//
کدخبر: ۴۰۱۴۸۳ //

سه نوع رابطه عاطفی وجود داره؛ چطور یک رابطه بُرد-بُرد داشته باشیم؟

چطور یک رابطه خوب داشته باشیم؟

سه نوع رابطه عاطفی وجود داره؛ چطور یک رابطه بُرد-بُرد داشته باشیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در ایجاد رابطه بین دو نفر ممکن است حالت های مختلفی وجود داشته باشد که بایستی طرفین به آم توجه داشته باشند. در این مطلب می پردازیم به سه نوع رابطه که باید برای ایجاد تداوم بین دو نفر به آنها توجه داشت.

سه نوع رابطه عاطفی وجود داره:

۱) رابطه بُرد-باخت: در این نوع رابطه، یه طرف به خواسته‌هاش میرسه، اما طرف مقابل نادیده گرفته میشه.

۲) رابطه باخت-باخت: هر دو طرف احساس منفی در رابطه دارن و با هم سازگار نیستن.

۳) رابطه بُرد-بُرد: یه رابطه سالم و موفق اینطوریه که هر دو طرف با توافق به برخی یا اکثر خواسته‌هاشون میرسن و احساس خوبی از با هم بودن دارن.

ویژگی‌های شخصیتی لازم برای رابطه بُرد-بُرد (۱)

برای اینکه یه رابطه خوب ساخته بشه، باید هر دو طرف یه سری ویژگی‌های شخصیتی لازم رو داشته باشن. اگه هم نداشته باشن، میتونن روی خودشون کار کنن و این ویژگی‎ها رو در خودشون ایجاد کنن. متاسفانه برخی از افراد، در برابر تغییر مقاومت نشون میدن و میگن:«چرا من باید تغییر کنم؟ چرا اون تغییر نکنه؟» در صورتی که برای موفق شدن یه رابطه، باید هر دو طرف یه سری تغییرات لازم رو در خودشون ایجاد کنن.

ویژگی‌های شخصیتی لازم برای رابطه بُرد-بُرد (۲)

چه ویژگی‌هایی رو باید در خودتون ایجاد کنین:

۱) شناختن ارزش‌ها و پایبند بودن به اونها: یعنی بدونین که چه چیزی براتون اهمیت داره و براتون ارزش محسوب میشه و همیشه به ارزش‌هاتون پایبند باشین. مثلا ممکنه برای شما صادق بودن در رابطه، یه ارزش محسوب بشه.

۲) پختگی: یعنی بتونین تشخیص بدین که چه زمانی باید ملاحظه کنین و از خودتون بگذرین و چه زمانی باید از حق‌تون به درستی دفاع کنین.

ویژگی‌های شخصیتی لازم برای رابطه بُرد-بُرد (۳)

۳) بلد بودن مهارت حل مسئله: یعنی بدونین که در هر موقعیت، مشکلات رو چطور باید حل کنین و چطور باید درباره مشکلات و مسائل مختلف، با شریک عاطفی‌تون صحبت کنین تا تنش در رابطه کم بشه.

  رابطه، ازدواج و جدایی از فرد خودشیفته

برای رسیدن به این ویژگی‌ها، میتونین از مشاوره تلفنی یا آنلاین همیار عشق استفاده کنین. کار کردن روی ویژگی‌های شخصیتی، تغییر دادن یا تقویت‌شون، نیازمند کمک حرفه‌ای هست.

تمریناتی برای ساختن رابطه بُرد-بُرد (۱)

هر شخصی با شریک عاطفیش یه سری تفاوت‌هایی داره. اگه اون تفاوت‌ها با ارزش‌هاتون تداخل نداره و شما رو اذیت نمیکنه، میتونین رابطه رو ادامه بدین و با تفاوت‌ها کنار بیایین. بحث و دعوای زیاد و یا قصد تغییر دادن طرف مقابل، هرگز به جای خوبی ختم نمیشه.

تمریناتی برای ساختن رابطه بُرد-بُرد (۲)

نگرش بُرد-بُرد رو در ذهن‌تون ایجاد کنین، یعنی از این به بعد اختلافات و مشکلات‌تونو طوری حل کنین که به نفع هردوتون باشه. اگه بتونین مشکلات رو اینطور حل کنین، هردوتون در رابطه احساس خوبی خواهید داشت و به علاوه، طرف مقابل‌تون از اینکه شما با مشکلات بالغانه و منطقی رفتار می‌کنین، بیشتر عاشق‌تون میشه.

تمریناتی برای ساختن رابطه بُرد-بُرد (۳)

انعطاف‌پذیر باشین. درک کنین که طرف مقابل همیشه نمیتونه اونطور که شما ازش انتظار دارین، با شما برخورد کنه، چون تیپ شخصیتی و محیط تربیتیش با شما فرق میکنه. اون مطابق با شخصیت خودش رفتار میکنه، شما هم مطابق با شخصیت خودتون و نمیشه که کاملا شبیه هم باشین. انعطاف‌پذیر باشین و درک کنین. البته منظورمون این نیست که از ارزش‌هاتون بگذرین.

چطور باید شخص مناسب رو پیدا کنم؟

برای اینکه یه رابطه بُرد-بُرد باشه، باید شریک عاطفی‌تون هم شخص مناسبی برای شما باشه. با هر کسی نمیشه رابطه سالم و درست رو برقرار کرد. برای اینکه مهارت‌های لازم برای جذب شخص مناسب و متناسب با تیپ شخصیتی‌تون رو آموزش ببینین، میتونین در دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج شرکت کنین. برای شرکت در دوره، به دایرکت پیام بدین.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۴۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان