//
کدخبر: ۸۵۴۲۱ //

شهر باندونگ، پاریس کشور اندونزی

باندونگ پایتخت غرب جاوا شهری است که توانسته است با فضاش پر جنب و جوش و زنده اش، جامعه به روزش، هوای تر و تازه کوهستانی اش و مناظر خیره کننده از محبوبیت خاصی بین مردم برخوردار شود. به نحوی که بسیاری از ساکنان شهرهای نزدیک برای تعطیلات آخر هفته و فرار از دغدغه های زندگی شهری امروز باندونگ را انتخاب می کنند. باندونگ شهرت خود را سال ها قبل در دوران استعمار اندونزی بدست آورد و هنوز برخی آن را پاریس جاوا می نامند.

شهر باندونگ، پاریس کشور اندونزی
به گزارش فرتاک نیوز،

پایه های شهر باندونگ در میان ارتفاعاتی آتش فشانی ساخته شد که خاک آن بسیار حاصخیز و مناسب رشد انواع گوناگون گل ها ، درختان، بوته های چای و … است. این سرزمین های بکر که آرامش خاصی به روح و جان انسان می بخشند یکی از اصلی ترین دلایلی بود که هلندی ها عاشق اندونزی شده بودند. آن ها اقوام و دوستان خود را از راه دور به این جا می آوردند تا روزهایی شاد و آرام را درحال اقامت خود در باندونگ سپری کنند.

اگرچه این عوامل رشد و تکامل شهر بوندانگ به عنوان یک مقصد گردشگری برای سپری کردن تعطیلات شد اما برای دولتمردان هلندی اولیت اول منافع تجاری و بازرگانی خودشان بود. گیاهان مختلف از مناطق مرتفع، به ویژه گیاهان گرمسیری از آمریکای جنوبی و سایر نقاط به شهر آورده شدند. اواخر قرن ۱۹ میلادی سرزمین های باندونگ به عنوان یکی از مناطق پرطرفدار آسیا شناخته شده بودند. در حال حاضر جمعیت شهر ۸ میلیون نفر است.

شهر مد

بوندانگ سومین شهر بزرگ کشور اندونزی است. امال در ضمینه مد و به روز بودن مطرح ترین در سطح کشور اندونزی است. سطح شهر مملو از بوتیک های شیک و مد روز است در حالی که سایر فرهنگ ها در حال زندگی با سنت های خود هستند. این در حالی می باشد که خیلی از مدها و ایده هایی که در شهر دیده می شوند مستقیما برگرفته از خود شهر پاریس هستند.

اگرچه مد و و چنین مسائلی در جاکارتا و بالی نیز دیده می شوند اما باندونگ مرکز اصلی آن است. بوندانگ مهد بسیاری از برندهای مشهور و خانه تولیدکنندگان  و طراحان زیادی است. محال است ساکنین جاکارتا که برای گذراندن تعطیلات به این شهر می آیند بدون خرید سوغاتی های زیادی و لباس های رنگارنگ شهر را ترک کنند. به طور مثال خیابان جین یکی از خیابان های مشهور باندونگ است.

معماری شهری

تاثیر پاریس بر شهر باندونگ محدود به معماری نمی شود. اوایل دهه ۱۹۰۰ برای ساخت اغلب ساختمان های شهر Art Deco را به عنوان مرجع در نظر گرفتند. این ساختمان ها شامل هتل مشهور Savoy Homann  و ساختمان De Vries که اولین مرکز خرید شهر بود نیز می شود. به جز Art Deco اغلب ساختمان های قدیمی باندونگ نشان دهنده معماری های اروپایی و تاثیر آن هستند که این تاثیران شامل سبک های  neoclassical و Gothic Style می شود.

آسان ترین راه برای آشنایی و لذت بردن از معماری شهر قدم زدن در خیابان Braga  است که یکی از قدمی ترین مراکز شهر و محل پیشرفت آن است. خیلی از ساختمان های این خیابان تعطیل و یا بارسازی شده اند، اما هنوز ظاهر خیره کننده و قدیمی خود را حفظ کرده اند.

امروزه نیز توجه به توسعه معماری و ظاهری شهر یکی از دغدغه های اصلی شهروندان است. شهردار حال حاظر Ridwan Kamil یک معمار است که برنامه ها و نقشه های بزرگی برای توسعه شهر دارد. خود او نیز شخصا به طراحی های جالب برای بازسازی و مرمت ساختمان های قدیمی می پردازد.

شهر خوراکی های خوشمزه

دیگر وجه شباهت باندونگ با پاریس کافه های بسیاری است که در آن ساخته شده است. مزارع بسیار و موقعیت شهر، مواد اولیه مرغوب و تازه را در اختیار مردم قرار می دهند. مردم اوقات زیادی را در کافه ها و رستوران ها سپری می کنند و از خوردن غذاهای فوق العاده لذیذ سرآشپزهای ماهر شهر لذت می برند . هنگامی سفر به این شهر حتما مقداری پول و زمان را برای خرج کردن در آن ها اختصاص دهید.

زیبایی های طبیعی

فراتر از زیبایی ها هنری و فرهنگی، زیبایی های جغرافیایی این سرزمین است که بیننده را به خود خیره می کند. موقعیت کوهستانی شهر این چشم انداز فوق العاده را به آن داده است. از زیبایی های آن می توان به دهانه سفید آتشفشانی اشاره کرد. Kawahputih در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب شهر باندونگ قرار دارد. هنگام سفر به دهانه سفید توجه داشته باشید که از تماس پوستتان با آب اجتناب کنید چرا که غلظت بالای املاح آن ممکن است به شما آسیب برساند. مزرعه توت فرنگی به فاصله کمی از دهانه سفید ساخته شده است که پس از پرداخت ورودی ۵ دلاری آن می توانید توت فرنگی بچینید، در باغ گردش کنید و عکس بگیرید.

 دریاچه patengan

دریاچه ای در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا، همراه با آب و هوایی خنک که بهترین مکان برای نوشیدن یک لیوان چای است. در سراسر زمین های اطراف دریاچه چای کاشته می شود. به نحوی که از دور بیننده تصور می کند فرشی سبز رنگ بر روی زمین ها پهن شده است. معنی نام آن پیدا کردن یکدیگر است. که به خاطر افسانه عشق Ki Santang و Dewi Rengganis چنین نامی را برای آن انتخاب کرده اند.

آن ها که به شدت عاشق هم بودند برای سال ها از هم جدا ماندند تا بالاخره در صخره عشق یکدیگر را ملاقات کردند. جشن آن ها برای به هم رسیدن این بود ساختن این دریاچه همراه با قایقی بر روی آن بود که کم کم قایق تبدیل به جزیره عشق شد.

 بهترین زمان سفر

در گذشته برای سفر به کشور اندونزی نیازی به دریافت ویزا نبود و در فرودگاه ویزا برای ایرانیان صادر می شد اما در حال حاضر باید ویزای گردشگری دریافت کنید. در کشور اندونزی باران های سیلابی و استوایی می بارند. بنابر این فصل تابستان که بارش ها به کمترین میزان خود در سال می رسند بهترین زمان برای سفر به باندونگ است.

download-4-3

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۴۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان