//
کدخبر: ۴۲۱۹۲۵ //

این ۳ کار را حتما بعد از بیدار شدن از خواب باید انجام داد!

بلند شدن ناگهانی و بیرون آمدن از رختخواب کار درستی نیست و بهتر است با تحریک عضلات و ذهن، بدن خود را به آرامی در حالت بیداری قرار دهید تا در طول روز دچار ناراحتی عضلانی نشوید.

این 3 کار را حتما بعد از بیدار شدن از خواب باید انجام داد!

انجام حرکت‌های کششی‌ می‌تواند بهترین انتخاب شما برای شروع فعالیت‌های روزمره‌تان باشد. این حرکت‌های کششی شامل حرکات نرم و مکرر است. این کار به توزیع مایعات، خون و مواد مغذی در بدن کمک می‌کند.

1-کشش تمام بدن

همچنان که زیر پتو هستید، انگشتان دستانتان را در هم قفل کنید و به سمت بالای سر بکشید و حین عمل دم که هوا را وارد ریه می‌کنید، کف دست‌ها را به سمت دیوار یا قسمت پشتی تخت بچسبانید. در همین هنگام، پاها را به سمت روبه‌رو  و انگشتان پا را به سمت جلو بکشید. آرنج‌ها و زانوها را صاف نگه دارید. این وضعیت کششی را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و سپس با بازدم، نفس را خارج کنید. برای آرامش بدن این حرکت را سه بار مکرر انجام دهید.

2-کشش زانو به سمت قفسه سینه

به پشت دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید و کف پا را روی تشک بگذارید. دست‌ها را دور پاهایتان قلاب کنید و به کمک آن‌ها پا را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید. سرتان را روی بالشت ثابت نگه دارید و این حرکت را با شمارش ۱۰ نفس آرام و طولانی پایان دهید. این حرکت برای تقویت عضلات پایین کمر مفید است.

3-حرکت کششی خم به جلو

همان‌طور که روی تخت به پشت دراز کشیده‌اید، پاها را به سمت جلو بکشید و بالاتنه را صاف نگه دارید. با ورود هوا به ریه، ستون فقرات را کش دهید و پس از عمل بازدم، خیلی آرام بالاتنه را به سمت پاها بکشید و تا پاشنه پا نزدیک کنید. گردن را رو به پایین آویزان کنید و این حالت را به درازای ۱۰ نفس عمیق حفظ کنید. این حرکت برای تقویت ماهیچه پشت ران، لگن و ستون فقرات مفید است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۹۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان