//
کدخبر: ۴۳۲۹۸۲ //

حجم آب رادیاتور پژو ۴۰۵ - آب رادیاتور پژو تا کجا باید باشد؟

رادیاتور یکی از مهمترین اجزای خودرو است که عملکرد آن نقش مهمی در سلامت موتور ایفا می کند. معمولا آب رادیاتور پس از گذشت زمانی، کیفیت اولیه را نداشته و نمی تواند به درستی اجزای موتور را خنک کند.

حجم آب رادیاتور پژو 405 - آب رادیاتور پژو تا کجا باید باشد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در صورتی که حجم آب رادیاتور پژو 405 کمتر از مقدار استاندارد باشد یا به موقع تعویض نشود، موتور پس از مدت کوتاهی داغ کرده و آسیب های شدیدی میبیند؛ بنابراین بررسی مداوم و تعویض به موقع آب رادیاتور، از مهمترین کارهایی است که برای سلامت خودرو باید انجام دهید.

 شما میتوانید با کسب اطلاعات لازم در این مقاله، که توسط یدک پارت ذکر شده آب رادیاتور خودروی خود را بررسی کرده و از بروز خسارت جلوگیری نمایید.

اهمیت آب رادیاتور

درون موتور خودرو به دلیل احتراقات زیاد، گرمای شدیدی تولید می شود؛ اگر این گرما کاهش پیدا نکند، به اجزای درون موتور سرایت کرده و باعث آسیب دیدن عملکرد آنها می شود. به همین دلیل از آب رادیاتور برای خنک کردن و تنظیم دمای موتور استفاده می کنند. آب رادیاتور مخلوطی از آب مقطر و مایع خنک کننده است که توسط لوله های رادیاتور به گردش در می آید. رادیاتور با کمک فن و مایع خنک کننده، دمای آب درون لوله ها را کاهش داده و باعث خنک شدن موتور خواهد شد. همچنین مانند خرید لنت ترمز، باید برای تهیه رادیاتور برندی معتبر را انتخاب کنید.

آب رادیاتور پژو 405 تا کجا باید باشد؟

بهتر است حداقل هفته ای یکبار درب رادیاتور را باز کرده و مقدار آب آن را بررسی کنید. اگر حجم آب رادیاتور پژو 405 بیشتر از 2 یا 3 سانتی متر کاهش یافته است، تا مقدار نیاز آن را پر کنید. در صورتی که رنگ آب رادیاتور تغییر یافته باشد یا آلودگی و قطعات ریز روی سطح مایع مشاهده شود، باید آب رادیاتور را تعویض کنید. همچنین بهتر است سالی یکبار، آب رادیاتور و سیستم خنک کننده به طور کامل تخلیه شده و سپس آب گیری این دو مجموعه را از اول انجام دهید.

برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور، حجم آب رادیاتور پژو 405 را مداوم بررسی کنید.

دلیل کم شدن آب رادیاتور چیست؟

در صورتی که عملکرد سیستم خنک کننده به دلایل مختلفی دچار خلل شود، آسیب های جبران ناپذیری به موتور و خودرو وارد خواهد شد. اگر حجم آب رادیاتور پژو 405 کمتر از مقدار استاندارد شود، موتور به اندازه کافی خنک نمی شود؛ در نتیجه سرسیلندرها دچار سوختگی شده و نیاز به پرداخت هزینه زیادی برای تعویض خواهند داشت. بنابراین بهتر است با عوامل موثر در کم شدن آب رادیاتور آشنا باشید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

دلایل کم شدن حجم آب رادیاتور پژو 405 عبارتند از:

  • سوراخ شدن رادیاتور

  • نشتی داشتن لوله ها و اتصالات

  • خراب بودن واتر پمپ

  • نفوذ آب به درون سیلندر

  • خراب بودن درب منبع انبساط و نشت آب از آن

  • خراب بودن فن

  • عدم استفاده از ضد یخ

  • رسوب گیری نکردن موتور

  • نشت کردن آب از بخاری خودرو

  • خراب شدن ترموستات

  • نشتی داشتن درب رادیاتور

جوش آوردن موتور به دلیل کم بودن حجم آب رادیاتور

چگونه حجم آب رادیاتور پژو 405 را افزایش دهیم؟

آب رادیاتور به دلایل مختلف کاهش می یابد؛ پس از اینکه متوجه دلیل کاهش حجم آب رادیاتور پژو 405 شدید و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کردید، آب رادیاتور را تکمیل کنید.

  • ابتدا خودرو را در مکانی صاف و بدون ناهمواری پارک کنید.

  • خودرو را به طور کامل خاموش کنید تا حرارت موتور از بین برود. در صورتی که قبل از این کار در حال رانندگی بوده اید، باید حداقل 1 ساعت فرصت دهید تا موتور خنک شود.

  • مقدار مایعی که داخل منبع انبساط وجود دارد را بررسی کنید.

  • آب مقطر و مایع ضدیخ را به مقدار معین با هم ترکیب کنید. مقدار دقیق هر یک از آنها در دفترچه راهنمای خودرو مشخص شده است.

  • درب منبع انبساط را برداشته و مایع آماده شده را به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید که قبل از سرد شدن موتور این کار را انجام ندهید؛ زیرا عملکرد رادیاتور تحت فشار بوده و امکان بیرون ریختن شدید آب داغ وجود خواهد داشت. با توجه به اینکه هنگام باز کردن درب رادیاتور صورت شما به مخزن نزدیک است، امکان سوختگی برای صورت و چشم های شما وجود خواهد داشت؛ بنابراین قبل از این کار، از سرد بودن موتور اطمینان کافی داشته باشید.

  • پس از بستن درب رادیاتور، موتور را روشن کرده و برای مدتی در همان حالت باقی بگذارید.

  • اتصالات و لوله های مربوطه را بررسی کنید تا از نشتی احتمالی آگاه شوید.

خرید رادیاتور پژو 405 ارزان و بی کیفیت

در حال حاضر برندهای مختلفی مشغول تولید رادیاتور و دیگر لوازم یدکی پژو 405 هستند اما کیفیت محصولات آنها با یکدیگر مشابه نیست. هرچه کیفیت مواد اولیه رادیاتور و اجزای وابسته به آن بهتر باشد، شاهد عملکرد بهتری از آنها خواهید بود. بنابراین استفاده از رادیاتور با کیفیت و مقاوم، مانند استفاده از لنت ترمز پژو 405 مرغوب، از بروز مشکلات جدی برای خودرو و سرنشینان جلوگیری خواهد کرد.

توصیه ما به شما این است که از خرید رادیاتور ارزان و بی کیفیت خودداری کنید؛ رادیاتورهای ارزان از کیفیت و مقاومت مطلوبی در برابر نشت آب، حرارت و ... برخوردار نیستند. به همین دلیل پس از مدت کوتاهی آسیب دیده و با پایین آمدن حجم آب رادیاتور پژو 405، عملکرد رادیاتور دچار خلل خواهد شد. در نتیجه موتور داغ کرده و آسیب شدیدی به خودرو وارد می کند. به این صورت، هزینه تعویض مجدد رادیاتور و دیگر قطعات آسیب دیده، همچنین هزینه تعمیر موتور و قطعات مربوط به آن برای شما به وجود خواهد آمد. بنابراین خرید رادیاتور ارزان نه تنها در هزینه های شما صرفه جویی نخواهد کرد، بلکه خسارات جبران ناپذیر و سنگینی برای شما به وجود خواهد آورد.

مزایای خرید رادیاتور از یدک پارت

شرکت یدکی پارت، یکی از معتبرترین و کامل ترین مجموعه های لوازم یدکی خودرو است. این شرکت انواع لوازم یدکی، مصرفی و جانبی خودروهای مختلف را از برندهای معتبر داخلی و خارجی تامین می کند. همچنین تمامی این لوازم را با قیمتی مناسب تر از بازار، به مشتریان ارائه می دهد. لازم است بدانید محصولات موجود در شرکت یدک پارت، دارای گارانتی، ضمانت کیفیت و خدمات پس از فروش می باشند. شما پس از ثبت سفارش در سایت یدک پارت، در کوتاهترین زمان سفارشات خود را تحویل خواهید گرفت.

در صورتی که برای خرید لنت ترمز شاهین، پژو 405 یا لوازم یدکی دیگر هر خودرو نیاز به راهنمایی داشتید، با شماره موجود در سایت تماس برقرار کنید. کارشناسان فروش یدک پارت، تمامی راهنمایی های لازم برای انتخاب برند و خرید محصول را به شما ارائه خواهند داد. همچنین برای خریداران عمده، قیمت فروش عمده هر محصول و نحوه سفارش آن را بیان خواهند کرد. یدک پارت، برای خریداران عمده، قیمت همکاری هر محصول را ارائه می دهد.

خرید لنت ترمز با کیفیت و قیمت مناسب از یدک پارت

سوالات متداول

بهترین مارک رادیاتور برای پژو 405 چیست؟

در بین تولید کنندگان رادیاتور خودرو، برندهای کوشش، سهند و ایران بهترین رادیاتور را برای پژو 405 تولید می کنند.

چگونه مطمئن شویم که خرابی واتر پمپ یا ترموستات، علت کم شدن حجم آب رادیاتور پژو 405 می باشند؟

  • علائم خرابی واتر پمپ، نشتی ضدیخ و آب از خودرو، بالا آمدن سنسور آب و آلارم دادن چراغ ضد یخ می باشند.

  • علائم خرابی ترموستات، سر ریز شدن آب و ضدیخ و افزایش بیش از اندازه دمای موتور می باشند. خرابی ترموستات در اثر زنگ زدن آن یا استفاده از ضد یخ بی کیفیت به وجود می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۹۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان