//
کدخبر: ۷۸۵۵۶ //

رویداد بزرگ "بهارانه" در کرمانشاه برگزار می‌شود

کارشناس گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه از برگزاری رویداد بزرگ بهارانه در 36 روستای استان برای نوروز 97 خبر داد.

رویداد بزرگ "بهارانه" در کرمانشاه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

رامین پی بردی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای هزارن جاذبه گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که تاکنون آنطور که شایسته است معرفی نشده‌اند، اظهار کرد: در این راستا موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با همکاری سایر نهادهای ذیربط در تلاش است با برگزاری رویدادهای گوناگون بر پایه مدل اجتماع محور، کرمانشاه را به عنوان پایتخت رویدادهای متنوع گردشگری ایران تا سال 2020 معرفی کند.

 

وی برگزاری موفقیت آمیز آئین "شکر گذاری میوه بهشتی انارانه" در پاوه را از جمله این رویدادها برشمرد و افزود: همچنین برای نوروز 97 نیز برگزاری جشنوراه بزرگ بهارانه را در شش شهرستان استان و هر شهرستان در شش روستا برنامه ریزی کرده‌ایم.

 

کارشناس گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه توسعه گردشگری روستایی، معرفی جاذبه ها و ظرفیت های کمتر معرفی شده روستایی، تقویت مبانی توسعه پایدار روستایی، ترویج فرهنگ اقتصادمقاومتی و دانش بنیان، ترویج فرهنگ مهاجرت معکوس و توانمندی جامعه روستائیان استان را از اهداف برگزاری این رویداد بزرگ عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه 360 نفر در 36 روستای استان مجری برگزاری این رویداد خواهند بود، تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادهایی علاوه بر اینکه به ایجاد روحیه نشاط و شادمانی در بین مردم کمک خواهد کرد، با تبدیل روستاهای مجری برگزاری این رویداد به مراکز اقامتگاهای بوم گردی در آینده، زمینه ایجاد اشتغال پایدار را در این روستاها فراهم می کند.

 

پی بردی درخصوص برنامه هایی که در این رویداد اجرا خواهد شد نیز گفت: بازدید از بافت های باارزش روستایی، اجرای بازیهای بومی و محلی، گشت و گزار در فضاهای طبیعی روستا، برپایی نمایشگاه محصولات روستایی و نیز اجرای برخی از آئین های کمرنگ یا فراموش شده روستاها از جمله برنامه های تدارک دیده شده در این جشنواره خواهد بود.

 

وی افزود: روستاهای مستعد به لحاظ سرمایه انسانی، روستاهای هدف گردشگری، روستاهای گردشگر پذیر، روستاهای با ویژگی خاص طبیعی، تاریخی، معماری، فرهنگ و آداب و رسوم آئینی، روستاهایی که استعداد راه‌اندازی حداقل یک  کسب و کار روستایی دارند، روستاهایی که بیشترین فارغ التحصیلان را دارند و روستاهای سالم از جمله شاخص های انتخاب روستاهای هدف برگزاری این رویداد بوده است.

 

کارشناس گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه همچنین از برگزاری یک دوره کلاسهای آموزشی و توانمندسازی برای دهیاران جهت برگزاری این رویداد خبر داد و در خصوص زمان برگزاری رویداد نیز افزود: رویداد بزرگ بهارانه طی دو مرحله برگزار می شود که مرحله اول از دوم تا چهارم فروردین و مرحله دوم نیز از یازدهم تا  سیزدهم فروردین برگزار می شود.

 

وی گردش مالی پیش بینی شده برای این رویداد را پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۵۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان