//
کدخبر: ۷۰۹۴۴ //

راهنمای سفر به آلبانی

آلبانی، یکی از کوچکترین کشورهای منطقه بالکان و از لحاظ جغرافیایی یکی ازمهم ترین و کلیدی ترین کشورها به شمار می رود زیرا کوتاه ترین بندرگاه از مدیترانه به بالکان و قاره آسیا در این کشور واقع است. یک سوم این کشور را جنگل فرا گرفته و می توان گفت از نظر گونه های گیاهی کشوری غنی بشمار می رود. اما برای سفر به هر کشوری اطلاعاتی مثل کجا اقامت داشته باشیم! یا اینکه چه غذایی بخوریم! و حتی حدودی از قیمت ها و جاذبه های دیدنی که در کشور مقصد وجود دارد نیاز است تا بدانیم.

راهنمای سفر به آلبانی
به گزارش فرتاک نیوز،

کشور آلبانی از شمال غرب با مونته نگرو،شمال شرق با کوسوو و در جنوب و جنوب شرقی با یونان همسایه است. دریای آدریاتیک در سمت غرب و دریای ایوانی در جنوب غربی، این کشور را محاصره کرده اند. فاصله آلبانی تا ساحل ایتالیا ۷۲ کیلومتر است. مساحت کشور آلبانی ۲۸٫۷۴۸ کیلومتر بوده و از این رو به آن لقب کوچکترین کشور بالکان را داده اند. پایتخت این کشور تیرانا است و جمعیتی حدود ۴۲۱ هزار نفر در آن زندگی می کنند.

 

مختصری از تاریخ آلبانی

کشور آلبانی دارای تمدن و فرهنگ دیرینه می باشد، دلیل آن هم شواهد و مدارک متعددی است که از دوران نوسنگی، آلات و ابزار سنگی که متعلق صد هزار سال هستند پیدا شده است. از همین رو شواهد استقرار فرهنگی مهمی از دوره جدید عصر حجر و دوره سوم عصر حجر که حدود ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح است، دلالت می‌کند. کشور آلبانی از زمان های دور مورد توجه قدرت های بزرگ بوده، برای نخستین بار در دوران پیش از ظهور مسیحیت یونانی ها به این کشور حمله کردند و آن را تحت سلطه خود در آودند. پس از یونان، رومی ها به این کشور حمله کردند و طولانی ترین دوره حکومت طولانی را در آن گذراندند، اما این آخرین باری نبود که کشور آلبانی تحت حمله قرار می گرفت چرا بعد از رومی ها عثمانیان به این کشور حمله کردند و نزدیک به ۴۰۰ سال در این کشور حکمرانی کردند. اما پس از این حکومت عثمانی دچار تزلزل شد، کشور آلبانی سعی در بدست آوردن استقلال خویش نمود و پس از فراز و نشیب ها فراوان این کشور در سال ۲۰۰۹ عضو پیمان  آتلانیک شمالی ناتو شد و خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا شد.

 

اطلاعات کلی کشور آلبانی

زبان رسمی: آلبانیایی

واحد پول: لک (ALL)

تفاوت زمانی: +۱

ولتاژ برق: ۲۲۰

پیش شماره: +۳۵۵

فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی مادر ترزای تیرانا

 

هزینه های سفر به صورت کلی در کشور آلبانی

هزینه زندگی به طور کلی در کشور آلبانی طبق سایت جامع  numbeo ده درصد بالاتر از ایران می باشد.

 

آب و هوا کشور آلبانی

کشور آلبانی آب و هوای نسبتا معتدلی را شامل می شود. هوای این کشور در تابستان گرم و خشک و زمستان های سرد و مرطوبی را داراست. اغلب مساحت این کشور را کوه و تپه پوشانده است. به همین ترتیب هر زمان که شما احساس سفر کردید می توانید مسافرت خوبی را در کشور آلبانی تجربه کنید زیرا آّ و هوای معتدلی در این کشور پابرجاست.

1-88

هزینه اقامت در آلبانی

برای اقامت در کشور آلبانی می توانید به راحتی سمت هتل های این کشور بروید، چرا هزینه ی رزرو هتل با توجه به امکاناتی که در اختیارتان می گذارند آنچنان بالا نیست. برای اقامت حدودی از قیمت رزرو هتل ها را به ترتیب زیر آورده ایم:

هتل های دو ستاره ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۱۵۰٫۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۱۸۰٫۰۰۰ تا ۳۵۰٫۰۰۰ تومان

هتل های چهار ستاره ۲۰۰٫۰۰۰ تا ۴۵۰٫۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۲۵۰٫۰۰۰ تا ۵۰۰٫۰۰۰ تومان

تمامی قیمت های ذکر شده در این مطلب به تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۶ می باشد. قیمت دلار هم در این تاریخ ۵۵۸۰ تومان بوده است.

 

هتل پیشنهادی در کشور آلبانی

    هتل دیناستی ( Dinasty Hotel)

یکی از هتل های خوبی که می توانید در سفرتان آن را انتخاب کنید هتل لوکس ۴ ستاره دیناستی است. امکانات رفاهی در این هتل کاملا مهیا بوده شما خیالتان بابت اقامت چند روزتون می تواند راحت باشد. همچنین اگر جلسه کاری دارید می توانید با هتل تماس بگیرید و جهت برگزاری جلسات خودتان زمان مورد نظر را رزرو نمایید.

شماره تلفن: ۰۰۳۵۵۴۲۲۵۸۱۳۲

وب سایت:  www.dinastyhotel.al

 

شکم گردی در کشور آلبانی

با توجه به نفوذ ۴۰۰ دولت عثمانی در این کشور اکثر غذاهایی که می توانید در آلبانی پیدا کنید رنگ و بوی غذاهای ترکیه را می دهد، اما علاوه بر ترکیه نشانی از فرهنگ غذایی یونان و ایتالیا هم در غذای آلبانی قابل مشاهده است. در ادامه تعدادی از غذاهای محبوب آلبانی را معرفی می کنیم.

 

غذاهای آلبانی

    گوشت گوساله یا مرغ با گردو

این غذای کمی به ماکارانی خودمان در ایران شباهت دارد. ترکیبات این غذای جالب تخم مرغ همزده، سیر، کره، گوشت گوساله یا گوشت مرغ و گردوی خرد شده می باشد. غذای فوق العاده لذیذی است در اکثر رستوران های تیرانا می توانید این غذا را پیدا کنید.

 

    سوپ لوبیا

سوپ غذایی است که در تمامی کشورهای جهان می توانید انواع مختلف و خوشمزه ی آن را پیدا کنید در کشور آلبانی سوپ لوبیا یکی از معروف ترین سوپ ها بین مردم می باشد.  ترکیبات این سوپ حبوبات، پیاز، روغن زیتون، گوجه یا سس گوجه، نعناع و دیگر سبزیجات تازه همراه با ادویه‌های تند هستند.

 

    گوشت بره پخته شده و ماست

یکی از پرطرفدارترین کشورهای آلبانیایی که طرفداران زیادی در این کشور دارد گوشت بره پخته شده و ماست است. که ترکیبی از گوشت بره، کره، برنج، نمک، فلفل، تخم مرغ و ماست می باشد.

 

    کوفته قلقلی با تخم‌مرغ و سس لیمو

به نظر می‌رسد کوفته در همه‌ جای دنیا طرفدار دارد و هر کشوری آن را به سبک خود پخته و سرو می‌کند. مردم آلبانی کوفته‌های خود را با استفاده از گوشت قلقلی، برنج، ادویه و پیاز طبخ کرده و آن را با سس لیمو یا آبلیمو سرو می کنند.

 

رستوران پیشنهادی در کشور آلبانی

    رستوران آرتیجیانو (Artigiano)

اگر زمانی به کشور آلبانی سفر کردید و خواستید، به یکی از رستوران های این کشور بروید رستوران آرتیجیانو می تواند گزینه ای خوبی باشد. شما در این رستوران می توانید، انواع غذاهای سبک آلبانی را در این مکان نوش جان کنید که قیمت های مناسبی هم دارا هستند.

شماره تلفن: ۰۰۳۵۵۶۹۲۰۹۲۳۵۸

وب سایت: artigiano.al

آدرس: Rruga Deshmoret e ۴ Shkurtit ۶۴، Tirana، Albania

 

هزینه خورد و خوراک

به طور کلی برای تهیه غذای یک نفره در آلبانی در یک رستوران متوسط باید  ۵  دلار بپردازد، و برای تهیه غذای ۲ نفره مبلغ ۲۰ دلار بابت غذایی که میل می کنید پرداخت کنید. همانند اکثر کشورهای ارزان ترین غذا مک دونالدز است که به ازای هر ساندویچ آن باید ۴ دلار بپردازید. قیمت آب معدنی ۱٫۲ دلار و اگر اهل نوشیدن قهوه به طور روزانه هستید قیمت قهوه به طور روزانه ۱٫۲ دلار می باشد.

 

هزینه حمل و نقل

سیستم حمل و نقل شهر آلبانی شامل اتوبوس، مترو، قطارهای شهر، دوچرخه می باشد. برای تهیه بلیط های تک سفره ۰٫۳ دلار باید بپرداخت کنید اما پیشنهاد می شود اگر مدت زیادی یا سفرهای درون شهری متعددی دارید این بلیط را ماهانه شارژ کنید که مبلغی حدود ۱۳٫۷۰ دلار باید پرداخت کنید. کرایه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۲ دلار محاسبه می شود و برای هر یک کیلومتر مجدد ۲ دلار به مبلغ پرداختی شما اضافه می گردد، اگر برای یک ساعت بخواهید تاکسی منتظر شما در مقصد باشد ۱۱ دلار برایتان هزینه بر می دارد.  هزینه بنزین هم در کشور آلبانی برای هر لیتر ۱٫۵ دلار می باشد اگر خواستید می توانید ماشین کرایه کنید و در این شهر به سفرهای درون شهری بپردازید.

 

شهرهای مهم گردشگری در آلبانی

تیرانا (Tirana): پایتخت و همچنین بزرگترین شهر کشور آلبانی تیرانا نام دارد. در این شهر می توانید هیجان و جنب و جوش مردم را در پیاده رو های آن مشاهده کنید. همچنین انواع موزه، رستوران های رنگارنگ و صدای هیاهو مردم هیچگاه نمی تواند حوصله شما سر برود.

 

برات (Berat): مهمترین و دیدنی ترین شهر کشور آلبانی برات است. در این شهر می توانید خانه های سفیدی که از دوران عثمانی باقی مانده اند را مشاهده کنید که اغلب آنها در فهرست آثار باستانی یونسکو به ثبت رسیده اند. برات به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی و جذاب از مهم ترین شهرهای کشور آلبانی شناخته شده است.

 

ساراندا (Sarandë): مناسب ترین شهر آلبانی که برای سفرهای تابستانی ناسب است، ساراندا می باشد. این شهر برای تفریح و گردش و لذت کاملا گزینه خوبی می باشد. از جمله تفریحاتی که می توانید در شهر ساراندا در کشور آلبانی داشته باشید ماهیگیری و شنا می باشد.

 

والبونا  (Valbona): هم از دیگر شهرهای مهمی است که در کشور آلبانی واقه می باشد.

 

جاذبه های مهم گردشگری

    قلعه اسرار آمیز رزافا Rozafa Castle

یکی از اسرار آمیزترین قلعه هایی که نزدیک به شهر Shkodrr است قلعه رزافا می باشد. افسانه های زیادی درباره این قلعه وجود دارد که یکی از آنها افسانه ی سه برادر است که سعی بر ساخت این قلعه داشتند اما متاسفانه موفق نشدند. هر چه که در روز تلاش می کردند در شب می دیدند که واژگون شده است. از این رو برای حفظ ساختار قلعه تصمیم می گیرند اولین همسری که در روز بعد برایشان غذا می آورد را قربانی کنند. متاسفانه همسر جوان ترین برادر اولین کسی بود که برای مسرش غذا آورد از این رو مجبور به قتل او کردند و او فداکارانه پذیرفت و جسد آن را داخل قلعه دفن کردند. افسانه های زیادی در این باره وجود دارد که ما به یکی از آنها بسنده کردیم.

 

    موزه تاریخ ملی (National Historical Museum)

بزرگترین و غنی ترین موزه تاریخ ملی کشور آلبانی در شهر تیرانا قرار دارد که اگر به این کشور سفر کردید خالی از لطف است که از آن بازدید به عمل نیاورید. موزه تاریخ ملی در هشت بخش تشکیل شده است و تاریخ غنی مردم آلبانی را به نمایش میگذارد. در این میان مهم ترین بخش آن غرفه قدیم است که بیش از ۴۰۰ آیتم از اواخر دوران پائولیت تا اول قرون وسطی به نمایش گذاشته شده است. همچنین در این موزه می توانید سکه های نقره ای و برنزی که از قرن ۵ میلادی باقی مانده را مشاهده کنید. غرفه ملی رنسانس و غرفه استقلال هم از جالب ترین بخش ها به حساب می آید.

 

    قلعه پورتو پالرمو (Porto Palermo Castle)

یکی از سرگرم کننده ترین جاذبه های گردشگری در کشور آلبانی قلعه پورتو پالرمو است که برای بازدید از آن باید هزینه ۱ دلار را بپردازید. متاسفانه به دلیل این که مسیر این قلعه از جاده اصلی خارج است عده کمی از گردشگران به سمت آن می روند، اما ما پیشنهاد می کنیم که اگر به جنوب آلبانی سفر کردید این قلعه را فراموش نکنید.

 

سواحل تفریحی

    دریاچه زیبای اسکادار (Lake Skadar)

یکی از بزرگترین دریاچه های منطقه بالکان دریاپه اسکادار است. در محدوده ی این دریاچه پارک ملی محافظت شده ای به انداز ۴۰۰ کیلومتر وجود دارد. این منطقه به عنوان اصلی ترین زیستگاه پرندگان در قاره اروپا شناخته و مشهور شده است. اینجا فوق العاده زیباست و کوه های شیب دار سبز، صومعه ها، آب های شفاف و روشن و نیلوفرها جذاب آنرا چندین برابر کرده اند. در اطراف دریاچه روستاهایی وجود دارند که نهایت آرامش را به شما القا می کنند. کافیست دوچرخه بگیرید و آن حوالی رکاب بزنید.

 

سوغات

    مرکز خرید تاپتانی (Toptani Shopping Center)

یک مرکز خرید بزرگ و سرپوشیده در کشور آلبانی به نام تاپتانی وجود دارد. برای تهیه تمامی لوازم مورد نیازتان می توانید به این فروشگاه بزرگ مراجعه کنید، همچنین برای تهیه سوغاتی هم گزینه مناسبی است.

شماره تلفن: ۰۰۳۵۵۴۴۵۰۱۷۰۰

آدرس: Toptani Plaza، Shëtitorja Murat Toptani، Tirana ۱۰۰۱، Albania

 

مرکز خرید در آلبانی

توصیه های پایانی در راهنمای سفر به آلبانی

    در مراکز تفریحی و همچنین فروشگاه ها حواستان به کیف مدارک و پول هایتان باشد. هر چقدر هم در کشوری امنیت وجود داشته باشد اما رعایت ضریب احتمالات، امنیت و آرامش را به سفرتان هدیه می دهد.

 

    اگر قصد کرایه خودرو دارید هنگام رانندگی خصوصا در شهر تیرانا احتیاط بیشتری کنید. چرا که رانندگی در هر کشوری فرهنگی خاص خودش را دارد و شما به عنوان یک توریست نمی توانید در آن مدت کمی که آنجا هستید تمامی قوانین آنها را متوجه شوید.

 

    اگر می خواهید از لوله کشی این کشور استفاده کنید حتما آن را قبل از نوشیدن بجوشانید. یا اینکه برای راحتی بیشتر آب های معدنی از فروشگاه ها تهیه کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان