی شوند. اگر فرد متاهل هم علاقه‌مند شود و نتواند احساساتش را مدیریت کند، ممکن است به همسرش خیانت کند و وارد رابطه پنهانی فرازناشویی شود. فقط یک علاقه و عشق اشتباه، می‌تواند باعث از هم پاشیده شدن یک ارتباط زن و شوهری و یک خانواده شود. بنابراین باید این علاقه و احساس را جدی گرفت، ریشه و علت آن را شناسایی کرد و به دنبال راه حل آن بود. در این مقاله قصد داریم درباره این موضوع توضیح بدهیم.

علت علاقه به رابطه داشتن با زن و مرد متاهل

افراد متاهل، در زندگی و شغل‌شان به ثبات رسیده‌اند و جذاب‌تر هستند

یک فرد متاهل بیشتر از یک فرد مجرد و جوان احتمال دارد به ثبات و رفاه نسبی در زندگی خود رسیده باشد. یک فرد متاهل شاغل است، پول به اندازه کافی دارد که می‌تواند یک زندگی را مدیریت کند، از لحاظ جنسی هم ممکن است فعال‌تر از یک فرد مجرد باشد، مدیر خوبی است چون یک خانواده را مدیریت می‌کند و… همه این موارد باعث جذاب‌تر دیده شدن افراد متاهل می‌شود. به همین دلیل برخی از افراد مجرد تمایل دارند با افراد متاهل وارد رابطه شوند و پیامدها و اشتباه بودن این رابطه را در نظر نمی‌گیرند یا نسبت به آن آگاه نیستند.

رقابت کردن با همسر او

به دلیل اینکه فرد متاهل قبلا توانسته است فردی را به خود جذب و علاقه‌مند کند، برای برخی از افراد جذاب‌تر از فرد مجرد دیده می‌شود. به نوعی حس رقابت زنان و مردان برانگیخته می‌شود و می‌خواهند به خودشان یا به دیگران ثابت کنند که می‌توانند آنقدر جذاب باشند که یک فرد متاهل، جذب‌شان شود، و یا می‌خواهند ثابت کنند که از همسر او برتر هستند و یک سری ویژگی‌های خاص دارند که شاید همسرش نداشته باشد. درواقع سعی دارند احساس ارزشمندی و اعتماد به نفسی که از درون ندارند را بدست بیاورند.

ثابت شده است که او فرد متعهد و اهل رابطه بلندمدت است

در دنیای کنونی که اکثر افراد ترس از تعهد و ازدواج دارند، سخت به دنبال فردی می‌گردند که ثابت شده باشد که فرد متعهد و اهل زندگی است. به همین دلیل سراغ افراد متاهل می‌روند. غافل از اینکه اگر فرد متاهل واقعا فردی متعهد بود، به هیچ دلیلی به همسرش خیانت نمی‌کرد تا با یک فرد مجرد وارد رابطه شود. پس اتفاقا افراد متاهلی که روابط فرازناشویی برقرار می‌کنند، قابل اعتماد نیستند!

افزایش اعتماد به نفس

برای برخی از افراد یک افتخار است که بتوانند افراد متاهل را مجبور کنند که به همسرشان خیانت کنند چون با موفق شدن در این روند، اعتماد به نفس‌شان تقویت می‌شود و حس می‌کنند از همسر آن فرد زیباتر، با شخصیت‌تر و جذاب‌تر هستند!

چرا دوست دارم با زن یا مرد متاهل در رابطه باشم؟

رسیدن به ثبات مالی و رسیدن به اهداف‌شان در زندگی

افرادی که حوصله تلاش کردن ندارند یا راهش را بلد نیستند و فقط می‌خواهند از راه‌های راحت و فوری به موفقیت و ثروت برسند، بهترین گزینه برایشان برقراری رابطه با فرد متاهل است. چرا که فرد متاهل برای شریک عاطفی‌اش بیشتر می‌تواند خرج کند، برایش وسیله بخرد یا حتی نیازهای مالی ساده‌اش را برطرف کند. این موضوع افرادی که تلاش نمی‌کنند یا اهمال‌کار هستند را به سمت رابطه داشتن با فرد متاهل می‌کشاند. اکثرا بعد از اینکه به هدف‌شان رسیدند، رابطه را تمام می‌کنند و با پولی که دریافت کرده‌اند، در زندگی به هدف‌هایشان می‌رسند.

با تجربه بودن افراد متاهل، آنها را جذاب‌تر می‌کند

بسیاری از افراد، جذب با تجربه و بالغ بودن افراد متاهل می‌شوند. چون این افراد تجربه زندگی مشترک، بچه‌داری و تجربه در رابطه زناشویی دارند، جذاب‌تر از افراد مجرد دیده می‌شوند.

افراد متاهل برای دیدار با یارشان، اشتیاق بیشتری دارند

فرد مجرد بیشتر مواقع در دسترس است و هر زمان که بخواهد، می‌تواند به دیدار یار و معشوقه‌اش برود. بنابراین بعد از مدت زیادی از رابطه، اشتیاق از بین می‌رود. اما فرد متاهل برای دیدن معشوقه‌اش، باید ریسک کند، پنهان‌کاری کند، دروغ بگوید و اصطلاحا همسرش را بپیچاند و دور بزند تا بتواند شریک عاطفی‌اش را ملاقات کند. این ریسک کردن، اشتیاق بیشتری به وجود می‌آورد و رابطه زن یا مرد متاهل با فرد مجرد را جذاب‌تر می‌کند.

چرا نباید با فرد متاهل رابطه برقرار کنم؟

او نمی‌تواند به صورت کامل به شما متعهد شود

این نکته را بدانید که هر چقدر هم که او عاشق شما باشد و شما را بخواهد، نمی‌تواند به صورت کامل به شما متعهد شود و همیشه اولویت اول و اصلی او، همسر و فرزندانش خواهد بود! پس انتظار یک رابطه متعهدانه سالم را نداشته باشید.

رابطه‌تان آینده‌ای ندارد

برخی از افراد می‌گویند که می‌خواهند از همسرشان طلاق بگیرند و با شما ازدواج کنند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق بیفتد. رابطه با فرد متاهل معمولا آینده خوبی ندارد. اگر همسر دوم او شوید، همچنان مشکلات زیادی منتظرتان هستند و یا اگر بعد از طلاق گرفتن او، بلافاصله ازدواج کنید، مشکلاتی خواهید داشت چون هیچ کس بعد از طلاق بلافاصله آمادگی ازدواج مجدد را ندارد. به علاوه اگر خیانت او برملا و آشکار شود، هم آبروی شما به خطر می‌افتد و هم آبروی او. بنابراین در یک کلام، رابطه با فرد متاهل، آینده خوشی ندارد.

چرا دوست دارم با زن یا مرد متاهل در رابطه باشم؟

نمی‌توانید به او به صورت کامل اعتماد کنید

این نکته را بدانید که اگر کسی به همسرش که نزدیک‌ترین فرد به او است، دروغ می‌گوید، خیانت می‌کند یا پنهان‌کاری می‌کند، به این معنی است که شما هم نمی‌توانید به صورت کامل به او اعتماد کنید چون احتمال دارد او نیز به شما دروغ بگوید یا پنهان‌کاری کند. از آنجایی که اعتماد دو طرفه در رابطه یکی از پایه‌های اصلی یک رابطه سالم و موفق است، اگر این اعتماد نباشد، رابطه دیر یا زود شکست می‌خورد.

او به احساسات شما احترام نخواهد گذاشت

به دلیل مسئولیت‌هایی که در خانه خود دارد، مسلما نمی‌تواند به اندازه کافی به احساسات‌تان اهمیت بدهد یا مثلا هر موقع که می‌خواهید او را ملاقات کنید، در دسترس‌تان باشد یا هر موقع که می‌خواهید با او صحبت کنید، تماس بگیرد. این یعنی او نمی‌تواند به احساسات‌تان احترام بگذارد حتی اگر بخواهد این کار را انجام بدهد.

شما فقط یک گزینه برای او هستید

از آنجایی که همسر و فرزندان برای او در اولویت هستند، شما فقط یک گزینه هستید که هر موقع که بتواند یا نیاز داشته باشد، سمت شما می‌آید. این باعث می‌شود نیازها و خواسته‌هایتان به اندازه کافی برآورده نشود و حس بی‌ارزش بودن در رابطه به شما دست بدهد. در حالی که شما لایق رابطه‌ای هستید که فرد برای شما به اندازه‌ای که لازم است واقعا وقت بگذارد و شما در اولویت او باشید.

سرمایه‌گذاری زیاد در رابطه می‌کنید، در حالی که در مقابل چیز کمی دریافت می‌کنید

شما در رابطه سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنید از لحاظ احساسی، روانی و… اما او نمی‌‌تواند تا این حد سرمایه‌گذاری کند چون بخش زیادی از انرژی، احساس و روح و روانش صرف خانواده‌اش می‌شود و چیز کمی را می‌تواند به شما بدهد.

در شرایط سخت هر موقع که بخواهید نمی‌توانید به او دسترسی داشته باشید

احتمالا تنها زمانی که می‌توانید با او تماس بگیرید، شب‌ها دیر وقت است و زمان‌هایی که او سر کار باشد تا همسرش متوجه تماس شما نشود. بنابراین اگر در طول روز یا شب در شرایط سختی باشید یا نیاز داشته باشید با او صحبت کنید، او در دسترس نخواهد بود.

چرا دوست دارم با زن یا مرد متاهل در رابطه باشم؟

مناسبت‌ها را نمی‌توانید با او جشن بگیرید

در جشن‌ها و اعیاد به احتمال زیاد او در کنار خانواده‌تان خواهد بود و نمی ‌تواند با شما وقت بگذراند. همچنین در روز تولدتان شاید نتواند به مدت طولانی از خانه بیرون باشد.

سلامت روانی‌تان را از دست خواهید داد

در رابطه با زن یا مرد متاهل، سلامت روانی و جسمانی‌تان به خطر می‌افتد. ممکن است دچار افسردگی، احساس پوچی و بی‌ارزشی، اضطراب و استرس شدید، ترس از آینده و بیماری‌های روان تنی شوید.

ممکن است جامعه شما را قضاوت کند

اگر کسی متوجه شود که شما با فرد متاهل وارد رابطه شدید، قضاوت بدی درباره شما می‌شود و ممکن است حرف‌های بدی بشنوید. همچنین اگر کسی شما را ببیند، مایه آبروریزی می‌شود. این موضوع می‌تواند استرس و اضطراب زیادی را به شما تحمیل کند.

عاشق فرد متاهل شدم. چه کار کنم؟

چقدر برای خودتان ارزش قائل هستید

فردی که ادعا می‌کند عاشق فرد متاهل شده است، باید به میزان احساس خودارزشمندی و عزت نفس او شک کرد. چقدر برای خودتان ارزش و احترام قائل هستید؟ چقدر اعتماد به نفس دارید؟ اگر این موارد در شما به اندازه کافی باشد، دیگر نباید نسبت به فرد اشتباه احساسی داشته باشید چون شما لایق فرد درست و مناسب و رابطه سالم منجر به ازدواج هستید. اگر از لحاظ عزت نفس کمبود و خلاء دارید، به کمک روانشناس این مشکل را ریشه‌یابی و حل کنید تا قدر خودتان را بدانید و وارد رابطه اشتباه و آسیب‌‌زننده نشوید. در این زمینه می‌توانید از روانشناسان همیار عشق کمک بگیرید.

آیا واقعا در این رابطه خوشحال هستید و او فرد در دسترسی است؟

احتمالا جواب هر دو سوال منفی است. پس چرا می‌خواهید در این رابطه بمانید؟ اگر بحث وابستگی و عشق در میان است، شما باید برای بهبود و درمان احساسات‌تان تلاش کنید و نه اینکه بخواهید در رابطه اشتباه بمانید. هر احساسی که در شما به وجود آمده است، دلیلی دارد. اگر این دلیل را از عمق وجودتان پیدا کنید و آن را رفع کنید، می‌توانید از دست این احساسات اشتباه رها شوید.

برای تمام کردن رابطه اقدام کنید

رابطه را تمام کنید و بعد برای بهبود احساسات و حال‌تان، اقدامات حرفه‌ای انجام دهید. اگر برای تمام کردن رابطه آمادگی ندارید، می‌توانید در دوره من ارزشمند بدون تو شرکت کنید. در این دوره آموزش‌هایی به شما داده می‌شود که به شما کمک می‌کند ابتدا برای جدایی آماده شوید، عزت نفس و اعتماد به نفس‌تان تقویت شود و بعد از جدایی هم بتوانید بهتر و سریع‌تر دوران سوگواری را بگذرانید و برای رابطه سالم و موفق آماده شوید.

سخن پایانی

برخی از افراد به دلایل مختلف تمایل دارند با افراد متاهل وارد رابطه شوند. در این مقاله درباره این علل توضیح دادیم. احتمالا می‌دانید که رابطه با فرد متاهل اشتباه است، هم برای خودتان و هم برای فرد متاهل که زندگی‌اش از هم می‌پاشد. رابطه با فرد متاهل، رابطه سالم و موفقی نیست و آینده‌ای ندارد. اگر به اشتباه به فرد متاهل علاقه‌مند شدید و نمی‌توانید از او دل بکنید، توصیه می‌کنیم برای کار کردن روی خودتان، آماده شدن برای جدایی و رسیدن به پذیرش و آرامش پس از جدایی، در دوره من ارزشمند بدون تو شرکت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان