//
کدخبر: ۷۱۲۱۱ //

۲۳ میلیارد تومان برای بناهای تاریخی ‌استان کرمانشاه هزینه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف هزینه بناهای تاریخی اولویت‌دار استان کرمانشاه می‌شود.

۲۳ میلیارد تومان برای بناهای تاریخی ‌استان کرمانشاه هزینه می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

جلیل بالایی با اشاره به اینکه بخشی از توفیقات دولت در زمینه حمایت از زیرساختهای گردشگری است اظهار داشت: از اعتبارات استانی نفت و گاز در سال 96 تاکنون 28 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به میراث فرهنگی استان کرمانشاه داده شده که در 10 سال گذشته بی‌نظیر است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حدود 23 میلیارد و 500 میلیون تومان این اعتبار صرف هزینه‌های بناهای اولویت‌دار استان می‌شود گفت: ساماندهی معبد آناهیتا نیازمند 2 میلیارد تومان، بیستون 6 میلیارد تومان، طاقبستان 9میلیارد تومان و بازار کرمانشاه 6 میلیاردی است و ‌امیدواریم تا پایان سال 97 یک اتفاق خوب در زمینه ساماندهی آثار تاریخی استان رخ دهد.

 

وی با اشاره به اینکه این اعتبار در استان نسبت به سال 95 رشد 3 درصدی و در مجموع اعتبار استان در سال 97 سه برابر رشد داشته است عنوان کرد: دولت تخصیص 100 درصدی این بودجه را در دستور کار قرار داده و تاکنون 25 میلیارد آن به استان تخصیص داده شده است.

 

بالایی با اشاره به اهمیت اشتغال، رونق تولید و عملیاتی کردن بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: دولت تاکنون به تعهدات خود در زمینه توسعه تسهیلات گردشگری پایبند بوده است.

 

وی با بیان اینکه از مجموع تسهیلاتی که باید در حوزه توسعه روستایی در کشور و استان اختصاص پیدا کند20 درصد این تسهیلات صرف توسعه گردشگری می‌شود بیان کرد: دو گروه از تسهیلات ارزان قیمت با اعتبار 35 میلیارد تومان و بعد تخصیص 100 میلیارد تومان منابع توسعه در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این تسهیلات صرف رونق بوم‌گردی، مراسمات آیینی روستا، تقویت کارگاه‌های صنایع دستی می‌شود افزود: دولت همچنین کمکهای فنی و اعتباری خاصی برای سرمایه‌گذاری در تقویت بخش گردشگری قرار داده است.

 

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این منابع در سال 97 تأمین می‌شود گفت: بر اساس آخرین تصمیمات در بخش میراث فرهنگی تاکنون 20 میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری به این استان تخصیص دادند و در گام بعدی این امر موجب جذب 100 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانکهای عامل می‌شود.

 

بالایی با اشاره به اینکه از اصحاب رسانه انتظار داریم که به کمک ما بیایند تا صاحبان خانه‌های تاریخی، تیمچه‌ها، بتوانند از سود این تسهیلات بهره‌برداری کنند و موجب رونق بافت تاریخی استان شود عنوان کرد: از آبان‌ماه سال 95رونق بوم‌گردی را در استان در دستور کار قرار دادیم.

 

بالایی بیان کرد: تاکنون 51 مورد تقاضای اولیه راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در 34 روستا و 8 شهرستان به دست ما رسیده که موافقت‌های اولیه در این رابطه انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه در همه روستاهای استان حداقل ظرفیت یک واحد بوم‌گردی وجود دارد بیان کرد: تاکنون 5 واحد بوم‌گردی را به بهره‌برداری رساندیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: واحد بوم‌گردی یک پکیج کامل از صنایع دستی، مراسمات آیینی، فرهنگ‌‌ و آداب و رسوم جامعه را معرفی می‌کند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه مطالعات تحقیقی بر روی طاقبستان از سال 88 انجام شده است گفت: اکنون آنچه که در اولویت کاری ساماندهی و تکمیل است بحث پیگیری و تکمیل سالن نمایش و معرفی آن، پرداخت دیون گذشته تا عید نوروز و آماده‌سازی بخش ورودی این اثر تا ابتدای سال آینده برای پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۲۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان