//
کدخبر: ۳۹۱۹۹۹ //

چند نکته حائز اهمیت برای خانم هایی که با خیانت روبرو شده اند

اگر شما مورد خیانت شریک عاطفی و دوست پسرتان قرار گرفته‌اید، نکات و توصیه‌های زیر را در نظر داشته باشید

چند نکته حائز اهمیت برای خانم هایی که با خیانت روبرو شده اند
به گزارش فرتاک نیوز،

به دنبال انتقام جویی نباشید  یکی از روش‌هایی که دختران برای دوست پسر خیانتکار خود استفاده می‌کنند، گسترش شایعاتی در مورد او است. ممکن است این کار باعث شود

به دنبال انتقام جویی نباشید 

یکی از روش‌هایی که دختران برای دوست پسر خیانتکار خود استفاده می‌کنند، گسترش شایعاتی در مورد او است. ممکن است این کار باعث شود مدتی احساس بهتری پیدا کنید، اما در نهایت باعث می‌شود بی‌ارزش‌تر به نظر برسید. ممکن است خودتان متوجه نباشید اما در نظر دیگران این‌طور خواهید بود. با تلافی و انتقام ارزش خودتان را پایین نیاورید.

به خود بگویید “من آنقدر خوب هستم که با این رفتار ارزش خود را پایین نیاورم.”برخی از افراد سعی می‌کنند با انجام کاری که به خودشان صدمه می‌زند، تلافی کنند. این کار عاقلانه نیست، اما اتفاق می‌افتد. دخترها شروع به دوستی و ملاقات با پسری اصلا دوستش ندارند می‌کنند تا بتوانند پسری که دوست دارند را به رابطه برگردانند. متاسفانه انتقام اصل موضوع را حل نمی‌کند و مشکلی بر مشکلاتتان اضافه می‌کند، برای خلاصی از هیجان‌های منفی‌تان باید راه بروز درستش را انجام دهید نه اینکه به بار آن اضافه کنید.

مجددا عمل قبل را تکرار نکنید  

برای کنار آمدن عجله نکنید. همچنین، به محض اینکه تنها شدید، وارد رابطه جدید نشوید. کنار آمدن به زمان نیاز دارد و اجبار خود به آغاز یک رابطه جدید برای رفع ناراحتی، ایده خوبی نیست. مثبت فکر کنید. حتی سعی کنید چند ماه تنها بمانید تا بفهمید چه می‌خواهید، چه کسی را نمی‌خواهید و ذهنتان نسبت به روابط و انسان‌ها باز شود. مهم نیست که چگونه این قضیه را پنهان کنید، افرادی که به آنها خیانت شده، همیشه فکر می‌کنند مورد بی احترامی قرار گرفته، ارزش آنها کم شده و تحقیر شده‌اند. این حالت کمی شبیه احساس ناراحتی‌ای است که وقتی کسی انتقاد بسیار ناخوشایندی می‌کند، به وجود می‌آید. احساس می‌کنید چاله‌ی بزرگی درونتان وجود دارد که می‌خواهد زودتر پر شود و وسوسه می‌شوید که هر چه سریع‌تر آن فضای خالی را با یک دوست پسر دیگر پر کنید. اما یافتن سریعِ یک دوست پسر دیگر بهترین روش برای یافتن فردی که تا حد ممکن خوب باشد، نیست. ممکن است در نهایت وارد یک رابطه‌ی خیانتکارانه دیگر شوید.

گناه دیگران را تحمل نکنید

زمانی که افراد خیانت می‌کنند، این تصمیمِ خودشان است و مسئولیت آن نیز با خودشان می‌باشد. اما، معمولا فردی که به او خیانت شده متحیر و سرگردان می‌ماند که کجای کار اشتباه کرده است. زمانی که والدین از هم جدا می‌شوند، معمولا این بچه‌ها هستند که احساس گناه می‌کنند. مطمئنا، در اتمام یک رابطه ممکن است هریک از طرفین تا حدی مقصر باشد، اما در خیانت، خیانتکار کاملا مسئول عملکرد خود است. ما هرگز از چیزی فرار نمی‌کنیم. در نهایت، همه باید برای آنچه انجام م‌یدهیم، می‌گوییم و فکر می‌کنیم، پاسخگوی خدا باشیم.

 اجازه ندهید این تجربه تلخ افکار شما را مسموم کند

مورد خیانت واقع شدن شدیدا انسان را آزار می‌دهد. زخم‌های ناشی از آن بالاخره بهبود می‌یابند، هرچند اکنون هنوز تازه هستند. اگر اجازه دهید زخم‌ها عفونی شوند، عفونت باعث آسیب بیشتر و بلند مدت‌تری نسبت به زخم اولیه می‌شود. این تلخی همچون عفونتی است که باعث می شود یک زخم کوچک به رنج بلند مدت تبدیل شود. با مرور مجدد رفتارهای وحشتناک دوست پسر سابقتان و اینکه چه ضربه‌ی شدیدی به شما زده، این زخم بدتر می‌شود. در نهایت، این اتفاق آنقدر فکر شما را به خود مشغول می‌کند که هر نوع رابطه با جنس مخالف را همین‌طور خواهید دید. بنابراین عفونت ناشی از آن دوست پسر خیانتکار را با خود به آینده و به تمام روابط بعدی می‌برید، مگر اینکه ببخشید و عکس العملی نشان ندهید.

با مردی که سابقه خیانت دارد وارد رابطه نشوید

احتمال خیانت در مردی که قبلا خیانت کرده بیشتر است. بنابراین ممکن است فکر کنید دختران باید مانند طاعون از خیانتکاران قبلی اجتناب کنند. اما این خیلی با آنچه اتفاق می‌افتد متفاوت است. همیشه یک دختر دیگر مایل است به آنها فرصتی مجدد بدهد. ممکن است این بار اتفاقاتی افتد که پسر را از درون تغییر دهد، اتفاقاتی چشمگیر که تمایل او به خیانت و ضعف او در مقابل وسوسه‌ها را به وفاداری محض تبدیل کند. اما به ندرت می‌شود این نوع تغییر به سادگی و در اثر ارتباط با دختر بعدی، حتی شما، ایجاد شود. سر به راه کردنِ یک خیانتکار باعث می‌شود دختر احساسی بهتر از دختر و یا دخترانی که نتوانستند او را سر به راه کنند داشته باشد. شایع‌ترین دلیلی که دختران با خیانتکاران شناخته شده وارد رابطه می‌شوند این است که فکر می‌کنند آنها استثناء خواهند بود. از شنیدن جملات تملق‌آمیز در مورد اینکه شما چقدر از دوست دختر قبلی که مورد خیانت واقع شد بهتر هستید، هیجان زده نشوید.

واکنش صحیح در برابر خیانت دوست پسر این است که قبل از هر اقدامی ابتدا از وقوع خیانت اطمینان حاصل کنید. سپس از خودتان بپرسید با وجود خیانت پسر، آیا هنوز او را دوست دارید و میخواهید برای ادامه رابطه و ترمیم آن تلاش کنید یا خیر. همچنین بررسی کنید که آیا طرف مقابل نیز واقعا شما را دوست دارد و رابطه تان برای او جدی است؟ اگر پاسخ این سوالات مثبت است درمورد خیانتش از او توضیح بخواهید و واکنش او را بررسی کنید. آیا واقعا از عمل خود پشیمان است و سعی در جبران آن دارد؟ سپس درمورد ادامه رابطه یا تمام کردن آن تصمیم قطعی بگیرید.

برای بخشیدن خیانت دوست پسر لازم است به خودتان فرصت بدهید، بر جنبه های مثبت رابطه تمرکز کنید و برای بازسازی اعتماد و اینکه دوباره خیانت تکرار نشود درمورد خط قرمزها صراحتا صحبت کنید. ببخشید اما فراموش نکنید و در صورتی که خیانت او تکرار شد رابطه را ادامه ندهید.

اگر دختری هستید که مورد خیانت واقع شده اید، هرگزبه دنبال انتقام جویی نباشید، خودتان را به خاطر اشتباه دیگران سرزنش نکنید و اجازه ندهید این تجربه تلخ افکار شما را مسموم کند. همچنین هرگز با پسری که سابقه خیانت دارد وارد رابطه نشوید

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۹۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان