//
کدخبر: ۷۳۲۵۲ //

بهترین زمان سفر به بخارست در رومانی

بخارست پایتخت رومانی این روزها روز به روز بهتر می شود و برای کسانی که به دنبال فرار از شهرهای توریستی شلوغ هستند یکی از بهترین مقصدهای گردشگری است. با اینکه در هر فصلی از سال رفتن به بخارست ایده ای عالی و هیجان انگیز است اما هر فصل جذابیت ها و جاذبه های جالب خودش را دارد.

بهترین زمان سفر به بخارست در رومانی
به گزارش فرتاک نیوز،

بخارست در فصل بهار

مردم خود این شهر که می گویند بخارست در بهار در بهترین حالت خودش است. پارک ها سرسبز و پر از گل اند، صدای آواز پرنده ها در همه جا شنیده می شود و هوا گرم و لذتبخش است. اگر در فصل بهار به بخارست بروید همه چیز در بهترین شرایط است، با این حال اگر دوست دارید که با مردم محلی این شهر ملاقات کنید و شهر را در یک روز معمولی ببینید روی اول می (۱۱ اردیبهشت) حساب نکنید چون از قدیم مردم رومانی در این روز به بیرون شهر می رود و اینجا مثل شهر ارواح می شود!

 

بخارست در تابستان  

همه در تابستان به دنبال تفریح هستند و بخارست برای همه سلیقه ها با همه بودجه ها تفریحات و جاذبه های زیادی دارد. با آمدن تابستان شهر حال و هوایی جدید می گیرد، هر چند روزها همه مردم به دنبال کارهای روزمره هستند اما شب ها مخصوص تفریح است و همه کافه ها و رستوران ها تا دیر وقت بازند.  با وجود اینکه بخارست در ماه های تیر و مرداد گرم ترین روزهای سال را می گذراند و دمای هوا بیشتر از ۳۰ درجه سانتی گراد است اما پرهیایو ترین و سرزنده ترین روزها در برای همین تابستان است. اگر در فصل تابستان گذرتان به رومانی بخارست بیفتد شانس این را دارید تا در ۲ تا از بهترین فستیوال های موسیقی پایتخت رومانی شرکت کنید: فستیوال «تایم شیفت» و «سامر ول». بخارست در نزدیکی دریا و ساحل است پس یک شهر تابستانیه و می توانید در سواحل رویایی نزدیکش شنا کنید و تابستانی رویایی و خاطره انگیز داشته باشید. آخر هفته ها شهر تقریبا خالی می شود چون نصف جمعیتش برای تفریح و استراحت می روند به ریزورت های کنار دریا و یا کوه های اطراف.

 

بخارست در پاییز

خورشید باشکوه آبان ماه و صدای خش خش برگ های طلایی، انرژی ای توصیف نشدنی به شما می دهد و ثابت می کند که بهار زیباترین فصل ها نیست. در پاییز قبل از اینکه طبیعت با شروع زمستان به خواب برود بهترین فرصت است تا از آن استفاده کنید. با کوتاه تر شدن روزها دمای هوا هم کم می شود، دیگر از آن گرمای ۴۰ درجه تابستان خبری نیست و هوا ملایم تر و خنک تر شده است. خیلی ها ترجیح می دهند تا بخارست را در فصل پاییز ببینند چون برگ های زرد و نارنجی شهر را حسابی رمانتیک کرده است. پیشنهاد می کنیم اگر در پاییز گذرتان به بخارست افتاده است حتما سری به خیابان «کالی ویکتوری» بزنید این خیابان تماشایی ترین مسیر شهراست و تعدادی از مهمترین جاذبه های شهر در آن قرار دارد. اگر پاییز در بخارست باشید رمانتیک بودن آن را کاملا احساس می کنید و می فهمید که چرا به اینجا پاریس کوچک می گویند. در پاییز دوباره بحث ها و موضوعات فرهنگی داغ می شود و هر جا را که نگاه کنید نمایشگاه و کنسرت می بینید. رستوران ها همچنان صندلی هایشان را در بیرون چیده اند چون اثری از حرارت و گرمای تابستان نیست و سرمای زمستان هم هنوز شروع نشده است.

fal

بخارست در زمستان   

اگر قصد سفر به بخارست در زمستان را دارید در هنگام بستن چمدان حواستان باشد که رومانی در شرق روپا قرار دارد. با اینکه گاهی شرق اروپا به طور غافلیگرانه ای زمستان های گرمی دارد اما بیشتر وقت ها هوا سرد است و دما گاهی به منفی ۱۵ درجه سانتی گراد هم می رسد. برای خیلی از گردشگران زمستان های بخارست مثل نوستالژی می ماند، همین که اواسط آذر می شود همه جا برای کریسمس چراغانی می شود، شهر در نور و روشنایی می درخشد و حال و هوای عجیبی شهر را فرا می گیرد. در این ماه نمایشگاه های سرپوشیده زیادی در سراسر شهر برگزارمی شود که تم کریسمس و سال نو دارند. اول دسامبر (۱۰ آذر) روز ملی رومانی است و شهر مملوء از جشن و شادمانی می شود اگر در این روز در بخارست بودید حتما به بیرون بروید و با شرکت در جشن، فرهنگ مردم این شهر را بهتر بشناسید، رژه ها را تماشا کنید و از کنسرت های رایگان لذت ببرید. برف بعد جدید به شهر می دهد، کوه های مرکز شهر را سفید رنگ می کند و به بناهای رومانی رنگی جدید می دهد. هوا در بیشتر روزهای زمستان زیر صفر است ولی اگر تحمل این مقدار سرما را داشته باشید تفریحات زیادی در انتطارتان است که بیشتر آن ها رایگانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان