//
کدخبر: ۷۵۸۵۰ //

کاخ لدنیس در پراگ، انعکاس رویاهای کودکی

همیشه راجع به شهرهای دیدنی یک کشور خاص صحبت می کردیم. حالا می خواهیم راجع به شهری که از دیدنی ترین شهرهای یک قاره است صحبت کنیم، شهر پراگ پایتخت کشور چک یکی از دیدنی ترین شهرهای اروپا است که به هر گردشگری که دوست دارد یک جای واقعا خاص را ببیند، پیشنهاد می شود. پراگ در وصف نمی گنجد، خیابان های شیبدار سنگ فرش شده، کافه های قدیمی در دل کوچه های تو در تو، ساختمان ها و خانه های قرون وسطایی، کاخ های دیدنی حیرت آور و فرهنگ جالبی که در این شهر وجود دارد باعث شده تا پراگ یکی از تاپ ترین پیشنهادهای ما به شما باشد، اگر که دوست دارید به یک جای خیلی خاص بروید. در پراگ کاخی وجود دارد که به کاخ لدنیس معروف است و اگر بخواهیم یک جمله در وصف آن بگوییم باید گفت که دقیقا جایی است که همیشه در دوران کودکی بعد از شنیدن «روزی روزگاری یک قلعه ی دیدنی بود که…» در ذهنتان تصور می کردید…

کاخ لدنیس در پراگ، انعکاس رویاهای کودکی
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی که به شهر پراگ سفر می کنید، یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری پراگ که باید حتما ببینید کاخ لدنیس است، البته آن چه که امروز در این کاخ می بینید و لوازم و اشیای آن، لوازم و اشیایی که قبلا در این کاخ بوده اند نیستند و سعی شده است تا به بهترین شکل ممکن آن اشیا شبیه سازی شوند.

 

در روزگاران گذشته این کاخ محل زندگی خاندان سلطنتی لیختنشتاین بوده است. طبقه ی اول آن برای اینکه بتوانند در آن اقامت کنند، کاملا مبله شده بوده است که به آن «طبقه ی شاهزاده ها» هم گفته می شود و ظاهرا بازدید کنندگان امروزه اجازه دارند تا تنها از این طبقه دیدن کنند. طبقه ی دوم این کاخ هم که در زمان گذشته برای بچه های این خاندان بوده است امروزه به یک گالری عکس تبدیل شده است.

 

محله ی لدنیس همیشه در طول زمان های مختلف در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. طبق گفته ی دانشمندان، اولین کشاورزان این شهر حدود ۴۰۰۰ سال پیش در این منطقه بوده اند، کم کم با رونق گرفتن این منطقه قلعه ی اصلی به یک کاخ تبدیل می شود. این واقعه در قرن هفدهم رخ داده است اما ظاهرا سازندگان کاخ لدنیس با ساکنان ماقبل تاریخ میانه ی خوبی داشته اند! چون در اطراف آن غاری با استالاکتیت های مختلف ساخته اند.

 

در پایان جنگ جهانی دوم بخش بزرگی از وسایلی که در کاخ لدنیس بودند به شدت آسیب دیدند، همان طور که می دانید لیختنشتاین امروزه به یک کشور جدا تبدیل شده است و بنابراین آن ها در سال ۱۹۴۳ هر چیزی که می توانستند را با خود بردند و به همین خاطر هم امروزه خبری از اشیایی که در آن دوران در کاخ بودند، نیست.

 

از اشیایی که در این کاخ بود می توان به مبلمان با ارزش، نقاشی های بسیار زیبا، جواهرات گرانبها و وسایل قیمتی اشاره کرد. خوشبختانه آن ها نتوانستند تا مبلمان و بعضی از وسایل خیلی بزرگ را به همراه خود ببرند، پله ها را بکنند و یا تکه های دیوارها را با خود ببرند! در غیر این صورت دیگر امروزه خبری از این کاخ نبود. امروزه اگر به این کاخ بروید می توانید پله هایی که به زیباترین شکل ممکن ساخته شده اند، کاغذ دیواری های گران قیمت و قدیمی، وسایل چوبی به جا مانده را ببینید معماری خود کاخ هم به اندازه ی خود، دیدنی است.

 

وقتی که به آن وارد می شوید نمی توانید باور کنید که این کاخ زمانی به عنوان یک کلبه ی ییلاقی برای گذراندن تعطیلات تابستانی استفاده می شده است. در واقع این خاندان در اوایل بهار به آن جا می رفتند و تا زمستان در آن جا می مانند و با شروع فصل سرما به Valtice، جایی که در آن بودند برمی گشتند. علیرغم این که این جا خانه ای فصلی برای آن ها بوده است، اگر به اتاق خواب ها، راهروها، اتاق های نشیمن، سالن ها و حمام آن نگاه کنید می توانید ببینید که به لوکس ترین شکل ممکن ساخته شده است. در سال ۱۹۹۶، کاخ لدنیس در فهرست میراث های جهانی یونسکو قرار گرفت.

 

کاخ لدنیس را می توان نگین پادشاهی پراگ دانست و همزمان، یکی از بهترین نمونه های سبک نئو گوتیک انگلیسی در کل اروپا که در کشور چک ساخته شده است.

ا

در ادامه می خواهیم شما را با شهر پراگ بیشتر آشنا کنیم تا ببینیم که برای سفر به پراگ باید چه نکاتی را در نظر بگیرید. به پراگ خوش آمدید، شهری که بسیاری آن را هم رده ی پاریس می دانند و دلیل آن هم زیبایی های بی مانندی است که در این شهر قدیمی اروپایی می توانید ببینید. سفر به پراگ به معنای سفر به شهری پر از ساختمان های زیبا و مکان های تاریخی متنوع است، دیدنی های پراگ هم بسیارند از همین کاخ لدنیس گرفته تا منطقه ی آلمانی ها به نام مالا سانتا، کلیسای استخوان، ساعت بزرگ وسط میدان و…

 

برای این که بتوانید از تمام جاذبه هایی که در شهر پراگ است به خوبی دیدن کنید انتخاب زمان مناسب بای سفر بسیار مهم است. زمستان های پراگ می تواند بسیار سرد باشد و برف هم در این فصل بسیار سنگین است، بنابراین شاید سفر در فصل های گرم انتخاب بهترین باشد. اگر چه زمستان های پراگ واقعا شگفت انگیز است با این حال این نکته را هم در نظر بگیرید که کارهای زیادی در این موقع نمی توانید انجام دهید.

 

فصل بهار بهترین زمان برای سفر به پراگ است چون هوا نه سرد و نه گرم و ملایم و مطبوع است. در ماه های بین مارچ تا آپریل معمولا سفرتان به طور کلی ارزان تر خواهد بو چرا که افراد کمتری در این زمان به پراگ سفر می کنند.

shutterstock_649543393

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۵۸۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان