//
کدخبر: ۷۱۴۳۵ //

راهنمای سفر به سنگال

جمهوری سنگال، در غرب آفریقا واقع شده است. شاید به نظر بیاید که این کشور نه پهناور است و نه موقعیتی راهبردی مطلوبی دارد، اما نکته مهم این است که سنگال دارای نقش برجسته ای در سیاست قاره آفریقا را بر عهده دارد. جمهوری سنگال در همسایگی کشورهای موریتانی، مالی، گینه، گینه بیسائو و اقیانوس اطلس می باشد، سنگال اماکن تاریخی، بنادر زیبا، طبیعت و حیات وحش زیبایی دارد، آسمانی آبی و زمینی سرسبز در کنار دریاچه ای سرخ رنگ که تمامی این موارد باعث شد تا این روزها، سنگال به یکی از مقاصد گردشگری در قاره ی آفریقا تبدیل شود.

راهنمای سفر به سنگال
به گزارش فرتاک نیوز،

سنگال در آفریقای غربی و در حاشیه اقیانوس اطلس قرار گرفته و مساحت این کشور ۱۹۶۱۹۰ کیلومتر مربع می باشد. طبق آماری که سال ۲۰۱۶ از جمعیت سنگال اعلام شد حدود ۱۵ میلیون نفر در این کشور سکونت دارند. ارتفاع این سرزمین کم است و بیشتر وسعت آن را علفزارهای ساوان  و استپ پوشانده است.

 

مختصری از تاریخ جمهوری سنگال

با توجه به بافت های تاریخی که در کشور سنگال وجود دارد، باستان شناسان متوجه شده اند که از ماقبل تاریخ افرادی در این کشور سکونت داشته اند. تاریخ این کشور در طول زمان دست خوش حملات متعددی بوده است، در ابتدا قوم توکولئور در این کشور سکونت می کردند. برای نخستین بار فرانسوی ها در سال ۱۶۵۹ در سنگال بندرگاهی ساختند و نام آن را سن لوئی قرار دادند. ساخت این بندر توانست باعث رونق اقتصادی و تجاری این کشور شود. انگلیسی ها و فرانسوی ها دخالتهای زیادی را در کشور سنگال داشتند، اما سنگال نهایت در سال ۱۹۶۰ اعلام استقلال از فرانسه نمود و این روزها از این کشور به عنوان جمهوری سنگال در مجامع بین الملل نام برده می شود.

 

اطلاعات ضروری کشور سنگال

پایتخت سنگال: داکار

زبان رسمی: فرانسوی ، ولوف

واحد پول: فرانک (XOF)

تفاوت زمانی: +۳

ولتاژ برق:  ۲۲۰ ولت

پیش شماره: +۲۲۱

فرودگاه: فرودگاه داکار، کد (DKR)

دریای سنگال

آب و هوای جمهوری سنگال

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور سنگال آب و هوایی که در این منطقه حکم فرماست استوایی می باشد. فصل خشک این کشور از اکتبر تا ماه ژوئن است و در کل می توان گفت آب و هوای این سرزمین در سواحل و نواحی مرتفع معتدل ولی در استپ ها گرم و خشک است.

 

به طور کلی طبق آماری که سایت numbeo اعلام کرده است، هزینه زندگی در شهر سنگال، ۵۹٫۹۰% بالاتر از ایران است.

 

هزینه اقامت در سنگال

برای اقامت در هر شهر و یا کشوری هزینه ها بستگی به انتخاب شما دارد، این به معنای آن است که شما خواهان سفری لوکس و با امکانات فوق العاده هستید؟! اما برای اقامت در سنگال پیشنهاد ما این است که حتما به هتل های این کشور بروید . در ادامه تعدادی از هتل های این سنگال را معرفی می کنیم:

    هتل Terrou-Bi

برای اقامت در کشور سنگال می توانید به هتل پنج ستاره Terrou-Bi در پایتخت این کشور داکار بروید. از جمله امکانات این هتل می توان به سیستم وای فای، استخر و پارکینگ اشاره کرد. به گفته بسیار از کاربران در سایت تریپ ادروایز این هتل از لحاظ کیفی بسیار مورد قبول می باشد.

 

هتل ترو بی در سنگال

    هتل Keur Saloum

دیگر هتلی که در کشور سنگاپور وجود دارد، Keur Saloum است. این هتل سه ستاره امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد سیستم وای فای، پارکینگ، رستوران، همراه با استخر و صبحانه می باشد.

آدرس: Toubakouta, Senegal

هتل سه ستاره در سنگال

هزینه خورد و خوراک در سنگال

به طور کلی برای تهیه غذای یک نفره در شهر پورتو در رستوران‌های متوسط با سرویس میز باید CFA  ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ بپردازد، و برای تهیه غذای ۲ نفره مبلغ CFA15.000.00 بابت غذایی که میل می کنید پرداخت کنید. همانند اکثر کشورهای ارزان ترین غذا مک دونالدز یا همان همبرگر است که به ازای هر ساندویچ آن باید CFA4.500 بپردازید. قیمت آب معدنی  CFA266 و اگر اهل نوشیدن قهوه به طور روزانه هستید قیمت قهوه به طور روزانه CFA 1.242.86 می باشد. اما اگر بخواهید، هزینه رستوران را در سفرتان حذف کنید می توانید لوازم مورد نیاز برای تهیه غذا یک هفته یتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به پخت غذا بنمایید.

 

غذاهای سنگالی

هزینه حمل و نقل در سنگال

برای سفرهای درون شهری در جمهوری سنگال می توانید از، سیستم حمل و نقل این کشور که شامل اتوبوس، مترو و تاکسی است. برای تهیه بلیط های تک سفره مترو و اتوبوس باید CFA   ۱۵۰٫۰۰ هزینه نمایید. اما پیشنهاد می شود اگر مدت زیادی می خواهید بمانید در این شهر یا سفرهای درون شهری متعددی دارید، بلیط خود را ماهانه شارژ نمایید که مبلغی حدود CFA ۱٫۰۰۰٫۰۰ می شود. کرایه تاکسی زمانی که درون آن می نشینید CFA  ۱٫۰۰۰٫۰۰  محاسبه می شود و برای هر یک کیلومتر مجدد CFA  ۱٫۰۰۰٫۰۰  به مبلغ پرداختی شما اضافه می گردد، اگر برای یک ساعت بخواهید تاکسی منتظر شما در مقصد باشد CFA ۳٫۰۰۰٫۰۰ برایتان هزینه بر می دارد. کسانی که می خواهند ماشین در این شهر اجاره کنند برای سفرهای درون شهری باید بدانند که قیمت بنزین هم لیتری CFA 682.00 می باشد.

 

حمل و نقل در سنگال

شهرهای مهم جمهوری سنگال

پایتخت کشور سنگال، داکار است. همچنین این شهر بزرگترین شهر سنگال هم می باشد. دیگر شهرهای مهم جمهوری سنگال عبارتند از:  دیوربل، فاتیک، کاولاک، کولدا، لوگا، سن لوئیس و تیس از دیگر شهرهای مهم آن هستند.

 

جاذبه های مهم گردشگری جمهوری سنگال

    جزیره نگور داکار (Ngor Island)

جزیره ی کوچکی در شهر داکار سنگال وجود دارد، که نام آن نگور است. این جزیره زیبا، محلی مناسب برای کمپ زدن گردشگران وجود دارد و گردشگران می توانند در آب دریا به شنا، موج سواری و تفریحات دیگر می پردازند.

 

    دریاچه رتبا در سنگال

دریاچه رتبا (Retba) نام دارد و دلیل مشهور شدن آن دقیقا رنگ بسیار خاصی است که دارد، در واقع هیچ دریاچه ای در دنیا نمی توانید پیدا کنید که رنگی مشابه رنگ دریاچه رتبا در سنگال داشته باشد و جالب اینکه رتبا دریاچه ای طبیعی است و همین موضوع باعث شده تا به یکی از برترین جاذبه های گردشگری سنگال تبدیل شود. دریاچه رتبا در سنگال با شهر داکار پایتخت این کشور حدود ۱ ساعت فاصله دارد و حدود ۳ کیلومتر مربع وسعت دارد. این دریاچه با عمق ۳ متری اش در نزدیکی اقیانوس اطلس قرار دارد به وسیله ی چند تپه از این اقیانوس جداشده است. این موضوع باعث می شود تا غلظت نمک بسیار بالایی داشته باشد، غلظت بالای نمک باعث می شود تا نوع خاصی از جلبک به نام دونالیا سالینا جذب آن شود و این جلبک ها هستند که به طور طبیعی باعث تولید رنگ صورتی می شوند.

 

دریاچه صورتی سنگال

    موزه ایفان (موزه هنر آفریقایی) داکار  (IFAN Museum (African Arts Museum

یکی از قدیمی ترین موزه های هنر در غرب آفریقا موزه هنری است که در سنگال قرار دارد. این موزه توسط اولین رییس جمهور سنگال لئوپولد سنقور تاسیس شد. اینجا درواقع بخش مرکزی محل تحقیقات فرهنگی بر روی کولونی بخش فرانسوی غرب آفریقا به شمار می آید. در این محل، نمایشگاه هایی نیز شامل هنرهای آفریقایی به نمایش در می آید.

 

شماره تلفن: ۰۰۲۲۱۳۳۸۲۳۹۲۶۸

وب سایت:ifan.ucad.sn

موزه ایفان

    عمارت برده های داکار  (La Maison des Esclaves)

این عمارت معروف به در بدون بازگشت نام دارد، علت این نام این است که در آن دوران سیاه پوستان را در این عمارت به اسارت و بردگی می گرفتند. سال ساخت این موزه ۱۹۶۲ بوده و گویا به افتخار و گرامی داشت خروج آخرین برده از این عمارت، ساخته شده است. عمارت برده ها در سال ۱۹۷۸ در فهرست میراث فرهنگی یونسکو جای گرفت.

 

شماره تلفن: ۰۰۲۲۱۷۷۶۳۵۲۳۴۹

عمارت برده های داکار

    تم پارک ماجراجویی آکروبائوباب ( Accrobaobab Adventure)

اینجا یک تم پارک یا همان پارک موضوعی است. این پارک جنگلی که در آن درختان غول پیکر و چندین متری بائوباب رشد می کنند، به محلی برای تفریح و گشت و گذار گردشگران تبدیل شده است. در این پارک، صخره نوردی، بالا رفتن از درخت با طناب و زیپ لاین انجام می شود.

آدرس: سنگال – داکار N۱، Senegal

تم پارک ماجراجویی آکروبائوباب

    فانوس دریایی لس ماملز داکار (Les Mamelles Lighthouse)

فانوس دریایی ۱۶ متری که در سال ۱۸۶۴ ساخته شده و اکنون تبدیل به مکانی ساحلی برای بازدید و گشت و گذار گردشگران تبدیل شده است. زمانی که این بنا ساخته شد، یکی از بزرگترین فانوس های دریایی دنیا شناخته شد که کار هدایت کشتی ها در بخش غربی آفریقا را بر عهده داشت. این فانوس، پله های زیادی دارد و گردشگران می توانند از داخل آن هم بازدید نمایند.

 

فانوس دریایی لس ماملز داکار

بایدها و نبایدها در جمهوری سنگال

    مدرک شناسایی را همراه خود داشته باشید، تا اگر پلیس به شما تذکر داد بتوانید آن را نشان او دهید.

 

    قبل از سفر واکسن لازم است. واکسن تب زرد ضروری است و باید انجام شود. ضد مالاریا نیز فراموش نشود.

 

    هرگز از آب لوله کشی در این کشور استفاده نکنید! آب های معدنی به راحتی در دسترس هستند و ارزان می باشند.

    در شهر داکار، پایتخت سنگال حواستان را کاملا به اطراف خود جمع کنید، تا مشکلی برای کیف و جیبتان رخ ندهد.

    شاید زیادی اغراق آمیز به نظر بیاید اما متاسفانه در منطقه کاسامانس Casamance همچنان جرم و خشونت و همین طور مبارز وجود دارد. عاقلانه است که از سفر به این منطقه اجتناب کنید.

3-84

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۴۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان